printlogo

کارخانه بورگوارد در عصر طلایی خود، یعنی دهه 1950 در اروپا و آمریکا، نامی کاملا شناخته شده بود؛ اما پس از بسته شدن آن در ابتدای دهه 60 تنها به عنوان یک خاطره شیرین در اذهان علاقه مندان باقی ماند. اکنون که بیش از 50 سال از آن دوران گذشته، این شرکت می رود که حیات دوباره خود را باز یابد. گویی در این مدت پروانه ای بوده که در پیله خود آرمیده و منتظر فرا رسیدن زمان خروج از آن و پرواز و رسیدن به اوج خود بوده است.
کد خبر : 17371
تاریخ انتشار : 2 مهر 1397 - 15:21

کارخانه بورگوارد در عصر طلایی خود، یعنی دهه 1950 در اروپا و آمریکا، نامی کاملا شناخته شده بود؛ اما پس از بسته شدن آن در ابتدای دهه 60 تنها به عنوان یک خاطره شیرین در اذهان علاقه مندان باقی ماند. اکنون که بیش از 50 سال از آن دوران گذشته، این شرکت می رود که حیات دوباره خود را باز یابد. گویی در این مدت پروانه ای بوده که در پیله خود آرمیده و منتظر فرا رسیدن زمان خروج از آن و پرواز و رسیدن به اوج خود بوده است.
شرکت آلمانی بورگوارد در راستای معرفی بهتر محصولات این برند خاص، طی چند برنامه مجزا اقدام به فراهم کردن شرایط تست درایو و به دست آوردن تجربه رانندگی برای کارشناسان کرده که این برنامه ها شامل رانندگی و تست خودرو در جاده های داخل و خارج شهرهای آلمان به منظور بررسی عملکرد این خودروها در شرایط آب و هوایی متفاوت بوده است. در ادامه این مطلب شرح مختصری از تجربه این کارشناسان پس از رانندگی با بورگوارد BX7 ارائه می شود.

 


هیچ کس مانند یک کارشناس و منتقد حرفهای خودرو نمی‌تواند تمام ویژگی ها و نقاط ضعف یک اتومبیل تازه وارد را بسنجد؛ 
در همین راستا، اولین تست درایو BX7 توسط منتقدان حرفهای و خودرو نویسان انجام شد. مجله تست، اتومگز (مجله خودرو اروپا) و پایگاه خبری اتوکار بریتانیا از جمله رسانه هایی بودند که به صورت تخصصی بورگوارد BX7 را بررسی کردند. 
بر اساس گزارش منتشر شده از سوی شرکت کنندگان در این تست درایو، اولین ویژگی بورگوارد BX7 که نظر همه کارشناسان و منتقدان را به خود جلب کرده، موتور به کار رفته در این خودرو است. نکته ای که همه کارشناسان روی آن نظر مثبت داشتند، شتاب BX7 است که علی رغم وزن، ابعاد و حضور این خودرو در کلاس اس یو وی ها، توان رقابت با خودروهای اسپرت و سدان را دارد.
پیشرانه 4 سیلندر بورگوارد BX7 با حجم 2 لیتر، قادر است بیش از 200 اسب بخار توان حرکتی تولید کند و به لطف تکنولوژی GDI در کمتر از 8 ثانیه به سرعت 100 کیلومتر در ساعت برسد. چنین شتابی برای یک شاسی بلند هفت نفره با یک موتور 4 سیلندر یک امر غیر معمول است و همین موضوع باعث شده است کارشناسان خودرویی که برای تست درایو بورگوارد BX7 حضور پیدا کرده بودند، جذب پیشرانه دو لیتری این اتومبیل مدرن و لوکس شوند. 
هندلینگ یا همان فرمان پذیری BX7 ویژگی بعدی این خودرو بود که در گزارش اکثر کارشناسان حاضر در برنامه به آن اشاره شده است. شرکت آلمانی بورگوارد از تکنولوژی منحصر به فرد i-AWD در سیستم انتقال قدرت اتومبیل BX7 استفاده کرده است؛ این فناوری ضمن اینکه باعث شده خودرو BX7 برای مسیرهای ناهموار یک وسیله نقلیه آفرودی مدرن به شمار برود، باعث تقویت فرمانپذیری آن نیز شده است. به عنوان مثال یکی از تست هایی که توسط کارشناسان بر روی خودروی BX7 انجام شد، چرخش ناگهانی در سرعت 80 کیلومتر در ساعت بود. به طور معمول اغلب اتومبیلهای شاسی بلند واکنش مناسبی در چرخش های ناگهانی با سرعت بالا ندارند، اما بورگوارد BX7 بدون برخورد به مانعی توانست به راحتی پایداری خودش را زمان عبور از پیچ حفظ کند.
در کل رانندگی با BX7 آرامش بخش بوده و امکاناتی همچون سیستم تهویه اتوماتیک مجزا برای سرنشینان با خروجی های هوای مخصوص سرنشینان عقب، سنسور باد لاستیک، تنظیم صندلی راننده در 12 جهت و صندلی سرنشین جلو در 4 جهت، نورپردازی کابین، کاهش اتوماتیک شدت نور در آینه دید عقب و بسیاری از امکانات رفاهی دیگر بالاترین سطح راحتی را برای راننده و سرنشینان به ارمغان می آورد.
همچنین در ادامه تست درایو بورگوارد BX7، متخصصان فضای داخلی خودرو را هم مورد بررسی قرار دادند. یکی از اصلی‌ترین نکات اشاره شده در برنامه های تست درایو BX7، وضعیت سرنشینان در خودرو بود. بر اساس گزارشهای منتشر شده از سوی کارشناسان اتومگز، بورگوارد تمام اصول ارگونومیک را در نحوه چیدمان و طراحی صندلی‌ها رعایت کرده است و حتی افردای که قد بلندتری نسبت به غالب جوامع اروپایی دارند، قادر هستند به راحتی در این خودرو بنشینند؛ البته ناگفته نماند که کیفیت چرم ضد حساسیت و مقاوم روکش صندلی ‌ها نیز یکی دیگر از عناصری بود که نظر منتقدان را به خود جلب کرد. 
در بحث طراحی بیرونی متوجه شدیم، همان طور که طراحان شرکت های مختلف در سال های اخیر سعی در ایجاد عناصری در طراحی محصولاتشان در جهت هویت بخشی به آن ها داشته اند، بورگوارد نیز ضمن به کارگیری جلو پنجره 8 ضلعی که بخشی از هویت آن محسوب می شود، سعی کرده که با ایجاد خطوط مواج جانبی بدنه به نوعی میراث دار اجداد کلاسیک خود باشند و از سوی دیگر با پدید آوردن یک طرح کاملا مدرن و امروزی محصولی قابل رقابت با سایر رقبا باشد و به همین دلیل موفق به دریافت جایزه بین المللی Red Dot Award نیز شده است.
همچنین استفاده از فناوری‌های مدرنی مانند سیستم تشخیص نقطه کور و سیستم هشدار خستگی راننده، باعث شد بورگوارد BX7، امتیاز مثبت کارشناسان خودرو را در بخش ایمنی نیز دریافت کند. به طور کلی در پایان برنامههای تست درایو بورگوارد، متخصصان خودروی BX7 را اتومبیلی مدرن، لوکس و در عین حال قدرت مند معرفی کردند.