printlogo

رئیس پلیس راهور ناجا از اجرای مجدد طرح پرداخت اقساطی جرایم رانندگی به مناسبت ایام مبارک دهه ولایت خبر داد.
کد خبر : 18370
تاریخ انتشار : 11 مرداد 1399 - 17:30

رئیس پلیس راهور ناجا از اجرای مجدد طرح پرداخت اقساطی جرایم رانندگی به مناسبت ایام مبارک دهه ولایت خبر داد.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «خبرماشین» به نقل از خبرخودرو، سردار سید کمال هادیان فر به موضوع افزایش مراجعات به مراکز تعویض پلاک ناجا اشاره کرد و اظهار داشت: طرح نوبت دهی اینترنتی مراکز تعویض پلاک به صورت ازمایشی ابتدا در تهران و پس از رفع مشکلات آن در سایر استان‌ها اعمال می‌شود.
این مقام ارشد انتظامی با بیان اینکه تمامی مراکز تعویض پلاک ناجا در سراسر کشور تا ساعت ۱۶ فعال هستند و این طرح تا عادی شدن شرایط ادمه دارد گفت: نکته حائز اهمیت این جا است که معلوم نیست به چه دلیل مردم صبح زود به این مراکز مراجعه می‌کنند در حالی که از ساعت ۱۱ صبح به بعد تمام مراکز تعوض پلاک ما در سراسر کشور رو به خلوتی می‌روند و بعد از ظهر‌ها به صورت نادر کسی مراجعه می‌کند.
سردار هادیان فر در پایان بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی توسط مراجعه کنندگان به مراکز تعویض پلاک پلیس راهور ناجا تاکید کرد و اظهار داشت: بنای ما بر این است که برای اینکه مردم سردرگم نشوند و وکالت هایشان دچار مشکل نشود این مراکز را پایدار نگهداریم و بتوانیم به مردم خدمات رسانی کنیم، اما این پایداری منوط به همکاری خود مردم است که هم وقت خود را تنظیم و در هنگام ورود پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند.
وی دامه داد: براساس اعلام پزشکی قانونی در ۳ ماهه اول امسال میزان جان باختگان ناشی از تصادفات در کل کشور ۱۶.۱ درصد کاهش داشته و در حوزه پلیس راه و راهنمایی و رانندگی استان اصفهان نیز به ترتیب با ۲۵ و ۲۳ درصد کاهش مواجه هستیم که عدد بسیار خوبی است و از شاخصی که تعیین شده بود نیز بیشتر است.
وی، مدیریت تردد در سراسر کشور، کاهش سوانح و تصادفات و افزایش کمی و کیفی خدمات پلیس راهور ناجا به مردم و هوشمندسازی را ۴ برنامه اصلی پلیس راهور ناجا عنوان کرد و افزود: این موضوع‌ها از ابتدای سال به تمام مراکز پلیس راهور ناجا در استان‌ها ابلاغ شده و در خصوص اجرایی شدن آن‌ها برنامه ریزی خوبی صورت گرفته است.
سردار هادیان فر، با بیان اینکه پلیس راهور ناجا مخالف افزایش هرگونه جریمه رانندگی است، گفت: در حال حاضر جریمه‌ها به قیمت قبلی اعمال می‌شوند و در هیچ گروهی افزایش جریمه نداشتیم و پیشنهادی هم به دولت ارائه نکردیم.
این مقام ارشد انتظامی در توضیح افزایش ۲ درصدی به رقم برخی جرایم رانندگی در سال جاری گفت: مجلس دهم در روز‌های آخر به منظور کمک به بهزیستی ۲ درصد بر جریمه‌ها اضافه کرد.
این مقام ارشد انتظامی بیشتر تمرکز پلیس راهور ناجا را بر روی برخورد با تخلفات حادثه ساز عنوان کرد و اظهار داشت: یافته‌های ما نشان می‌دهد ۸۲ درصد جان باختگان ناشی از تصادفات به دلیل ۴ عامل اصلی سرعت، سبقت، بی توجهی به جلو و واژگونی جان خود را از دست می‌دهند.
این مقام ارشد انتظامی افزود: هم اکنون ۳۴ درصد تصادفات در جاده‌های کشور رخ می‌دهد در حالی که ۷۰ درصد جان باختگان ناشی از تصادفات در جاده‌ها جان خود را از دست می‌دهند که دلیل بیشتر آن‌ها سرعت غیر مجاز است.
سردار هادیان فرد با بیان اینکه هم اکنون متوسط سرعت در کشور ۷۸ کیلومتر در ساعت است، در خصوص توقیف خودرو‌های دارای جریمه رانندگی بالای یک میلیون تومان هم اظهار داشت: براساس قانون ماموران در سراسر کشور موظف هستند که چنین خودرو‌هایی را توقیف و به پارکینگ منتقل کنند، اما در این خصوص هم به ماموران تاکید کردیم اگر خودرویی همراه با خانواده بود فقط به راننده تذکر دهند که بایستی جرایم خود را تسویه کند ضمن اینکه از سال گذشته هم ارسال پیامک اخطار به این گونه رانندگان را در دستور کار قرار دادیم تا قبل از توقیف وسیله نقلیه خود از میزان جرایم خود اطلاع پیدا کنند.
رئیس پلیس راهور ناجا از اجرای مجدد طرح پرداخت اقساطی جرایم رانندگی به مناسبت ایام مبارک دهه ولایت خبر داد و گفت: کسانی که وسیله نقلیه آن‌ها به دلیل جریمه بالای ۱۰ میلیون ریال در توقیف است، می‌توانند از این فرصت برای ترخیص وسیله نقلیه خود استفاده کنند.
رئیس پلیس راهور ناجا در خصوص کمک به قشر کم درآمد جامعه برای پرداخت جرایم رانندگی خود، گفت: یکی از طرح‌هایی دراین خصوص انجام شد پرداخت اقساطی جرایم رانندگی بود و با مجوزی که از وزارت کشور گرفتیم این گونه رانندگان می‌توانستند بدون پیش پرداخت وسیله نقلیه خود را ترخیص و در طول یک سال به صورت اقساطی و در حد توان جرایم خود را پرداخت کنند که درصد زیادی از مردم هم از این فرصت استفاده کردند.