printlogo

تکنولوژی که نیسان برای لیف تمام برقی ساخته است در یک پروژه اتوبوس برقی استفاده خواهد شد که تست آن از ماه آینده در شهر کوماموتو ژاپن آغاز خواهد شد.
کد خبر : 15616
تاریخ انتشار : 03 بهمن 1396 15:28:00

تکنولوژی که نیسان برای لیف تمام برقی ساخته است در یک پروژه اتوبوس برقی استفاده خواهد شد که تست آن از ماه آینده در شهر کوماموتو ژاپن آغاز خواهد شد.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «خبرماشین» به نقل از خبرخودرو، این نوآوری توسط دانشگاه کوماموتو انجام شده که برای کاهش آلایندگی خودروهای سنگین با دولت و صنعت خودرو همکاری می کند.
یک مانع اصلی در ساخت خودروهای برقی بزرگ تر، هزینه های بالای ساخت و قطعاتی همچون باطری ها و موتورهای برقی است. اما با استفاده از تکنولوژی که توسط نیسان طراحی و اصلاح شده است، هزینه ساخت اتوبوس های برقی می تواند به میزان قابل توجهی کاهش یابد. این اتوبوس جدید که Yoka ECO Bus نامیده می شود دارای سه باطری، سه موتور برقی و یک inverter خواهد بود که از نیسان لیف گرفته شده اند. نیسان به منظور تحقق این پروژه یک گیربکس اختصاصی را نیز برای این اتوبوس برقی می سازد.
Toshiro Matsuda، یکی از استادان مرتبط با این پروژه در دانشگاه کوماموتو اظهار داشت: "ما امیدواریم بتوانیم با استانداردسازی ساخت اتوبوس های برقی با کمک دانش خودروسازان، محیط زیست ژاپن را بهبود بخشیم. هدف ما ساخت اتوبوس های برقی است که از نظر هزینه های پایین تولید و سازگاری با محیط زیست تعادل خوبی دارند."
نیسان امیدوار است این نوآوری در ساخت اتوبوس های دوست دار محیط زیست برای سیستم حمل و نقل عمومی ژاپن و سراسر دنیا موفق باشد.

مسئولیت نمایندگی نیسان در ایران بر عهده شرکت جهان نوین آریا است. جهت کسب اطلاعات بیشتر از شرایط فروش و قیمت محصولات اینجا کلیک کنید.