printlogo

رئیس کل بیمه مرکزی گفت: حق بیمه شخص ثالث با توجه به افزایش دیه حدود ۲۵ درصد در سال ۹۹ افزایش می‌یابد.
کد خبر : 17903
تاریخ انتشار : 28 اسفند 1398 - 19:30

رئیس کل بیمه مرکزی گفت: حق بیمه شخص ثالث با توجه به افزایش دیه حدود ۲۵ درصد در سال ۹۹ افزایش می‌یابد.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «خبرماشین» به نقل از خبرخودرو، غلامرضا سلیمانی امیری در نشست خبری امروز در جمع خبرنگاران افزود: با توجه به مبلغ دیه افرادی که براساس تصادف فوت می‌شوند دیه آن‌ها در ماه‌های عادی ۳۳۰ میلیون تومان و در ماه‌های حرام ۴۴۰ میلیون تومان در نظر گرفته شده است که بر این اساس نرخ حق بیمه شخص ثالث در سال اینده را مشخص کردیم و به شرکت‌های بیمه‌ای اعلام شده است.
وی تصریح کرد: با توجه به اینکه حدود ۲۲ درصد مبلغ دیه نسبت به امسال اضافه شده است به همین دلیل سعی کردیم در سال ۹۹ حدود سه درصد حق بیمه افزایش یابد و هیچ سودی در نظر نمی‌گیریم و این سه درصد برای هزینه اداری و حوادث است.
وی گفت: میانگین حق بیمه سال گذشته حدود ۶۵۰ هزار تومان بوده است و اکثر صاحبان خودرو باتوجه به رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی تخلف نداشتند و تخفیف شامل حال آن‌ها شد به همین دلیل حدود ۲۵ درصد افزایش حق بیمه با توجه به افزایش دیه خواهیم داشت.
وی اضافه کرد وزارت بهداشت ۱۰ درصد عوارض بیمه شخص ثالث را دریافت می‌کند، و ما حدود ۴۰۰ میلیارد تومان در روز‌های اخیر به وزارت بهداشت پرداخت کردیم تا به بیمارستان‌ها برای مقابله با کرونا کمک کند.
رئیس کل بیمه مرکزی گفت: صنعت بیمه در این روز‌ها حدود هفت نفر شهید خدمت داشته، ولی تمام شرکت‌های بیمه‌ای و نمایندگی‌های آن‌ها فعال بودند و حتی کمک‌های زیادی برای مهار ویروس کرونا انجام دادند.
سلیمانی افزود: حدود ۸۵ میلیارد ریال کمک تجیهزات پزشکی به بیمارستان‌های مختلف در شهر‌های گوناگون داشتیم و حدود ۳۰ هزار بسته تجهیزات مانند ماسک و انواع مواد ضد عفونی کننده و دستکش در اختیار مردم گذاشتیم.
وی افزود: شرکت بیمه دی ۱۰ هزار بسته تجهیزات پزشکی وبهداشتی دراختیار خانواده شهدا وجانبازان قراردهد.
رئیس کل بیمه مرکزی گفت:برای اسناد پزشکی بیمه شدگان که باید به شرکت‌های بیمه‌ای ارسال شود فرصت ۲ ماهه در نظر گرفتیم وبه شرکت‌های بیمه‌ای دستور دادیم خسارت علی الحساب به این افراد پرداخت کنند.
وی در ادامه افزود:حتی به شرکت‌های بیمه‌ای دستور دادیم به بیماران ویروس کرونا نیز خسارت پرداخت کنند که این حرکت کمک به بیمارستان‌ها ومردم ومسولیت اجتماعی شرکت‌های بیمه برای جلوگیری از شیوع ویروس کروناست.
رئیس کل بیمه مرکزی گفت:شرکت‌های بیمه‌ای در ایام تعطیل نوروز فعال هستند وشیفت کشیک دارند ودر صورتی که نیاز به پرداخت خسارت باشد انجام خواهند داد.
وی درباره شرکت بیمه توسعه نیز گفت:با پیگیری؛ به ۷ هزار خانواده طلب کار از شرکت بیمه توسعه در روز‌های اخیر با همکاری شرکت بیمه ایران وبیمه مرکزی حدود ۳۰۰ میلیارد تومان پرداخت کردیم.
سلیمانی افزود:۳۰ میلیارد تومان نیز امروز پرداخت می‌کنیم که براین اساس دیگر شرکت بیمه توسعه بدهی به هموطنان نخواهد داشت.