printlogo

سال 93 خبر ورود اولین مرسدس SLS به یکی از نمایشگاه های عباس آباد تهران تیتر اول رسانه های تخصصی خودرو در ایران شد و بعد از آن نیز واردات تعداد انگشت شمار دیگری از این مدل با رنگ های مختلف ادامه پیدا کرد.
کد خبر : 17130
تاریخ انتشار : 6 شهریور 1397 - 10:40

«خبرماشین» - سال 93 خبر ورود اولین مرسدس SLS به یکی از نمایشگاه های عباس آباد تهران تیتر اول رسانه های تخصصی خودرو در ایران شد و بعد از آن نیز واردات تعداد انگشت شمار دیگری از این مدل با رنگ های مختلف ادامه پیدا کرد.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «خبرماشین»، در آن زمان با توجه به محدودیت ورود خودروهای بالای 2500 سی سی، برخی مرسدس های SLS وارد شده، موفق به اخذ پلاک ملی شدند و به دلیل تعداد کم آن ها در گروه محدود خودروهای میلیاردی ایران قرار گرفتند.
اما در حال حاضر با توجه به بالا رفتن قیمت ارز، تغییر در تعرفه و ممنوعیت واردات، قیمت خودروها با سرعت رو به افزایش است. خودروهای خاص پلاک شده که در آن زمان وارد ایران شده بودند نیز با توجه به تعداد کم آن ها با قیمت گذاری نجومی روبرو شدند. با تحقیق از چند فروشنده این خودروهای خاص متوجه شدیم مرسدس بنز SLS در حدود 20 میلیارد تومان قیمت گذاری شده است. 
این خودروها دارای یک موتور ۸ سیلندر خورجینی به حجم ۶.۲ لیتر به قدرت ۵۸۳ اسب بخار و گشتاوری در حدود ۶۵۰ نیوتن متر، شتاب صفر تا صد ۳.۷ ثانیه، دیفرانسیل عقب و گیربکس ۷ سرعته با کلاچ دوگانه با تعویض سریعتر است. قیمت این خودرو در بازار جهانی در حدود 250 هزار دلار است.