printlogo

بازار خودروی استرالیا در زمینه کامیون ها و شاسی بلندها برای بسیاری از تولیدکنندگان در سراسر جهان نقش مهمی را ایفا می کند.
کد خبر : 18616
تاریخ انتشار : 24 شهریور 1399 - 17:18

بازار خودروی استرالیا در زمینه کامیون ها و شاسی بلندها برای بسیاری از تولیدکنندگان در سراسر جهان نقش مهمی را ایفا می کند.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «خبرماشین» به نقل از خبرخودرو؛ برندهای شورلت، تویوتا و فورد در استرالیا از موفقیت قابل توجهی در زمینه فروش برخوردار بودند و اکنون کیا و هیوندای امیدوارند که به این بازار راه پیدا کنند. حدود یک سال قبل گزارشی درباره تولید کیا روی پلتفرم وانت سایز متوسط منتشر شده بود. این طرح که هنوز در دست اجرا است، با یک شاسی بلند بزرگ مشابه تویوتا پرادو یا نیسان پاترول نیز قریب الوقوع است.
کیا تلوراید، هیوندای پالیسید و حتی جدیدترین کیا سورنتو، توانستند جایگاه هر دو برند را در بخش شاسی بلند تقویت کنند. با این حال هیچ یک از این خودروها قدرت یدک کشی یا قدرت آفرود مانند فورد رنجر یا تویوتا لندکروزر را ندارند. بالاخره این کراس اوورهای بزرگ با اهداف شبه آفرود هستند و همه بر اساس یک پلتفرم مونوکوک اتومبیل مانند ساخته شده اند. طبق گفته های مدیران کیا و هیوندای، این طرح هنوز به طور قطع در جریان است، اما به دلیل شیوع ویروس کرونا، برنامه ها دستخوش تغییر شده اند.
هر دو برند مطمئناً دارای موتورهای هیبریدی، پلاگین هیبریدی، V6 های توربو دوقلو و V8 هستند که می توانند تامین کننده انرژی این بخش باشند. مخصوصاً موتور 3.0 لیتری شش سیلندر توربو دیزل که برای جنسیسGV80 طراحی شده و دارای 274 اسب بخار قدرت و 434 پوند فوت گشتاور است.
کیا به همراه هیوندای، در اوایل سال جاری حدود 160 میلیون دلار برای تولید ون الکتریکی سرمایه گذاری کرد و می تواند از این همکاری برای تولید خودروهای جدید استفاده کند.