printlogo

ژان مارک گالس، مدیرعامل لوتوس اعلام کرده که کمپانی وی قصد دارد دو مدل اسپرت جدید در سال 2020 وارد بازار کند.
کد خبر : 15701
تاریخ انتشار : 14 بهمن 1396 10:51:00

 ژان مارک گالس، مدیرعامل لوتوس اعلام کرده که کمپانی وی قصد دارد دو مدل اسپرت جدید در سال 2020 وارد بازار کند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «خبرماشین» به نقل ازخبرخودرو، گالس در مصاحبه ای با مجله خودرو تایید کرده که یکی از این مدل ها قرار است جانشین یکی از خودروهای فعلی کمپانی شود. این بدین معنی است که خودرو مذکور جانشین یکی از مدل های الیس، اگزایج یا اوورا خواهد شد. گالس قبلا گفته بود که کمپانی در حال کار روی یک الیس جدید برای سال 2020 است و این خودرو یک کاندیدای محتمل محسوب می شود زیرا مدل فعلی هم اینک در بازار آمریکا برای فروش عرضه نشده است.
گالس اطلاعات زیادی در مورد خودرو منتشر نکرده ولی اشاره کرده که این خودرو از یک نسخه به روز شده از قاب آلومینیومی معروف کمپانی استفاده خواهد کرد، زیر طبق اعتقاد او، این قاب از نظر کاهش وزن، مقاومت در برابر تصادف و دوام و کیفیت یکی از بهترین عملکردها را داشته است.
دومین خودرو طبق گزارش ها یک نسخه مختص پیست خواهد بود که جانشین 3-Eleven خواهد شد و از یک قاب جدید فیبر کربنی استفاده خواهد کرد. گالس گفته این خودرو در مقایسه با 3-Eleven ظاهری بسیار عادی تر خواهد داشت.
گالس در ادامه صحبت های خود اشاره کرده که هر دو این مدل ها هم از نظر طراحی و هم از نظر آیرودینامیک، بسیار زیبا و جذاب خواهند بود. وی همچنین گفته که سوار و خارج شدن از این دو خودرو هم بسیار راحت تر از مدل های فعلی کمپانی خواهد شد.
هر دو مدل انتظار می رود قطعاتی از ولوو و جیلی قرض بگیرند، ولی گالس در مورد احتمال این که دو خودرو از موتورهای ساخت جیلی و ولوو استفاده کنند صحبتی نکرده است. هرچند، گالس تایید کرده که این دو خودرو از سیستم اطلاعات سرگرمی ولوو استفاده نخواهند کرد، زیرا از نظر وی، این سیستم اطلاعات سرگرمی برای استفاده در خودروهای اسپرت مناسب نیست.
بعد از معرفی این دو خودرو، لوتوس قرار است نخستین کراس اور خود را رونمایی کند. گالس اطلاعات زیادی در مورد این مدل جدید نداده ولی تایید کرده که این کراس اور سال 2021 یا 2022 وارد بازار خواهد شد.