printlogo

رئیس پلیس امنیت عمومی پایتخت از کشف ۱۷۷ دستگاه خودرو احتکار شده از ۵ پارکینگ در شرق تهران به ارزش ۳۵۰ میلیارد ریال خبر داد.
کد خبر : 18111
تاریخ انتشار : 11 خرداد 1399 - 16:19

رئیس پلیس امنیت عمومی پایتخت از کشف ۱۷۷ دستگاه خودرو احتکار شده از ۵ پارکینگ در شرق تهران به ارزش ۳۵۰ میلیارد ریال خبر داد.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «خبرماشین» به نقل از خبرخودرو، علی ذوالقدری گفت: صبح دهم خرداد ماه اخباری مبنی بر دپو خودرو‌های احتکاری در تعدادی از پارکینگ‌های برخی از مجتمع‌های تجاری در نقاط مختلف تهران دریافت کردیم که بلافاصله با هماهنگی‌های قضائی تیم‌هایی از ماموران معاونت نظارت بر اماکن عمومی تهران بزرگ برای بررسی موضوع به این پارکینگ‌ها اعزام شدند.
رئیس پلیس امنیت عمومی پایتخت تصریح کرد: ماموران در بررسی‌های اطلاعاتی خود دریافتند که مالکان ۵ پارکینگ خودرویی در حوالی خیابان‌های آیت، ظفر، سرسبز، کریمخان و میدان هروی تعداد قابل توجهی از انواع خودرو‌های ایرانی و خارجی دپو و جمع آوری کرده اند.
این مقام انتظامی بیان داشت: در بررسی از داخل پارکینگ‌ها در مجموع ۱۷۷ دستگاه انواع خودرو خارجی و ایرانی شامل ۵ دستگاه هیوندا، ۳ دستگاه رانا، ۵ دستگاه جک S۵، ۱۵ دستگاه پژو ۴۰۵، ۲ دستگاه مزدا تری، ۲۴ دستگاه ساینا، ۲۹ دستگاه تیبا، ۳۵ دستگاه پژو ۲۰۶، ۲۷ دستگاه پراید، ۱۳ دستگاه تندر ۹۰ و ساندرو و ۱۷ دستگاه پژو پارس کشف شد و مالکان این پارکینگ‌ها به اتهام احتکار دستگیر و برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شدند.
رئیس پلیس امنیت عمومی تهران بزرگ با بیان اینکه ارزش ریالی خودرو‌های کشف شده حدود ۳۵۰ میلیارد ریال توسط کارشناسان برآورد شده است، خاطرنشان کرد: متهمان پس از تحقیقات اولیه به دادسرا معرفی شدند.
وی در پایان با اشاره به اینکه برابر تصمیمات صورت گرفته هر گونه دپو و نگهداری خودروی فاقد پلاک در پارکینگ ها، احتکار محسوب می‌شود و با محتکران برابر دستور قضائی برخورد خواهد شد، از شهروندان خواست در صورت اطلاع از این گونه پارکینگ‌ها مراتب را از طریق سامانه ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.