printlogo

در بازاری جهانی و یک پارچه که در آن بسیاری از خودروها با تفاوت هایی اندک در سراسر دنیا به فروش می رسند، سلیقه مردم نمی تواند تغییر کند.
کد خبر : 17468
تاریخ انتشار : 17 مهر 1397 - 14:34

در بازاری جهانی و یک پارچه که در آن بسیاری از خودروها با تفاوت هایی اندک در سراسر دنیا به فروش می رسند، سلیقه مردم نمی تواند تغییر کند.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «خبرماشین» به نقل از خبرخودرو، هر کسی که تاکنون ایالات متحده را دیده باشد متوجه تمایل مردم آن به شاسی بلندهای بزرگ با هفت یا هشت صندلی شده است که مدل هایی هستند که هرگز در اروپا موفق نخواهند بود. به عنوان مثال، فورد اکسپلورر، فولکس واگن اطلس و دوج دورانگو از این دسته هستند.
از سال 2019 نیز یک محصول جدید از خودروساز کره ای، هیوندای وارد این بخش خواهد شد. اکنون این برند روی شاسی بلندی بزرگ کار می کند که گفته می شود Palisade نامیده خواهد شد. البته هنوز این نام به طور رسمی تایید نشده است.
طراحی ذهنی جدیدی با عناصری الهاکم گرفته از تصاویر درز کرده نمونه های اولیه و سبک طراحی HDC-2 که خودروی کانسپتی بود که ماه ژوئن گذشته معرفی شد، نشان می دهد که مدل نهایی این خودرو چگونه خواهد بود.
اتفاقی نیست که این طراحی ذهنی دارای دماغه الماسی شکل HDC-2، چراغ های جلوی باریک و ستون شیشه عقب است که راه کاری برای ساخت شیشه عقب قاب دار محسوب می شود که به نظر می رسد هم در صندوق عقب را تزئین کرده و هم به کناره ها کشیده شده است.
این طراحی ذهنی هم چنین جای جدیدی برای چراغ مه شکن نشان می دهد که الهام گرفته از سانتافه کوچک تر است که در بازارهای اروپایی موجود است.
اما سانتافه تنها خودرویی نیست که Palisade می تواند از آن الهام بگیرد. گمان می رود زیرساخت این خودرو از برند همتای هیوندای یعنی کیا گرفته شود.
گمان می رود Palisade و همتای آن، کیا Telluride بر أساس ساختار فنی مشابهی و با سیستم های دیفرانسیل جلو یا چهار چرخ فعال و موتورهای مشترک ساخته شوند. گمان می رود موتور این خودروها نسخه ای ضعیف شده از موتور 3.3 لیتری V6 بنزینی به کار رفته در کیا استینگر باشد. این موتور می تواند به گیربکس اتوماتیک هشت سرعته متصل شود که نیرو را به چرخ ها منتقل می کند.