printlogo

ممکن است خودروسازان هر چیزی را به نام خود ثبت کنند اما این امر لزوما به معنای استفاده از آن ها نیست.
کد خبر : 17583
تاریخ انتشار : 1 دی 1397 - 16:9

ممکن است خودروسازان هر چیزی را به نام خود ثبت کنند اما این امر لزوما به معنای استفاده از آن ها نیست.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «خبرماشین» به نقل از خبرخودرو، از نام های قدیمی از رده خارج شده تا نام های جدید غیرقابل توضیح، خودروسازان حق استفاده از نام های تجاری متعددی را به دلایل مختلفی به ثبت می رسانند.
به تازگی یک درخواست ثبت نام تجاری بسیار عجیب توسط آئودی به دفتر ثبت اختراعات و علائم تجاری ایالات متحده ارسال شده است. این خودروساز تلاش کرده تا کلمه Adui را به ثبت برساند که در واقع حق استفاده از نام تجاری خود با املای غلط است. درخواست ثبت نام Adui در آلمان نیز گزارش شده است.
نمی توان پیش بینی کرد که آئودی با این نام چه کار می کند. این خودروساز نام مذکور را تحت کلاس بندی های متعددی ثبت کرده که اکثر آن ها محصولاتی مصرفی از جمله کلاه ها و لباس ها، لوازم التحریر، کامیپوترها، أسباب بازی ها، تزئینات بازی ها و غیره هستند. این نام هم چنین تحت کلاس 12 نیز ثبت شده که به خودروها مربوط است.
تنها یک دلیل می توان برای این اقدام آئودی متصور شد و آن کاهش احتمال عرضه محصولات تقلبی از این برند است. همه ما تاکنون با چنین مواردی مواجه شده ایم که محصولات تقلبی را با نامی شبیه به برند اصلی اما با جابه جایی حروف نام آن عرضه کرده اند که در نگاه اول بیننده را به اشتباه می اندازند. شاید آئودی با ثبت این نام می خواهد برای اقدام قانونی بر علیه جاعلان محصولاتش جدی تر باشد.