printlogo

بازار خودرو در حالی نخستین هفته زمستان را پشت سر گذاشت که نمایشگاهداران فروش چندانی نداشتند و معاملات در بازار خودروهای وارداتی، داخلی و دست دوم تفاوت چندانی با هفته های قبل نداشت.
کد خبر : 17601
تاریخ انتشار : 10 دی 1397 - 12:39

بازار خودرو در حالی نخستین هفته زمستان را پشت سر گذاشت که نمایشگاهداران فروش چندانی نداشتند و معاملات در بازار خودروهای وارداتی، داخلی و دست دوم تفاوت چندانی با هفته های قبل نداشت.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «خبرماشین» به نقل از خبرخودرو، یکی از فعالان بازار خودرو ضمن تشریح وضعیت بازار خودرو در هفته گذشته اظهار داشت: بازار خودرو یکی از خواب ترین بازارهای تاریخ را تجربه کرد به طوریکه طی هفته کاری گذشته هیچ فعالیتی در بازار صورت نپذیرفت و سکوت در خرید و فروش خودرو پدیده خاص هفته گذشته بود.
کاظم محمدی نیکخواه در ادامه افزود: با وجود آنکه قیمت برخی از محصولات ایران خودرو و سایپا اصلاح شده و باید در حاشیه بازار عرضه شود اما این اظهارات و مصوبات در حد حرف باقی مانده و عملا خودروسازان، محصولی به عنوان تحویل فوری به بازار عرضه نکرده اند لذا شاهد اتفاق خاصی در بازار نیستیم.
وی گفت: متاسفانه با افزایش نرخ ارز شاهد جهش یکباره قیمت ها شدیم اما به دلیل عدم عرضه خودرو کاهش قیمت ارز تاثیر ملموسی بر بازار نداشته لذا چنانچه روند نزولی قیمت ارز کماکان ادامه داشته باشد و در عین حال کارخانجات خودروسازی اقدام به عرضه خودرو کنند می توان به حل مشکل بازار خودرو امید داشت در غیر اینصورت ساماندهی بازار خودرو غیر ممکن خواهد بود.
این فعال بازار خودرو اظهار داشت: در نمایشگاه ها و پارکینگ ها خودرو وجود دارد اما به دلیل افزایش بی رویه قیمت ها و گرانی خودرو، طی چندماه منتهی به دی ماه شاهد افت تقاضا در بازار خودرو شدیم.
نیکخواه اذعان داشت: با نخستین تکانه های افزایش قیمت ارز شاهد سرازیر شدن نقدینگی به بازار خودرو شدیم که مردم به منظور حفظ هر میزان سرمایه ای که در دست داشتند به خرید خودرو روی آوردند تا علاوه بر جلوگیری از کاهش ارزش سرمایه، سودی هم عایدشان شود و در واقع به نوعی شاهد دلال بازی در بازار خودرو شدیم لذا در حال حاضر تنها درصورتی مشکل بازار خودرو مرتفع و قیمت ها کاهش خواهد یافت که مصرف کننده واقعی اقدام به خرید کند.
وی گفت: با توجه به آنکه هنوز هیچ یک از دو خودروساز محصولات خود را با قیمت های اصلاح شده و در حاشیه بازار عرضه نکرده اند و تنها دو محصول پر فروش یعنی وانت ایران خودرو و پراید سایپا در این میان عرضه شده اند لذا شاهد واکنش خاصی از بازار نبوده ایم .