printlogo

مک لارن، ابرخودروساز بریتانیایی، جدیدترین مدل خود به نام 765LT را معرفی کرده است.
کد خبر : 17881
تاریخ انتشار : 17 اسفند 1398 - 18:28

مک لارن، ابرخودروساز بریتانیایی، جدیدترین مدل خود به نام 765LT را معرفی کرده است.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «خبرماشین» به نقل از خبرخودرو، 765LT که به عنوان یک ابرخودروی جاده ای متمرکز بر پیست ساخته شده از طراحی longtail مشابه مک لارن F1 GTR در دهه 1990 بهره می برد.
نیروی این خودرو از موتور 4.0 لیتری تواین توربوشارژ V8 نصب شده در وسط با تکنولوژی twin-scroll توربوشارژر، پیستون های آلومینیومی مصنوعی و سوپاپ های روکش کربنی تامین می شود.
توان این موتور 563 کیلووات و گشتاور آن 800 نیوتون متر است.
این موتور با اتصال به گیربکس دو کلاجه هفت سرعته دارای شتاب صفر تا صد 2.8 ثانیه و بیشینه سرعت 330 کیلومتر بر ساعت است.
البته وزن، دشمن سرعت است و مک لارن تمام تلاش خود را کرده تا وزن این خودرو را کاهش دهد.
این خودرو علیرغم طول 4.6 متر و عرض 2.2 متر خود دارای وزن 1339 کیلوگرم است.
از مواد سبک در تمام قسمت های ممکن این خودرو استفاده شده است. شاسی های 765LT دارای قطعات فیبر کربنی هستند که شامل بسته ایرودینامیک است که اسپلیتر جلو، سپر، کفی جلو، رکاب های کناری، سپر عقب و دیفیوزر و باله عقب بزرگ آن همگی از مواد سبک ساخته شده اند.
شیشه های نازک تر نیز به کاهش وزن این خودرو کمک می کنند.
یک سیستم اگزوز چهارقلو برای این خودرو تعبیه شده است. فلز به کار رفته در اگزوز این خودرو در پیچ و مهره های رینگ نیز به کار رفته اند.
765LT بدون تهویه هوا یا سیستم صوتی ارائه می شود. البته برای خریدارانی که خواهان سیستم صوتی هستند یک سیستم صوتی چهار بلندگو با رادیو و اتصال تلفن همراه به صورت آپشنی رایگان ارائه می شود.
765LT از رینگ های 10 پره آلومینیومی 19 اینچی در جلو و 20 اینچی در عقب بهره می برد. پشت رینگ های سبک این خودرو دیسک های ترمز سرامیک کربنی با کالیپرهای گرفته شده از سنا تعبیه شده است.