printlogo

پورشه در فستیوال سرعت گودوود مدل بدون سقف 911 اسپیدستر کانسپت را معرفی کرد که به مناسبت هفتادمین سالگرد پورشه ساخته شده است.
کد خبر : 16748
تاریخ انتشار : 27 تیر 1397 - 14:16

این خودروی اسپرت مبتنی بر GT3 در مدل تولیدی خود به عنوان آخرین نسخه از نسل 991.2 این خودروی اسپرت خواهد بود.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «خبرماشین» به نقل از خبرخودرو، اگرچه این خودروساز تایید نکرده که 911 اسپیدستر به تولید می رسد اما این کانسپت را به عنوان یک نسخه تولید انبوه بالقوه معرفی کرده است. نمونه های اولیه این خودرو چندین بار در حال تست در آلمان دیده شده اند.
چنان چه قبلا گزارش شده بود، این کانسپت بدون سقف دارای شاسی هایی مشترک با 911 GT3 بوده و از موتور شش سیلندری با قدرت بیش از 500 اسب بخار بهره می برد. گمان می رود این نیرومحرکه در 911 اسپیدستر تولیدی نیز به کار رود که از موتور دمش طبیعی 4.0 لیتری شش خطی GT3 بهره خواهد برد که قدرت 500 اسب بخار و گشتاور 460 نیوتون متر دارد.
این کانسپت دارای گیربکس دستی شش سرعته است. اگر نمونه تولیدی این خودرو از نمونه GT3 پیروی کند، با گیربکس دستی شش سرعته یا هفت سرعته PDK عرضه خواهد شد.
911 اسپیدستر دارای یک روکش سبک به جای سقفی تاشو خواهد بود در حالی که دیگر ویژگی های کاهش وزن آن شامل حذف سیستم های تهویه هوا، صوتی و ناوبری ماهواره ای است. صندلی های bucket این خودرو نیز از فیبر کربنی ساخته شده اند.
بدنه این خودروی کانسپت بر أساس 911 کاررا 4 کابریولت ساخته شده است اما از باله ها، کاپوت و روکش عقب فیبر کربنی سبک بهره می برد.
این کانسپت دارای ویژگی هایی است که یادآور اولین روزهای مسابقات پورشه بوده و بخشی از جشن هفتاد سالگی خودروی اسپرت این برند هستند.
گمان می رود مدل تولیدی 911 اسپیدستر سال آینده عرضه شود. نسل 997 قبلی اسپیدستر تنها 356 دستگاه تولید داشت بنابراین گمان می رود تعداد مشابهی نیز از این مدل تولید شود.