printlogo

نکته جالب در طراحی این خودرو، توجه مک لارن به یک گونه از عنکبوت ها با نام سگستریا فلورنتینا است که جزئیات این الهام گیری در رنگ بدنه و همچنین کابین قابل مشاهده است.
کد خبر : 18092
تاریخ انتشار : 6 خرداد 1399 - 19:28

نکته جالب در طراحی این خودرو، توجه مک لارن به یک گونه از عنکبوت ها با نام سگستریا فلورنتینا است که جزئیات این الهام گیری در رنگ بدنه و همچنین کابین قابل مشاهده است.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «خبرماشین» به نقل از عصرایران؛ مک لارن به تازگی تصاویری از یک محصول خاص را ارائه کرده که برای مجموعه داران و علاقه مندان به خودروهای کمیاب یک گزینه فوق العاده محسوب می شود. این پروژه روی مدل 600 ال تی اسپایدر اجرا شده و نکته جالب در طراحی این خودرو، توجه مک لارن به یک گونه از عنکبوت ها با نام سگستریا فلورنتینا است که جزئیات این الهام گیری در رنگ بدنه و همچنین کابین قابل مشاهده است.
براساس اطلاعات موجود؛ تنها 12 دستگاه از این مدل با نام کامل مک لارن 600 ال تی اسپایدر Segestria Borealis  تولید خواهد شد. مک لارن 600 ال تی اسپایدر  هم اکنون برچسب قیمت 275500 دلاری را همراه خود دارد که طبیعتا این نمونه تولیدمحدود به مراتب گران تر خواهد بود.
مک لارن در اجرای رنگ بدنه این خودرو با کمپانی مطرح تولید رنگ و مواد شیمیایی Borealis AG اتریش همکاری داشته که در نتیجه آن رنگ مشکی 600 ال تی هنگام قرارگیری مقابل نور طیف هایی از سبز، بنفش و قرمز تیره را به نمایش می گذارد که این ویژگی در عنکبوت سگستریا نیز قابل مشاهده است.
حضور فیبرکربن نیز در بخش های مختلف این خودرو بر جذابیت های یک هیولای خیابانی افزوده است.
از ویژگی های کابین می توان به سیستم صوتی با برند حرفه ای باورز اند ویلکینز با 12 اسپیکر اشاره کرد.
در بخش پیشرانه از تپنده 3.8 لیتری 8 سیلندر توربودوقلو با 592 اسب بخار خروجی  457 پوندفوت گشتاور استفاده شده است. این مجموعه با یک جعبه دنده 7 سرعته هماهنگ می شود.
در آزمایش ها؛ 600 ال تی اسپایدر طی 2.8 ثانیه به سرعت 100 کیلومتر برساعت رسیده است. مهندسی بدنه و توجه خاص به داون فورس موجب شده تا این مک لارن حتی در سرعت های بالا کاملا به زمین چسبیده باشد.