printlogo

معاون سیاسی اجتماعی استاندار آذربایجان غربی گفت: شهرام جزایری در حالی که قصد خروج غیرمجاز از مرز را داشت، در گمرک بازرگان دستگیر شد.
کد خبر : 16814
تاریخ انتشار : 7 مرداد 1397 - 9:56

معاون سیاسی اجتماعی استاندار آذربایجان غربی گفت: شهرام جزایری در حالی که قصد خروج غیرمجاز از مرز را داشت، در گمرک بازرگان دستگیر شد.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «خبرماشین» به نقل از ایرنا، علیرضا رادفر افزود: جزایری همراه با چند نفر افغانستانی قصد داشت با مخفی شدن در داخل یک کامیون به صورت قاچاقی از مرز ایران به سمت ترکیه خارج شود که توسط دستگاه ' ایکس ری' شناسایی و دستگیر شد. این محموله خروجی بار عدس بود که هنگام کنترل محموله ها توسط ماموران گمرک کشف و در بررسی های بعدی مشخص گردیده که یکی از افراد شناسایی شده در محموله قاچاق انسان شهرام جزایری بوده است .
این در حالی است که جزایری پس از دستگیری ابتدا خود را یکی از اتباع کشور افغانستان معرفی می‌کند و می‌گوید قصد رفتن به ترکیه را داشته است.
وی بعد از بازداشت به همراه 80 نفر دیگر از اتباع افغانستانی از سوی بازپرس دادسرا به طرد از کشور و بازگشت به افغانستان محکوم می‌شود.
شهرام جزایری سپس به همراه سایر اتباع بیگانه به محل نگهداری اتباع فرستاده می‌شود اما شب هنگام زمانی که معاون هنگ مرزی در حال بازدید از بازداشت شدگان بوده است به وی شک می‌کند.
این مسئول هنگ مرزی به جزایری می‌گوید: شما قیافه ات آشناست و بعید است که افغانستانی باشی.
شهرام جزایری که به شناسایی هویتش آگاه می‌شود خود را معرفی کرده و به این ترتیب علت و انگیزه اش برای خروج از کشورش را رفتن به کانادا عنوان می‌کند.
وی به مأموران می‌گوید من به علت بدهی مالیاتی ممنوع الخروج هستم و نمی‌توانستم از کشور خارج شوم.
شهرام جزایری که 13 سال از عمر خود را در زندان سپری کرده است، بزرگ‌ترین و پر سر و صداترین پرونده دهه هشتاد را دارد و سال گذشته در گفت و گو با رسانه های ارتباط جمعی گفته بود که باید برای کار اقتصادی از ایران برود.
آذربایجان غربی در 2 دهه اخیر به دلیل وضعیت توپوگرافی خاص و قرار گرفتن در امتداد مرزهای ایران با سه کشور ترکیه، عراق و جمهوری آذربایجان با معضل قاچاق انسان و تلاش برخی از افراد برای خروج غیرمجاز روبرو بوده است.
امروزه گمرک بازرگان به تجهیزات مدرنی چون 'ایکس ری' و مرزهای این استان به امکانات روز اعم از دوربین های الکترونیکی و اپتیکی مجهز شده و با ایجاد و ساخت برجک های کاربردی در گذرگاه ها از تردد غیرمجاز جلوگیری شده است.