printlogo

رئیس هیئت مدیره اتوشناس در نشست خبری روز سه شنبه در جمع خبرنگاران گفت: مجموعه اتوخسروانی که سابقه همکاری با بزرگترین برندهای داخلی و وارداتی کشور را داشت، تقریبا در تمامی حوزه ها توانسته بود رتبه نخست نمایندگی فروش خودرو را به دست بیاورد.
کد خبر : 18647
تاریخ انتشار : 1 مهر 1399 - 19:2

رئیس هیئت مدیره اتوشناس در نشست خبری روز سه شنبه در جمع خبرنگاران گفت: مجموعه اتوخسروانی که سابقه همکاری با بزرگترین برندهای داخلی و وارداتی کشور را داشت، تقریبا در تمامی حوزه ها توانسته بود رتبه نخست نمایندگی فروش خودرو را به دست بیاورد.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «خبرماشین» به نقل از «میهن صنعت»، رئیس هیئت مدیره اتوشناس در نشست خبری روز سه شنبه در جمع خبرنگاران گفت: مجموعه اتوخسروانی که سابقه همکاری با بزرگترین برندهای داخلی و وارداتی کشور را داشت، تقریبا در تمامی حوزه ها توانسته بود رتبه نخست نمایندگی فروش خودرو را به دست بیاورد.
علی خسروانی ادامه داد: مهمترین وظیفه ما مشاوره خرید با توجه به وضعیت مشتری بود تا بهترین انتخاب را به مشتری خرید خودرو پیشنهاد دهیم. در همین رابطه ۴ سال رتبه اول فروش و سه سال در حوزه خدمات را در فروش محصولات مدیران خودرو به دست آوردیم.
وی افزود : شرایط بازار خودرو تغییر کرد و مجموعه نمایندگی های خسروانی سه سال بسیار سخت را پشت سر گذاشت چرا که به دلیل مشتریان زیادی که از مجموعه ما خرید کردند، در برندهای مختلف بیشترین مشکلات به سمت نمایندگی های ما سرازیر شد. 
علی خسروانی ادامه داد: حدود ۶۰ درصد نمایندگی برندها تعطیل شدند اما ما در همان شرایط به خاطر مشتریان خود ایستادگی کردیم. پشت مشتریان خود ایستادیم تا بتوانیم در اوج بحران مشکلاتشان را برطرف کنیم.
وی گفت : در این شرایط به بررسی نیاز بازار خودرو پرداختیم چرا که معتقدیم نام خسروانی با بازار خودرو ایران عجین شده است. در نهایت به این نتیجه رسیدیم که حوزه خدمات از اهمیت ویژه ای برخوردار است چرا که افزایش قیمت خودرو باعث شده تا مشتریان به فکر نگه داری خودرو خود باشند نه تعویض آن. از طرفی موضوع تیونینگ نیز از اهمیت ویژه ای برخوردار شد که دلیل آن هم نیاز مشتری به تغییر در زمان کاهش توان خرید خودرو بود.
رئیس هیئت مدیره مجموعه اتوشناس افزود: سر فصل بعدی شبکه های اجتماعی بود. سایت های فروش خودرو عملا کسب و کار بنگاه های فروش خودرو را تحت شعاع قرار داده بود و نمیتوانستیم دست روی‌دست بگذاریم تا کسب و کارمان تعطیل شود.
وی ادامه داد: حتی نمایشگاه داران خودرو نیز محصولات خودرا در سایت های فروش خودرو برای فروش آگهی می کنند. گرچه فضای مجازی آسیب هایی نیز داشت اما اینکه بگوییم فضای مجازی محل مناسبی برای کسب و کار فروش خودرو نیست، اشتباه است.
خسروانی گفت : به بررسی آسیب های فضای مجازی پرداختیم، از انواع کلاهبرداری ها تا عدم اصالت خودرو و ایرادات فنی. عدم توجه به قرارداد قانونی نیز از همین مشکلات بود چرا که در مواقعی انچه که فروشنده ادعا می کرد، پس از خرید خودرو، خلاف آن به اثبات می‌رسید و فروشنده نیز هیچگونه تعهدی در قبال این مشکلات نداشت. مشکلات مالیاتی نیز از آن دسته معضلاتی است که خریدار از آن بی اطلاع بود.
رئیس هیئت مدیره اتوشناس افزود: در نهایت برای هر کدام از این نیاز ها طرح هایی‌را در مجموعه اتوشناس مطرح کردیم. اتویار یک سرویس نوین در حوزه امداد رسانی است که مجموعه ما به معرفی آن پرداخت. مساله بعدی که دغدغه ما نیز بود، مشکلات بیکاری است. ما منکر بیکاری‌نیستیم‌ اما به شدت معتقدیم که نیروی کار متخصص نیز بسیار کم است. بنابر این در حوزه کار آفرینی نیز فعالیت خودرا آغاز کردیم و این مجموعه ای که در آن حضور داریم، قرار است در حوزه آموزش فعالیت گسترده ای داشته باشد. در حال حاضر قراردادی با سازمان فنی‌ و حرفه ای برای آموزش حوزه خودرو بسته ایم تا در مراحل بعد فعالیت های گسترده تری‌را آغاز کنیم.
وی ادامه داد: موضوع بعدی گارانتی خودروهای کار کرده است که در اتوشناس خدمتی در این شکل نیز به مشتریان معرفی شده است. در حال حاضر فروش گارانتی به خودروهای کارکرده دو سال و ۴۰ هزار کیلومتر است که دارای رنج قیمتی مناسبی است.البته برند، سال تولید و میزان کارکرد در قیمت نهایی گارانتی خودروهای کارکرده تاثیرگذار خواهد بود.

 


خسروانی گفت : یکی‌ از سرویس های مورد ارائه ما با نام  شسته رفته به مرحله اجرا رسیده است. کارشناسی خودرو یکی از فعالیت های این سرویس است. خریدار و فروشنده به مرکز اتوشناس وارد می شود. سه کارشناسی صورت خواهد گرفت که در مرحله اول اصالت خودرو بررسی می‌شود. در مرحله بعد خودرو به بخش کارشناسی رنگ و بدنه می رود تا مشکلات احتمالی در این حوزه مشخص شود. سپس کارشناسی فنی خودرو صورت خواهد گرفت که با دیگر بررسی های فنی در مراکز دیگر متفاوت است.خودرو بر روی جک رفته و صفر تا صد آن با دستگاه های پیشرفته مورد بررسی قرار خواهد گرفت.
وی ادامه داد: خودرو به لحاظ توقیف نبودن چک می شود و تمامی استعلام ها گرفته خواهد شد. همچنین دفتر اسناد رسمی نیز در طبقه اول مجموعه اتوشناس مستقر خواهد شد تا مشکلی از این‌بابت نیز وجود نداشته باشد. علاوه بر آن بخش لیزینگ و بیمه نیز در این مجموعه مستقر خواهد بود تا خریدار و فروشنده تا پیش از عقد قرارداد هیچ مشکلی نداشته باشند.در نهایت عقد قرارداد درست و قانونی نیز در خود مجموعه صورت خواهد گرفت تا خدمت شسته رفته، کامل‌ترین خدمت ارائه شده در بازار خودرو ایران باشد.
علی خسروانی گفت : اتوشناس امکان رفتن کارشناس به محل مورد نظر خریدار و فروشنده را نیز محیا کرده است. اما مزیت برتری ما اسم خسروانی است که پشت این مجموعه قرار گرفته، بنابر این اگر نکته ای از دید کارشناسان ما مغفول بماند، به صورت صد در صد ضرر و زیان آن را پرداخت خواهیم کرد.