printlogo

چهارشنبه هفته گذشته، شرکت کارمانیا –نماینده رسمی برند BYD در ایران- شرایطی را فراهم کرد تا خبرنگاران بتوانند S7 محصول جدید خود را به که به زودی وارد خیابان های کشور می شود، مورد آزمایش فنی قرار دهند.
کد خبر : 16628
تاریخ انتشار : 16 تیر 1397 - 12:19

هر گونه کپی برداری کامل یا بخشی از مطالب این سایت در سایر سایت های اینترنتی، نشریات کاغذی، شبکه های اجتماعی و ... حتی با ذکر منبع ممنوع و فقط با اجازه کتبی از «خبرماشین» بلامانع است. 
«خبرماشین» - محمدعلی شبیری - عکس: بهنام وحیدی / چهارشنبه هفته گذشته، شرکت کارمانیا –نماینده رسمی برند BYD در ایران- شرایطی را فراهم کرد تا خبرنگاران بتوانند S7 محصول جدید خود را به که به زودی وارد خیابان های کشور می شود، مورد آزمایش فنی قرار دهند.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «خبرماشین»، در ابتدای این مراسم، پیست اختصاصی تست خودروهای بی وای دی توسط شرکت کارمانیا در محل کیلومتر 16 جاده مخصوص کرج با حضور پویا سالاری، مدیرعامل شرکت و همچنین اعضای هیات مدیره افتتاح و بعد از آن خبرنگاران با موقعیت و مسیر پیست آشنا شدند. این مراسم دو میهمان ویژه هم داشت که در ادامه گزارش به علت حضور ایشان می پردازیم.

حال و روز بی وای دی S6 که 100 هزار کیلومتر راه رفته چگونه است؟
میهمان اول این مراسم، مالک یک دستگاه بی وای دی S6 بود که طی ده ماه، 100 هزار کیلومتر با خودرو خود رانندگی کرده و ضمن حضور در این برنامه، پاسخ گوی سوالات خبرنگاران بود. 
یکی از اصلی ترین مواردی که خریداران در موقع انتخاب خودرو بررسی می کنند، تغییرات و افت کیفیت اتومبیل پس از کارکرد بالا است. برخی خودروها پس از طی مسافتی کوتاه به دلیل استفاده از قطعات بی کیفیت در تولید آن، دچار مشکلات فراوانی می شوند و هزینه های زیادی را برای مالک ایجاد می کنند. اما برخی دیگر علی رغم بالارفتن کیلومتر کارکرد، همچنان کیفیت روز اول خود را حفظ می کنند.
پس از بررسی ظاهری و رانندگی با خودرو مذکور، متوجه شدیم موارد شایانی که پس از کارکرد بالا، گریبان گیر خودروهایی در این کلاس می شود، در بی وای دی S6 وجود ندارد. رنگ بدنه خودرو کیفیت لازم را حفظ کرده و صدای اضافی از داشبورد و رو دری ها به گوش نمی رسد و تمامی تجهیزات داخلی هم به خوبی کار می کنند. ترمز خودرو با توجه به سامانه ضدقفل به خوبی کار می کند. میزان نفوذ صدای پیشرانه به داخل کابین بسیار کم است. 
مالک خودرو در تشریح وضعیت فعلی این خودرو گفت: در مورد مسائل فنی یک بار لنت ترمز را تعویض کردم و فرمان خودرو در ترافیک های درون شهری نرم عمل می کند و در سرعت های بالا اطلاعات مسیر به خوبی به راننده منتقل می کند. مصرف سوخت در مسیرهای شهری متوسط و در مسیرهای جاده ای مناسب است. هندلینگ خودرو رضایت بخش بوده، پایداری خودرو به همراه سامانه های کمکی در جاده عالی و با طراحی منطقی اتاق و ارتفاع خوب کاملا به جاده تسلط دارید.
وی همچنین در مورد هزینه ها قطعات مصرفی و خدمات پس ازفروش این خودرو رضایت کامل را داشت.

 

چینی که بی وای دی سوار می شود!
اگر به چین سفر کرده باشید، متوجه این موضوع شدید که درصد زیادی از مردم این کشور خودروهای اروپایی، آمریکایی و کره ای را سوار می شوند اما میهمان دوم برنامه، خانم هونگ یان یانگ که در ایران زندگی می کند و امکان خرید خودروهای کره ای، فرانسوی، ژاپنی، آلمانی و ... را دارد، بی وای دی S6 را انتخاب کرده و دلیل این کار را کیفیت مطلوب، عملکرد مناسب و خدمات پس از فروش مطمئن این برند می داند.

 

جناب اس 7 سربلند از آزمایش بیرون آمد
تب خرید خودروهای SUV بخصوص شاسی بلند های لوکس چند سالی است که به بازار داخلی کشور سرایت کرده است. در طول این سال‌ها برند های گوناگون خودرویی شانس خود را برای موفقیت هرچه بیشتر در این بازار امتحان کردند. برخی به موفقیتهای نسبی دست پیدا کردند و بعضی دیگر نتوانستند جایگایی در میان مشتریانی که به دنبال محصولی به روز، لوکس و پرآپشن بودند بدست آورند. 
این روزها با توجه به جلوگیری از ورود خودروهای وارداتی و بالا رفتن خودروهای خارجی باقیمانده،جای خالی خودرویی لوکس با قیمت مناسب که بتواند تمام نیازهای یک خانواده ایرانی را برآورده کند حس می‌شود. خودرویی که از جهت امکانات رفاهی کمبودی در آن دیده نشود، با بالاترین کیفیت ساخته شده و هزینه نگهداری آن پایین باشد، مجهز به پیشرانه‌ای قوی اما کم مصرف باشد، تمام استانداردهای ایمنی در آن لحاظ شده باشد و بتواند این پکیج را با قیمتی منطقی در بازار داخلی خودرو کشور به مشتری ارائه دهد.
در ابتدای ملاقات با جناب S7، طراحی این خودرو نظرمان را جلب کرده که دیگر چیزی از خودروهای خارجی کم ندارد و ضمن حفظ مواردی که به لاکچری بودن این خودرو کمک کرده، نشانه هایی از اسپرت بودن در آن نمایان است.
جنس چرم صندلی‏ها و کیفیت ادوات داشبورد حس خوبی را به سرنشینان القاء می‏کند. ردیف دوم صندلی ‏ها فضای پای مناسبی را برای سرنشینان عقب فراهم کرده است. سه ردیف صندلی و قابلیت 7 نفره بودن جناب S7، این امکان را برای مالکان آن فراهم می‌کند که چه در سفرهای شهری و چه در سفرهای طولانی در نهایت آرامش و ایمنی از امکانات بیشمار جناب S7 بهره‌مند شوند. وظیفه برقراری آرامش تنها بر دوش صندلی‌ های این خودرو نیست. بلکه سیستم تعلیق مک فرسون سه مفصلی S7 نیز مکمل این آسایش است.
پیشرانه 2 لیتری مجهز به توربوشارژر خودرو، 4 سیلندر خطی و ۱۶ سوپاپ دارد که قدرت 203 اسب‏بخار در5500 rpm و حداکثر گشتاور 320 نیوتن‏متر در 4500 rpm تولید می‏کند.
قدرت موتور توسط یک گیربکس 6 سرعته اتوماتیک  دو کلاچه (DCT) به چرخ ‏های جلوی خودرو منتقل می‏شود که قابلیت تعویض به صورت تیپ‏ ترونیک را نیز دارد. فرمان خودرو از نوع سیستم هیدرولیک (HPS) با قابلیت تنظیم ارتفاع و جذب ضربه در تصادفات که در سرعت ‏های مختلف، عملکردی متفاوت از خود نشان می‏دهد، است.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «خبرماشین»، با قرار دادن اهرم تعویض دنده در حالت D شروع به حرکت کرده و خودرو به آرامی به راه افتاد و با فشردن پدال گاز و بالا رفتن دور موتور، تعویض دنده ‏ها به نرمی صورت می‏گرفت و هیچ لرزشی را به اتاق انتقال نمی‏داد. در هنگام عبور از دست اندازها نیز کمترین میزان لرزش و تکان‏های اضافی به اتاق وارد می‏شد.
خودرو در دورهای موتور بالاتر، شتاب مناسبی داشت و در مسیرهای مستقیم کیفیت ترمزگیری و توقف خوبی را از خود ارائه داد. سیستم ترمز عقب و جلو این خودرو از نوع دیسکی است. علاوه بر ABS، سامانه ترمز اضطراری BOS آن را نیز امتحان کردیم که در هنگام فرمان دادن لحظه‏ ای، قسمت جلوی بدنه خودرو کاملاً قابل کنترل و تحت اختیار راننده بود و در این تست، واکنش متعادلی را نسبت به وزن خودرو دریافت کردم.
همچنین در سر پیچ‏ها عملکرد مناسبی را از سیستم فرمان‏پذیری مشاهده کردیم و مجموعه تعلیق خودرو، هندلینگ خوبی را فراهم کرده بود. این مجموعه در جلو از نوع مک فرسون و در عقب  ثابت با فنر پیچشی تعبیه شده است.
بعد از چند لحظه توقف، اهرم تعویض دنده را در ناحیه تیپ ترونیک قرار دادم تا تخمینی از شتاب خودرو داشته باشم. با قرار دادن گیربکس در دنده یک، تأخیر بسیار کمی در شروع حرکت احساس ‏کردم و با فشردن پدال گاز دنده را به ۲ تعویض کردم. 
خواص دینامیکی و هندلینگ خودرو در حین رانندگی، مخصوصاً در پیچ‏های تند، رضایت‏‏بخش، و در هنگام آزمایش، عملکرد سامانه کنترل پایداری الکتریکی (ESP) کاملاً مشهود بود که در دورهای بالای موتور در سر پیچ‏ها و در هنگام دور زدن مانع از کم فرمانی و هرزگردی می‏شد.
راننده و سرنشین کناری در حالی بر روی صندلی‌های تمام چرمی با تنظیم برقی 12 جهته که قابلیت سرد و گرم‌شدن دارند می‌نشینند که سیستم مالتی ‌مدیا سوراند جناب S7 از 9 اسپیکر، فضایی به مشابه یک ارکستر را برای سرنشینان آن به ارمغان می‌آورد.
تجهیزات ایمنی و رفاهی بی وای دی S7 شامل: امکان روشن کردن موتور از راه دور (Remote Engine Starter)، ایربگ های جانبی و پرده ای، ایربگ های SRS دو وضعیتی برای سرنشینان جلو، سیستم ضد سرقت (ایموبیلایزر)، سیستم ورود بدون کلید هوشمند، دوربین 360 درجه، دوربین ثبت وقایع، پشت آینه داخلی دید عقب با ورودی کارت حافظه (Crash Camera)، نمایشگر جهت بازبینی تصاویر ضبط شده دوربین ثبت وقایع بر روی آینه داخلی دید عقب، کمربند سرنشینان جلو و عقب مجهز به سیستم پیش کشنده (PTS) و محدود کننده میزان کشش، کمربند سرنشین میانی و عقب مجهز به سیستم قفل اضطراری، صندلی سرنشینان مجهز به ISO Fix، مجهز به قفل مرکزی با ریموت، سیستم نمایشگر فشار باد لاستیک TPMS، مجهز به 6 سنسور پارک ( 4 سنسورعقب و 2 سنسور جلو)، سیستم تهویه مطبوع با تکنولوژی تصفیه آلودگیها و ذرات معلق داخل خودرو، دریچه سیستم تهویه مطبوع برای سرنشینان عقب، سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک دوگانه، سیستم حافظه یکپارچه (برای صندلی راننده، وضعیت غربیلک فرمان و آینه های جانبی)، چراغهای جلو هالوژن، مجهز به سیستم اتولایت (سیستم اتوماتیک چراغهای جلو)، تنظیم دستی ارتفاع نور چراغهای جلو، مه شکن جلو و عقب، چراغ روشنایی روز LED و مجموعه چراغ LED عقب، چراغ ترمز عقب، مطالعه جلو، مطالعه عقب، خطرسوم LED، روشنایی لوکس کل اتاق، چراغ صندوق عقب و چراغ داخل جعبه داشبورد، چراغ دربهای جلو، چراغ زیر پایی راننده و سرنشین جلو، آینه های جانبی برقی همرنگ بدنه مجهز به گرمکن و چراغ LED زیر آینه، بازوبسته شدن اتوماتیک آینه های جانبی، پایین آمدن اتوماتیک شیشه پنجره ها، شیشه های برقی با قابلیت محافظت از گیرکردن موانع، آینه داخلی دید عقب با قابلیت تیره شوندگی اتوماتیک، برف پاک کن عقب، شیشه عقب دارای گرمکن، روکش چرم مصنوعی صندلی ها، گرمکن و سردکن صندلی راننده و سرنشین جلو، قابلیت تنظیم برقی صندلی راننده در 12 جهت، قابلیت تنظیم برقی صندلی سرنشین جلو در 4 جهت، قابلیت تنظیم پشتی صندلی راننده در 4 جهت، قابلیت جمع شدن صندلیهای عقب بصورت 60:40، قابلیت جمع شدن صندلیهای عقب بصورت کامل، صفحه کیلومتر تمام LCD با صفحه 1.12 اینچی TFT، روکش چرم مصنوعی غربیلک فرمان به همراه دکمه های کنترل سیستم صوتی، بلوتوث، کروز کنترل و دوربین 360 درجه، قابلیت تنظیم زاویه غربیلک فرمان در ارتفاع و بصورت تلسکوپی، خروجی برق 12 ولتی، جلوپنجره کروم، صندوق عقب برقی، سانروف پانورامیک، آنتن کوسه ای، ریل سقفی، لوله اگزوز دوبل، اسپویلر (بال) عقب، لاستیک زاپاس با رینگ آهنی، چرخها با رینگ آلومینیومی 18 اینچی، سیستم پخش مولتی مدیا و سیستم رادیو، دارای پورت SD+USB+AUX، سیستم رهیاب صوتی، نمایشگر 10.1 اینچی سیستم مولتی مدیا، سیستم بلوتوث، نمایشگر دور موتور، کامپیوتر سفری، قطب نمای LCD روی کنسول وسط، مجهز به 9 بلندگو، سیستم پخش استریو سوراند است.
BYD S7 دارای 5 ستاره ایمنی در تست C-NCAP و 150 هزار کیلومتر (5 سال) گارانتی شرکت کارمانیا است.

 


جهت کسب اطلاعات بیشتر از قیمت بی وای دی S7 و شرایط فروش این خودرو اینجا کلیک کنید.