printlogo

تیر ماه سال جاری بود که خبر ورود یک برند جدید خودرویی با عنوان لوکسژن منتشر شد و بعد از آن افتتاح نمایشگاه مرکزی و رونمایی از محصولات این برند انجام گرفت. حال شرکت آرمان موتور کویر، نماینده رسمی لوکسژن در ایران شرایط تست فنی و تجربه رانندگی با این خودروها را فراهم آورد.
کد خبر : 15918
تاریخ انتشار : 21 اسفند 1396 14:57:00

«خبرماشین» - تیر ماه سال جاری بود که خبر ورود یک برند جدید خودرویی با عنوان لوکسژن منتشر شد و بعد از آن افتتاح نمایشگاه مرکزی و رونمایی از محصولات این برند انجام گرفت. حال شرکت آرمان موتور کویر، نماینده رسمی لوکسژن در ایران شرایط تست فنی و تجربه رانندگی با این خودروها را فراهم آورد.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «خبرماشین»، لوکسژن برند تایوانی است که از سال 2009 فعالیتش را در بازار خودروی جهان آغاز کرده است. سبک فعالیت این شرکت به عنوان یک برند تایوانی در بازار بین المللی به شکلی است که برای همکاری با سایر خودروسازان جهان و پیشرفت همیشه از روابط بین المللی خود استفاده کرده است.
این برند که هنوز فروش و عرضه آن در بازار شروع نشده است با خودروهای لوکسژن ام7(MPV M7)، یو7(U7)، یو6(U6)، یو5(U5)، اس3(S3)و اس3 ای.وی(S3 EV) در پیست اتومبیلرانی آزادی حاضر شد تا یک تست درایو عمومی را تجربه کند.
لوکسژن U6 توربو یک خودرو کراس اوور شهری که مجهز به یک موتور 4 سیلندر خطی با حجم 1.8 لیتر، 16 سوپاپ است. حداکثر قدرت 170 اسب بخار و حداکثر گشتاور 256 نیوتون متر است. گیربکس به کار رفته در این خودرو از نوع 6 دنده اتوماتیک و وضعیت انتقال نیرو دیفرانسیل جلو است. وزن خالص این خودرو 1500 کیلوگرم و حجم باک 55 لیتر است.
لوکسژن U6 مجهز به فناوری هوشمند ارتباطات چند رسانه ای سری Think+ ساخت شرکت HTC، فناوری هوشمند دید عقب با قابلیت نمایش بصری 360 درجه پیرامون فناوری هوشمند و اتوماتیک پخش تصاویر از زوایا و نقاط کور انتهای خودرو، سیستم بهینه سازی راندمان حرکت و مصرف سوخت، قابلیت  فرمان پذیری صوتی و در صندوق عقب برقی است.
سیستم ترمز برقی، سیستم ترمز ضد قفل، سیستم کمکی ترمز، سیستم ضد هرزگردی، سیستم پایداری الکترونیکی، ایربگ راننده، سرنشین جلو، پرده ای جانبی و ... نمونه هایی از تجهیزات به کار رفته در این خودرو هستند.
لوکسژن U5 دارای طول 4395 میلی متر، عرض 1783 میلی متر، ارتفاع 1594 میلی متر و فاصله بین دو محور 2620 میلی متر است. کابین Luxgen U5 به طور رسمی معرفی نشده اما تصاویری درز کرده اند که اندکی از ساختار آن را نشان می دهند. کابین این خودرو دارای طرح رنگ تمام مشکی با تریم آلومینیومی مات روی پره های فرمان و دستگیره های در است. اهرم دنده این خودرو شبیه به خودروهای بی ام و مجهز به گیربکس هشت سرعته Steptronic است. نمایشگر سرگرمی بزرگی در این خودرو تعبیه شده که گفته می شود عرض 12 اینچ دارد. این خودرو دارای ویژگی هایی همچون ورودی بدون کلید، استارت موتور از راه دور، صندلی های چرمی، شناسایی نقاط کور و سیستم هشدار تغییر مسیر خواهد بود.
یک موتور 1.6 لیتری دمش طبیعی با قدرت 124 اسب بخار و گشتاور 153 نیوتون متر نیروی این خودرو را تامین می کند.
لوکسژن S3 یک خودرو سدان کامپکت با موتور 4 سیلندر خطی به حجم 1556 سی سی، 16 سوپاپ با حداکثر قدرت 116 اسب بخار و حداکثر گشتاور 150 نیوتون متر است. گیربکس به کار رفته در این خودرو از نوع 7 دنده CVT ساخت شرکت JATICO ژاپن است.
وی افزود: وزن خالص این خودرو 1250 کیلوگرم و حجم مخزن سوخت 47 لیتر است. همچنین نمایشگر میزان باد چرخ ها، سیستم ترمز ضد قفل، سیستم کمکی ترمز، سیستم توزیع نیروی ترمز، تکنولوژی توقف هوشمند یا لغو هوشمند پدال ها، سیستم ضد هرزگردی، سیستم پایداری الکترونیکی، ایربگ راننده، سرنشین، جانبی نمونه هایی از تجهیزات ایمنی به کار رفته در لوکسژن S3 است.
مصطفایی در مورد امکانات پیشرفته به کار رفته در لوکسژن S3 گفت: این خودرو مجهز به فناوری ارتباطات چند رسانه ای هوشمند سری Think +4.0 ساخت شرکت HTC تایوان، مجهز به فناوری هوشمند دید عقب با قابلیت نمایش 360 درجه پیرامون خودرو، فناوری هوشمند و اتوماتیک پخش تصاویر از زوایای نقاط کور انتهای خودرو و ... است.

 

عکس: بهنام وحیدی