printlogo

رئیس اتحادیه فروشندگان اتومبیل:
رئیس اتحادیه فروشندگان اتومبیل و نمایشگاه‌داران گفت: نابسامانی در بازار خودرو موج می‌زند و قیمت‌ها به صورت ساعتی در حال تغییر است.
کد خبر : 17120
تاریخ انتشار : 5 شهریور 1397 - 13:35

رئیس اتحادیه فروشندگان اتومبیل و نمایشگاه‌داران گفت: نابسامانی در بازار خودرو موج می‌زند و قیمت‌ها به صورت ساعتی در حال تغییر است.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «خبرماشین» به نقل از میزان؛ سعید موتمنی درباره آخرین وضعیت بازار خودرو اظهار کرد: نابسامانی در بازار خودرو موج می‌زند و قیمت‌ها به صورت ساعتی در حال تغییر است.
رئیس اتحایه فروشندگان اتومبیل با بیان اینکه خودروساز‌ها از عرضه خودرو به بازار جلوگیری می‌کنند، افزود: ورودی بازار خودرو بسته است و تنها تعداد محدود خودرو از طریق نمایندگی‌های که در گذشته به صورت عمده خریداری کردند در بازار عرضه می‌شود.
وی با بیان اینکه بازار، بازار واسطه‌ها است و به خریداران توصیه می‌شود از خرید خودداری کنند، گفت: مصرف کنندگان عادی خرید ندارند اما، در این بین برخی افراد سودجو با خرید خودرو به دنبال سود هستند.
موتمنی تصریح کرد: علاوه بر انحصار در تولید خودرو که در کشور وجود داشت در حال حاضر انحصار در فروش نیز به وجود آمده و خودرو‌های صفر از طریق نمایندگی‌ها به بازار عرضه می‌شوند.
رئیس اتحایه فروشندگان اتومبیل خاطرنشان کرد: خودرو‌های موجود تولید سال گذشته است و تحریم تازه شروع شده است و خودروسازان با عدم عرضه به دنبال افزایش قیمت هستند.
وی گفت: اگر تصمیم مسئولان مبنی بر افزایش قیمت خودرو است آن را یکباره اعلام کنند، شایعات و گمانه زنی‌ها درباره قیمت، بازار با تلاطم مواجه کرده است.
موتمنی اظهار کرد: خودروسازان در گذشته اعلام می‌کردند ما در برخی خودرو‌ها مانند دنا و سمند خودکفا هستیم، اما حدود یک ماه که از آغاز تحریم‌ها گذشته می‌گویند قطعه نداریم.
رئیس اتحایه فروشندگان اتومبیل هشدار داد؛ اگر نهاد‌های نظارتی ذیربط به عملکرد خودروسازان ورود پیدا نکنند احتمالا رسیدن قیمت پراید به ۵۰ میلیون تومان وجود دارد.