printlogo

هم زمان با خروج پراید از خط تولید
شرکت سایپا عصر امروز طی مراسمی ضمن خداحافظی از پراید، از خودروی جدید کراس اوور شاهین (SP100) رونمایی و همچنین تولید انبوه دو محصول کوییک S و ساینا S را آغاز کرد.
کد خبر : 18413
تاریخ انتشار : 16 مرداد 1399 - 23:31

«خبرماشین» - شرکت سایپا عصر امروز طی مراسمی ضمن خداحافظی از پراید، از خودروی جدید کراس اوور شاهین (SP100) رونمایی و همچنین تولید انبوه دو محصول کوییک S و ساینا S را آغاز کرد.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «خبرماشین»؛ در این مراسم که با حضور محمود واعظی رییس دفتر رییس جمهور و جواد سلیمانی مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا برگزار شد، این شرکت با اجرای برنامه ای نمادین پس از ۲۷ سال از پراید خداحافظی کرد.
سلیمانی در مورد نام محصول جدید سایپا گفت: نام گذاری این خودرو به وزارت ارشاد واگذار شده است تا اسمی مناسب برای آن تعیین کند.
وی افزود: زمان عرضه شاهین کراس اوور اوایل سال آینده خواهد بود.
مدیر عامل سایپا ظرفیت تولید شاهین و کراس اوور شاهین را 200 هزار دستگاه در سال اعلام کرد.
این کراس اوور بر اساس پلتفرم ملی SP100 طراحی و ساخته شده است و این همان پلت فرمی است که سایپا در سال ۹۷ از آن برای برای ساخت  خودروی رهام یا شاهین فعلی بهره گرفت.
این کراس اوور جدید با موتور M15 توربو شارژ روانه بازار خواهد شد که این موتور توانایی تولید 120 اسب بخار قدرت را در اختیار راننده قرار می دهد.

کراس اوور جدید سایپا از نظر ساختار و پلتفرم مشابه خودروی شاهین بوده و از پلتفرم SP100 سایپا در آن استفاده شده است  و بنابر این شاید بتوان آن را به نوعی محصول نیم شاسی خودروی شاهین هم دانست.
دو کیسه هوا (۶ کیسه هوای ۱۰ نقطه ای در نسخه فول آپشن اتوماتیک)، سانروف، نمایشگر لمسی، دوربین و سنسور پارک عقب، رینگ آلومینیومی تراش خورده، تریم داخلی چرم، صندلی راننده برقی، استارت دکمه ای، فرمان کمکی برقی، کروز کنترل، تهویه اتوماتیک، آینه تاشو برقی، چراغ روشنایی روز، سنسور نور، سیستم کنترل پایداری و… از جمله امکانات سایپا SP100 کراس اوور است.
بر اساس این گزارش کراس اوور جدید سایپا با پیشرانه های مختلف به بازار می آید و جعبه دنده ۵ سرعته دستی و ۶ سرعته اتوماتیک  بر روی آن نصب می شود.
SP100 کراس قرار است تا با پیشرانه هایی با قدرت ۱۰۸ تا ۱۵۶ اسب بخار به بازار عرضه شود و فعلا در نسخه تک دیفرانسیل جلو به مرحله تولید برسد.