printlogo

قائم مقام مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا در امور فروش و خدمات پس از فروش در خصوص تغییر و تنوع سبد محصولات سایپا در سال آینده گفت: شاهین پیش قراول تولید خواهد بود و در سال ۱۴۰۰، قطعا کراس اوور، گیربکس اتومات شاهین و سپس دو فیس لیفت تحت عنوان ساینا S و کوییک S در سبد عرضه این خودروسازی قرار خواهد گرفت.
کد خبر : 18179
تاریخ انتشار : 3 تیر 1399 - 16:27

قائم مقام مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا در امور فروش و خدمات پس از فروش در خصوص تغییر و تنوع سبد محصولات سایپا در سال آینده گفت: شاهین پیش قراول تولید خواهد بود و در سال ۱۴۰۰، قطعا کراس اوور، گیربکس اتومات شاهین و سپس دو فیس لیفت تحت عنوان ساینا S و کوییک S در سبد عرضه این خودروسازی قرار خواهد گرفت.

 

در همین رابطه بخوانید:

همه چیز درباره خودروی جدید سایپا


مجید باقری ضمن اشاره به موعد توقف خطوط تولید پراید، از پایان تعهدات معوق شرکت سایپا در شهریور ماه سال جاری به غیر از دو محصول خبر داد.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «خبرماشین» به نقل از خبرخودرو، باقری در نشست خبری با اصحاب رسانه ضمن اعلام افزایش ۵۵ درصدی فاکتور و تحویل خودرو در سال جاری در مقایسه با سال گذشته اظهار داشت: روز گذشته ۱۰۰هزارمین محصول سایپا به تولید رسید که معادل ۱۰ برابر خودروهای فروش فوق‌العاده است.
وی افزود: این میزان تولید حاوی این پیام است که نبض تولید بسیار خوش ریتم و هماهنگ در حال انجام است و استمرار خواهد داشت.
باقری با اشاره به پیش‌بینی تمهیدات جدی برای حفظ سلامت نیروی انسانی به عنوان ارزشمندترین سرمایه سایپا گفت: فرآیند تولید در خطوط تولیدی سایپا یک هفته پس از تعطیلات نوروزی آغاز گردید.
قائم مقام مدیرعامل خودروسازی سایپا در امور فروش و خدمات پس از فروش با بیان اینکه سایپا در سال جاری وارد طرح عظیم تغییر سبد محصولات تولیدی می گردد، تصریح کرد: خروج پراید از خطوط تولید از سال ۹۸ مطرح شد که پراید ۱۱۱و ۱۳۲ از خطوط حذف شد و در تیر ماه سال جاری با خروج پراید ۱۳۱، مراسم پایان تولید این خودرو برگزار خواهد شد.
باقری گفت: خروج ۵۰ درصد تولیدات از سبد محصولات نشانه جسارت این خودروسازی مبنی بر اعتقاد قاطع مدیریت بر بروزرسانی محصولات در شان مصرف کنندگان در شرایط تحریمی و شیوع کرونا است که نمونه آن تولید و پیش فروش خودروی شاهین در طرح های فروش اخیر است.
وی با اشاره به استقبال بسیار خوب متقاضیان در طرح های فروش سایپا از خودروی شاهین مبنی بر ۶۰ هزار متقاضی تاکید کرد: این امر نشانگر اعتماد مردم به برند سایپا و به منزله تایید رویکرد این خودروسازی است.
قائم مقام مدیرعامل خودروسازی سایپا در امور فروش و خدمات پس از فروش گفت: طی ماه های اخیر، ۳۰ هزار پراید ۱۳۱ با قیمت ۳۸ میلیون عرضه شده و در مدت باقی مانده ۲۰ هزارتای دیگر با همین قیمت عرضه و پرونده پراید بسته خواهد شد.
باقری در خصوص جایگزین خودروی پراید بیان کرد: خودروی پراید جایگزین ندارد و ارتقای ظرفیت سایر خطوط در دستور کار مدیریت سایپا قرار دارد. در حال حاضر محصول تیبا به عنوان ارزان ترین و کم مصرف‌ترین محصول خودرویی در کشور، مورد تقاضای سازمان تاکسیرانی است. از ظرفیت مرکز تحقیقات سایپا برای تولید خودروهای جدید، فیس لیفت و اعمال استانداردهای جدید بر خودروها استفاده خواهد شد.
وی در ادامه به طرح اتوخدمت و طرح جایگزینی و تبدیل تعهدات ناشی از بدعهدی شرکای تجاری به عنوان دو جراحی منحصر به فرد سایپا اشاره کرد و افزود: طرح اتوخدمت ۱۲۰ هزار متقاضی داشت که بر اساس مکانیزم‌های قراردادهای خودرویی به جای دریافت سود، خواستار تحویل خودرو شدند که به افزایش تعداد معوقات منجر شد که با ساماندهی این امر، برخی دریافت کردند و مابقی در مرحله دریافت هستند.
قائم مقام مدیرعامل خودروسازی سایپا در امور فروش و خدمات پس از فروش در خصوص طرح تبدیل به ۱۵۰ هزار تعهد تبدیلی اشاره کرد و گفت: ۶۰ درصد از تعهدات رنو و برلیانس تعیین تکلیف و تبدیل شدند و بسیاری تحویل گرفتند.
باقری خبر داد: در حال حاضر تعهدات معوق کمتر از ۵۰ هزار خودرو خواهد بود و تا پایان شهریور از ۲۰ محصول، تنها تعهدات معوق محدود به دو محصول خواهد شد. با فرض ادامه روند تولید تا پایان شهریور شرکتی هستیم که به غیر از دو محصول، تعهد معوق نخواهیم داشت.
وی با اشاره به مسئولیت های اجتماعی سایپا در حوزه تولید و تحویل ماسک، مواد ضدعفونی، ارائه خدمات تعنیراتی بدون نوبت به کارکنان خانواده سلامت و دارندگان خودروی سایپا و ارتقای نظام پاسخگویی تلفنی خاطرنشان کرد: سایپا در سال گذشته پرچم دار رونق تولید و در سال جاری پرچم دار جهش تولید خواهد بود.
قائم‌مقام مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا در امور فروش و خدمات پس از فروش از محصول شاهین به عنوان پلت فرم اختصاصی شرکت سایپا نام برد و گفت: شاهین از استاندارد ایمنی خودرو با گرید ۳ و قابلیت فروش در بازار اروپا برخوردار است. قطعا در نیمه دوم سال عرضه و حتی پیش از برنامه مندرج در طرح پیش فروش مبنی بر موعد زمستان عرضه خواهد شد.
باقری در خصوص تغییر و تنوع سبد محصولات سایپا در سال آینده افزود: شاهین پیش قراول تولید خواهد بود و در سال ۱۴۰۰، قطعا کراس اوور، گیربکس اتومات شاهین و سپس دو فیس لیفت تحت عنوان ساینا S و کوییک S در سبد عرضه این خودروسازی قرار خواهد گرفت. عمده تمرکز این خودروسازی مبتنی بر تولید و عرضه ساینا، کوئیک، شاهین و کراس اوور خواهد بود.
وی در خصوص گیربکس اتومات محصولات این خودروسازی تصریح کرد: گیربکس اتومات نیاز جدی بازار است و از انتهای امسال شاهد عرضه محصولات اتومات از جمله کوئیک اتومات با رفع مشکلات زیست محیطی خواهیم بود البته در حال حاضر کوئیک اتومات را داریم که با رفع مشکلات تآمین که بخش زیادی از آن مرتفع شده و همچنین با رفع مشکلات زیست محیطی یکی از محصولات، کوئیک اتومات به بازار عرضه خواهد شد.
قائم‌مقام مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا در امور فروش و خدمات پس از فروش در خصوص طرح فروش فوری و فوق‌العاده شرکت سایپا گفت: در طرح فروش فوری، حدود یک میلیون نفر متقاضی خرید خودرو وارد عرصه ثبت نام شدند که علی رغم در نظر گرفتن ۱۰ درصد ظرفیت برای رزرو، با وجود تمدید موعد واریز وجه، تنها ۸۰ درصد اقدام به تکمیل وجه نمودند.
باقری در خصوص طرح پیش فروش بیان کرد: ۴۰ هزار خودرو بارگذاری شد و زمان واریز وجه هنوز به پایان نرسیده است و به نظر می رسد با ۱۰درصد ریزش متقاضی، تکمیل شود.
وی در خصوص کاهش شانس مصرف‌کنندگان واقعی با اجرای طرح قرعه‌کشی گفت: طرح قرعه‌کشی به عنوان مکانیزم کوتاه‌مدت برای عدالت در توزیع خودرو میان مصرف‌کنندگان است که با کارهای کارشناسی این نوع فروش خودرو با شرایط تعیین شده با هدف قطع دست واسطه‌ها و شناسایی مصرف‌کنندگان واقعی، عملیاتی گردید.
قائم‌مقام مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا در امور فروش و خدمات پس از فروش ادامه داد: عدم عرضه خودرو به بازار و احتکار آن پس از خرید از خودروسازان با ورود نهادهای نظارتی ساماندهی شد.
باقری در خصوص برنامه سایپا برای ساماندهی پیش فروش و فروش امتیاز خرید خودرو در نمایندگی‌ها و نمایشگاه‌ها گفت: فروش امتیاز خرید خودرو از درب کارخانه در نمایندگی‌ها قویا تکذیب می‌شود و فروش از سوی واسطه‌گران و نمایشگاه داران، بر اساس بیانیه مشترک سایپا و ایران خودرو، فروش این خودروها فروش مال غیر و تخلف محسوب و توسط پلیس نیز رصد خواهد شد.
قائم‌مقام مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا در امور فروش و خدمات پس از فروش در پایان در خصوص متقاضیان جا مانده از طرح فروش که در مرحله قرعه کشی موفق نبودند، خاطرنشان کرد: با استمرار روش‌های متعدد فروش اعم از فروش فوری، پیش فروش و فوق‌العاده و یک روش جدید تحت عنوان مشارکت در تولید با موعد تحویل بیش از یک سال، به عنوان روش تامین نقدینگی شرکت، فرصت خرید در آینده برای متقاضیان وجود خواهد داشت.