printlogo

هفته گذشته، شرکت پرشیا خودرو، شرایط تست و تجربه رانندگی با ب ام و 120i و 125i مدل 2018 را برای خبرنگاران فراهم کرد.
کد خبر : 16167
تاریخ انتشار : 08 اردیبهشت 1397 11:30:00

«خبرماشین» - هفته گذشته، شرکت پرشیا خودرو، شرایط تست و تجربه رانندگی با ب ام و 120i و 125i مدل 2018 را برای خبرنگاران فراهم کرد.
سال گذشته با تغییراتی که در قوانین واردات خودرو اعمال شد، ورود برخی محصولات ب ام و به ایران متوقف شد و در همین راستا شرکت پرشیا خودرو سری یک ب ام و را جایگزین مدل های قبلی کرد. یکی از فعالیت های مهم گروه خودروسازی BMW در اوایل قرن 21، ورود به دنیای خودروهای کوچک بود. در اوایل دهه 2000 میلادی متخصصین این کمپانی آلمانی فعالیت خود را در زمینه ساخت خودروی کوچک آغاز کردند و نتیجه آن، BMW سری 1 بود که در سال 2004 در کلاس هاچ بک های کوچک پریمیوم به بازار های جهانی عرضه شد. قابلیت های فنی بالا در کنار مصرف سوخت پایین، بارزترین ویژگی سری 1 بود که آن را تبدیل به سبزترین خودروی جهان در سال 2008 کرد. نسل اول سری 1 پس از یک دهه حضور موفقیت آمیز، بالاخره در سال 2014 جای خود را به نسل جدید داده تا این بار شاهد حضور موفقیت آمیز نسل دوم سری 1 در بازار باشیم. ب ام و سری یک در دو مدل 120i و 125i توسط شرکت پرشیا خودرو عرضه می شود.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «خبرماشین»، ب ام و سری 1 در سال ۲۰۱۲ آزمایشات مربوط به تست تصادف و ایمنی را با موفقیت پشت سر گذاشت و موفق به دریافت ۵ ستاره‌ شد؛ و با توجه به این که مدل های جدید همچنان از همان پلت فرم و ساختار بدنه استفاده می کنند آزمایش جدید بر روی این خودرو انجام نشده است.
هاچ بک پریمیوم 120i ب ام و مجهز به یک پیشرانه 4 سیلندر خطی 1998 سی سی توربوشارژ که می تواند حداکثر قدرت 184 اسب بخار و گشتاور 270 نیوتون متر را تولید کند. نوع گیربکس به کار رفته در این خودرو 8 سرعته اتوماتیک با حالت دستی و دیفرانسیل عقب است. حداکثر سرعت 225 کیلومتر بر ساعت شتاب صفر تا صد کیلومتر بر ساعت 7.1 ثانیه است. مصرف سوخت ترکیبی این خودرو 5.7 لیتر در هر صد کیلومتر است.
مدل 125i نیز مجهز به پیشرانه ی 2 لیتری توربوشارژ است و می تواند حداکثر 224 اسب بخار نیرو و 310 نیوتون متر گشتاور تولید کند. این حجم از قدرت تولیدی در ترکیب با یک گیربکس هشت سرعته ی اتوماتیک دو کلاچه 125 را به یک هاچ بک اسپرت جذاب تبدیل می کند. علاوه بر این انتقال قدرت به محور عقب این خودرو موجب می شود که هندلینگ جذابی را از این خودرو شاهد باشیم.شتاب این خودرو نیز در مقایسه با باقی خودروهای بازار قابل توجه و در حدود شش ثانیه است. هم چنین این خودرو مجهز به کیت M می باشد که شامل تجهیزات رفاهی بیشتری نظیر شیفتر های دنده و سقف پانوراما می شود.
در نمای جلوی BMW سری 1 از هواکش های بزرگ استفاده شده که خبر از قابلیت های فنی بالای این خودروی کوچک دارد. سری 1 با وجود ابعاد کوچکی که دارد، قدرت زیادی را در اختیار راننده قرار می دهد تا سواری هیجان انگیزی را به ارمغان بیاورد. استفاده از چراغ های جلو بزرگ در جدیدترین فیس لیفت این خودروی کوچک، ظاهری با ابهت به آن بخشیده است. چراغ های جلو مجهز به 8 لامپ LED با قدرت بالا بوده و چراغ های عقب نیز مجهز به لامپ های LED هستند که به شکل حرف L طراحی شده اند. طراحی جذابی که با روشن شدن آن در شب، زیبایی دو چندانی پیدا می کند.
کاربردی، با اصالت، اما مدرن. این سه کلمه در نگاه اول ویژگی های کابین سری 1 را معرفی می کنند. BMW، سری 1 جدید خود را به المان های مدرن طراحی کابین مزین کرده اما همچنان کابین این خودرو اصالت یک BMW واقعی را حفظ کرده است. درون کابین این خودرو محفظه هایی در بخش های مختلف همچون قسمت داخلی درب ها، داشبورد، کنسول و... تعبیه شده تا سرنشینان لوازم مورد نظرشان را در آن قرار دهند. این هاچ بک آلمانی بر خلاف ابعاد کوچکی که دارد از فضای داخل کابین و صندوق بار بزرگی سود می برد. صندوق بار سری 1 قابلیت حمل بیش از نیم تن بار را داشته که در نوع خود بی نقص است.
ب ام و  با تولید اولین سری 1 در سال 2004، نهایت لذت رانندگی را در دنیای هاچ بک ها به ارمغان آورد. سری 1 در رده هاچ بک های کوچک پریمیوم قرار می گیرد که موفقیت های نسل اول آن باعث شد تا BMW پس از یک دهه نسل جدید آن را با ویژگی های نوین به بازار های جهانی عرضه کند. استفاده از پیشرانه های پر بازده توسط BMW در دل سری 1، باعث شده تا این خودرو تبدیل به یک هاچ بک قدرتمند و چابک شود. شتاب بالا، قدرت مناسب و ابعاد جمع و جور سری 1، آن را تبدیل به یک خودروی ایده آل برای یک رانندگی هیجان انگیز در شهر کرده است.

تست رانندگی ب ام و سری یک
ب ام و سری یک شرایط خوبی را برای سرنشینان فراهم می کند. دسترسی به نمایشگر مجهز و لمسی برای راننده آسان است. رانندگی با این خودرو لذت بخش بوده و عموما خودروهای هاچ بک حس شتاب گیری و هیجان بیشتری را به راننده و سرنشینان منتقل می کند. رسیدن به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت در بین 6 تا 7 ثانیه در ب ام و سری یک ویژگی است که به هیجان ب ام و سری کمک کرده است.سیستم تعلیق، فنربندی عالی، مدیریت ثبات و پایداری خودرو، مانور در پیچ های تند را مدیریت می کند و با توجه به انتقال نیرو در چرخ های عقب، حس رانندگی اسپرت با این خودرو فراهم شده است. نکته حائز اهمیت هماهنگ بودن موتور و جعبه دنده ب ام و سری یک است و تاخیری که در اکثر خودروهای توربوشارژ وجود دارد، در این خودرو کمتر احساس می شود.

قیمت و شرایط فروش ب ام و سری یک
ب او و 120i پریمیوم 2018 با قیمت 439 میلیون و 900 هزار تومان، نسخه 125i دینامیک با قیمت 484 میلیون تومان و مدل 125i دینامیک اسپرت 499 میلیون تومان از سوی شرکت پرشیا به صورت نقد و اقساط عرضه می شود. جهت کسب اطلاعات بیشتر اینجا کلیک کنید.