printlogo

با توجه به تغییر سبک زندگی و روند افزایش شهر نشینی و در نتیجه آن پیدایش کلان شهرها که با خود آلودگی و شلوغی بسیاری را همراه داشت ، ترافیک و پیدا کردن جای پارک همواره معظل بزرگی بوده است ، از این روی خودروهای هاچ بک و شهری طرفداران بسیاری پیدا کرد .
کد خبر : 17789
تاریخ انتشار : 15 بهمن 1398 - 19:58

با توجه به تغییر سبک زندگی و روند افزایش شهر نشینی و در نتیجه آن پیدایش کلان شهرها که با خود آلودگی و شلوغی بسیاری را همراه داشت ، ترافیک و پیدا کردن جای پارک همواره معظل بزرگی بوده است ، از این روی خودروهای هاچ بک و شهری طرفداران بسیاری پیدا کرد . حال تصور کنید این خودروهای شهری با حس یک خودروی شاسی بلند ادغام شوند ، حاصل کار مینی کراس هایی است که امروز در بازار کشورهای اروپایی و آمریکایی روز به روز بر طرفداران آنها افزوده میشود .
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «خبرماشین» به نقل از خبرخودرو، در بازار خودروی ایران هم اوضاع به این گونه است و در سالهای اخیر روز به روز بر طرفداران این قبیل خودروها افزوده میشود ، حدود 4 سال پیش با ورود رنو کپچر این روند آغاز گردید ، اما مشکل کراس اوورهای اروپایی قیمت گران و خدمات محدود آنها بود ، اما در این بین شرکت مدیران خودرو در اواخر سال 95 ، یک کراس اوور جذاب و مدرن را رونمایی کرد که با توجه به قیمت مناسب در مقایسه با نمونه های اروپایی ، وجود آپشن ها و امکانات ایمنی و رفاهی مناسب توانست طرفداران بسیاری را به دست آورد ، ایکس 22 به لحاظ طراحی از سایر چینی ها متمایز بود و این خودرو چنان طراحی پخته ایی داشت که مدل مفهومی و اولیه فولکس واگن T-ROC کاملا شبیه این خودرو بود ، از همین روی از همان ابتدا ایکس 22 حسی متمایز را به ایرانیان داد ، اما آنچه این خودرو را محبوب کرد طراحی بسیاز زیبا و مدرن آن بود که جوانان و بانوان و کلا تمام کسانی که به استایل مد روز گرایش دارند را به سرعت جذب نمود ، ارتفاع نسبتا بالا در مقایسه با کلیه رقبا حس یک شاسی بلند واقعی را میدهد در کنار اینکه ظرافت های طراحی یک هاچ بک مدرن را دارد .
موتور 1.5 لیتری تنفس طبیعی این خودرو طراحی شده شرکت معتبر و به نام اتریشی AVL میباشد که تحت لیسانس این شرکت نیز ساخته میشود دارای استاندارد آلایندگی یورو 5 ( استاندارد روز ) میباشد و از سوی دیگر مصرف سوخت آن به لحاظ سیکل ترکیبی کمتز از 6 لیتر در هر 100 کیلومتر میباشد که آنرا بدل به یک خودروی اقتصادی میکند . همچنین این خودرو دارای 2 نوع گیربکس ( 4 سرعته اتومات و 5 سرعته دستی میباشد ) ، ایکس 22 در حد یک کراس اوور کوچک دارای امکانات رفاهی و ایمنی مناسب نیز میباشد تا آنرا به انتخابی ارزشمند بدل نماید.
ایکس 22 به لحاظ کیفی نیز توانست در بازار پر رقابت چین ، به عنوان آزادترین بازار رقابت جهان با بیشترین تعداد برند در ارزیابی معتبرترین موسسه کیفی جهان ( جی دی پاورز ) در کلاس مینی کراس ها لقب با کیفیت ترین را از آن خود نماید.
این کراس اوور زیبا همواره مورد توجه سلیقه های مختلف ، قرار گرفته است که به دنبال به روز بودن و مدرن بودن میباشند تا لذت یک خودروی زیبا و مدرن را با قیمت و خدمات پس از فروش مناسب و گسترده شرکت مدیران خودرو به مالکان خود هدیه دهد .