printlogo

اگر شماهم مالک یک خودرو باشید حتما می‌دانید که نظافت و رسیدگی به بهداشت آن تا چه حد اهمیت دارد. علاوه بر حس خوبی‌که استفاده از وسیله نقلیه پاکیزه به شما می‌دهد، رعایت نظافت آن بر کیفیت کارکرد و طول عمر آن می‌افزاید.
کد خبر : 18578
تاریخ انتشار : 18 شهریور 1399 - 12:49

اگر شماهم مالک یک خودرو باشید حتما می‌دانید که نظافت و رسیدگی به بهداشت آن تا چه حد اهمیت دارد. علاوه بر حس خوبی‌که استفاده از وسیله نقلیه پاکیزه به شما می‌دهد، رعایت نظافت آن بر کیفیت کارکرد و طول عمر آن می‌افزاید. شما که نمی‌خواهید یکی از مهم‌ترین سرمایه‌ مادی زندگی‌تان خیلی زود دچار فرسودگی شود یا استفاده از آن مدام با حس بد همراه باشد؟
اینجاست که محصولات مختلفی به کمک شما می‌آیند تا در پاکیزگی خودرو کمک‌دستتان باشند. ما در ادامه این مطلب می‌خواهیم وسایل ضروری شست و شوی ماشین را به شما معرفی کنیم؛
 
ابزارهای نظافت و نگهداری خودرو
ابزارهای نظافت و نگهداری خودرو را یک فهرست چهار عددی تشکیل می‌دهد:
1.    اسپری لاستیک ماشین
2.    اسپری داشبورد
3.    اسفنج و دستمال شستشوی ماشین
4.    شامپو بدنه
هر کدام از این موارد کارکردهای مخصوص به‌خود را دارند.
اسپری لاستیک ماشین: شاید در نگاه اول با خودتان فکر کنید این اسپری تنها یک کاربرد لوکس دارد و تاثیر آن در درخشندگی لاستیک‌ ماشین خلاصه می‌شود، اما اصلا اینطور نیست.
از مهم‌ترین کارکردهای اسپری لاستیک می‌توان به این موارد اشاره کرد:
1.    جلوگیری از فرسایش و ترک‌خوردگی تایر خورد
2.    حفظ رنگ و جلوگیری از پوسیدگی در برابر آفتاب
3.    براق کردن سطح لاستیک و جداسازی سنگ‌ریزه‌ها و آلودگی‌ها
4.    بالا بردن طول عمر لاستیک
5.    و...
اسپری داشبورد: داشبورد و بخش جلویی ماشین به‌شدت در معرض آفتاب قرار دارند و همین موضوع سبب رنگ پریدگی و پوسیدگی این قسمت می‌شود. بهترین کار برای حفظ ظاهر شکیل و جلوگیری از آسیب بیشتر، استفاده از اسپری داشبورد است. با کمک این اسپری شما می‌توانید این موارد را برای خودرو خود تامین کنید. همچنین یک اسپری با کیفیت باید این ویژگی‌ها را داشته باشد:
•    هماهنگی با جنس داشبورد
•    ماندگاری
•    خاصیت آنتی استاتیک
•    حفاظت در برابر اشعه uv 
•    بوی مطبوع
پس سعی کنید بهترین برندها را انتخاب کنید تا از آسیب‌های بعدی جلوگیری شود. شما بعد از غبار روبی خودرو با کمک دستمال مرطوب، می‌توانید اسپری داشبورد را استفاده کنید.
اسفنج و دستمال شستشوی ماشین: یکی از مهم‌ترین گزینه‌ها در فهرست شما برای  خرید وسایل ضروری شست و شوی ماشین، اسفنج‌ها و دستمال‌ها هستند. شاید فکر کنید این آسان‌ترین بخش خرید شماست، اما اشتباه نکنید! در خریدی به همین سادگی هم چند نکته مهم وجود دارد:
1.    جنس اسفنج و دستمال نباید زبر و خشن باشد چرا که می‌تواند به مرور به بدنه ماشین آسیب‌های جدی وارد کند.
2.    پارچه دستمال نباید پرز بدهد، با هر بار استفاده این پرزها برای شما دردسر می‌شوند.
3ن    این دو محصول باید قابلیت جذب بالایی داشته باشند و به راحتی آب را از سطح خودرو جمع کنند تا لکه‌ای باقی نماند.
استفاده از برخی دستمال‌ها و اسفنج‌ها ممکن است برای شما حساسیت پوستی یا تنفسی ایجاد کنند، پس حتما در هنگام خرید به این نکته هم توجه کنید تا از مشکلات بعدی جلوگیری شود.

و آخرین مورد، شامپو بدنه ماشین است که در ادامه مفصل به آن می‌پردازیم.

خرید انواع واکس بدنه خودرو
واکس بدنه خودرو از دیگر مواردی‌ست که می‌توانیم آن‌را وسایل ضروری شست و شوی ماشین و نظافت آن بدانیم. بدنه هر خودرو اولین چیزی‌ست که نظر آدم را به‌خود جلب می‌کند و زیبایی، سلامت و درخشندگی آن‌را می‌توان یک موضوع مهم دانست. برای این‌کار باید از واکس بدنه خودرو کمک گرفت.
یک واکس با کیفیت، از بدنه خودرو در برابر نور خورشید، آلودگی محیطی، فضولات پرندگان، شیره درخت‌ها و... محافظت می‌کند و چهره ماشین را خوب نگه‌می‌دارد.
اگر شماهم اکثر اوقات سرتان شلوغ است و فرصت شستن ماشین را ندارید، این واکس کمک می‌کند تا آلودگی‌های سطح ماشین پاک شوند.
قبل از خرید انواع واکس بدنه خودرو باید بدانید آن‌ها به‌ سه صورت تولید می‌شوند که بنابر فاکتورهای مختلف می‌توانید آن‌ها را انتخاب کنید.
•    واکس مایع: ماندگاری کم و پوشش ضعیف
•    واکس نرم: ماندگاری متوسط و پوشش قابل قبول 
•    واکس سخت: ماندگاری بسیار بالا و پوشش عالی
اما این نکته را در نظر داشته باشید که نباید خیلی و به‌طور مداوم از این محصول استفاده کنید، چرا که شستشوی بدنه را مشکل می‌کند.

خرید شامپو بدنه در مستر یدکی
خیلی کلی بخواهیم درباره شامپو بدنه ماشین صحبت کنیم، باید بگوییم این محصول معجزه می‌کند. شما با خرید شامپو بدنه در مستریدکی ، پاکیزگی و درخشندگی همیشگی را برای ماشین‌تان خریداری می‌کند.
این محصول یکی از وسایل ضروری شست و شوی ماشین است که به شما کمک می‌کند تا سطح خودرو را از آلودگی‌های مختلف پاک کنید و حتی از فرسایش‌های بعدی آن جلوگیری کرد.
بهترین مارک‌های شامپو بدنه ماشین به این ترتیب هستند:
مادرز، مفرا، رین ایکس، سوناکس، گتسان، ترتل، مسترفیکس، توتال و تام کلین.
هر کدام از این محصولات فرمول‌های مختلفی دارند که براساس همین فرمول‌های شیمیایی، ویژگی‌هایی منحصر به خود را دارند.
شما با مراجعه به سایت مستریدکی و جستجوی محصول موردنظرتان می‌توانید به راحتی به آن‌ها دسترسی داشته باشید. ما با ارائه محصولاتی با کیفیت از بهترین برندها در تلاشیم تا شما به آسانی محصول خود را انتخاب کنید.

 

ما بهترین کیفیت را در اختیار شما می‌گذاریم تا خرید وسایل ضروری شست و شوی ماشین را تنها با چند کلیک ساده انجام دهید.