printlogo

نسل کنونی تویوتا لند کروزر در سپتامبر 2007 معرفی شد.
کد خبر : 17698
تاریخ انتشار : 7 خرداد 1398 - 18:46

نسل کنونی تویوتا لند کروزر در سپتامبر 2007 معرفی شد.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «خبرماشین» به نقل از خبرخودرو، در حالی که این خودرو فیس لیفت های متعدد و نسخه ها متفاوتی برای بازارهای سراسر دنیا داشته، به طور عمده ای بی تغییر باقی مانده و به زودی بازنشسته خواهد شد. گفته می شود یک لند کروزر کاملا به روز شده اواخر سال 2020 رونمایی خواهد شد و همچنان از پلتفرم استیل کنونی بهره خواهد برد. اما چه می شود اگر تویوتا تصمیم بگیرد یکی از نسخه های کشیده تر مخصوص اخیر از این خودرو را به عنوان مدل نهایی آن ارائه کند؟ در طراحی ذهنی تازه منتشر شده، چنین مدلی به تصویر درآمده است.
بی شک این طراحی ذهنی مبتنی بر جدیدترین فیس لیفت این مدل است و امل چراغ های جلوی باریک تر و دماغه ای کاملا اصلاح شده است. درهای عقب بزرگ تر با ترکیب پانل سه رخ عقب کشیده تر، نیم رخی را ایجاد کرده است که تقریبا یادآور اینفینیتی QX80 است اما این امر به معنای زشت بودن این طرح نیست. اورهنگ عقب این خودرو کشیده تر شده و لند کروزر کشیده تر را با ظاهری متعادل تر به تصویر درآورده و به گفته طراح، می توان این شاسی بلند را را ردیف سوم صندلی ها تصور کرد.
مسلما چنین خودروی بزرگی نیاز به موتوری بزرگ نیز دارد و چه چیزی بهتر از نیرومحرکه 4.5 لیتری V8 دیزلی که در برخی بازارها برای آن ارائه می شود. این موتور گشتاور 650 نیوتون متر دارد و بسیار کم مصرف تر از گزینه بنزینی V8 این مدل است. برخی ویژگی های مازاد در کابین همچون سیستم سرگرمی اطلاعاتی صندلی های عقب و مجموعه کنترل تهویه هوا برای ردیف سوم صندلی ها می تواند این شاسی بلند ژاپنی را به یکی از راحت ترین و جادارترین مدل ها تبدیل کند.