printlogo

Dyson، شرکت بریتانیایی که به ساخت جاروبرقی های ممتاز شهرت دارد، یک کشور را برای ساخت خودروهای برقی آینده خود انتخاب کرده است.
کد خبر : 17527
تاریخ انتشار : 3 آبان 1397 - 13:6

Dyson، شرکت بریتانیایی که به ساخت جاروبرقی های ممتاز شهرت دارد، یک کشور را برای ساخت خودروهای برقی آینده خود انتخاب کرده است.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «خبرماشین» به نقل از خبرخودرو، این خودروساز به تازگی اعلام کرده سنگاپور مرکز ساخت اولین کارخانه این برند خواهد بود.
این شرکت اعلام کرد کارخانه مذکور در سال 2020 افتتاح شده و اولین خودروهای برقی یک سال بعد در خط تولید آن ساخته می شوند. موسس Dyson، James Dyson یک دهه بود که از تولید یک خودروی برقی خبر داده بود. این شرکت سرانجام در سال گذشته این پروژه را تایید کرد و 2.7 بیلیون دلار را نیز برای تولید اولین مدل خود سرمایه گذاری کرد.
این خودروی برقی هنوز نامی ندارد و اطلاعاتی نیز از آن منتشر نشده است. با توجه به بازار Dyson برای لوازم خانگی ممتاز، گمان می رود اولین خودروی آن نیز ارزان ترین خودروی برقی بازار نباشد.
Dyson سنگاپور را به خاطر یک دلیل انتخاب کرده است. این کشور توافق معامله آزاد با چین دارد که بزرگ ترین بازار خودروهای برقی در دنیا است. شرکت اکنون یک کارخانه تولید موتور برقی نیز در این کشور دارد. سنگاپور هم چنین موقعیت خوبی در وسط مسیرهای حمل و نقل شلوغ دارد که توزیع را آسان تر می کند. این کشور یکی از گران ترین مکان های دنیا برای تجارت محسوب می شود.