printlogo

پس از اعلام رسمی قیمت های تیگوان و پاسات، شرکت ماموت خودرو نماینده رسمی فولکس واگن در ایران، شرایط تست رانندگی این خودروها را برای خبرنگاران در محل کارخانه فراهم آورد.
کد خبر : 15482
تاریخ انتشار : 19 دی 1396 13:29:00

هر گونه کپی برداری کامل یا بخشی از مطالب این سایت در سایر سایت های اینترنتی، نشریات کاغذی، شبکه های اجتماعی و ... حتی با ذکر منبع ممنوع و فقط با اجازه کتبی از «خبرماشین» بلامانع است. «خبرماشین» - پس از اعلام رسمی قیمت های تیگوان و پاسات، شرکت ماموت خودرو نماینده رسمی فولکس واگن در ایران، شرایط تست رانندگی این خودروها را برای خبرنگاران در محل کارخانه فراهم آورد.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «خبرماشین»، نام و نشان فولکس واگن و محصولات سواری و تجاری این شرکت، از دیرباز در سراسر دنیا شناخته شده است. حال این برند آلمانی پس از ۱۷ سال باهمراهی شرکت ماموت خودرو با دو محصول تیگوان و پاسات به بازار ایران بازگشته تا علاوه بر کمک به ارتقای سطح کیفی و ایمنی خودروهای موجود کشور، نشانی از گسترش و تقویت تعاملات دو کشور آلمان و ایران محسوب شود.

تست رانندگی فولکس واگن تیگوان مدل 2018
با گذشت زمان گستره اتومبیل های سواری این خودروساز، متنوع تر شد و برای ورود به گروه اتومبیل های شاسی بلند جمع و جور در زمستان 2007، تولید فولکس واگن تیگوان آغاز گردید. با قرار گرفتن پشت فرمان، با فضای صندلی و پاها روبرو می شویم. پیشرانه 4 سیلندر 2 لیتری توربوشارژ با قدرت 180 اسب بخار و گشتاور 320 نیوتون متر به نرمی روشن شده و صدای اندکی به داخل اتاق منتقل می شود. اندازه بدنه و توان پیشرانه، قابلیت و عملکرد قابل قبولی را در کسب شتاب اولیه به نمایش می گذارند که این امر با بهره گیری از سیستم توربوشارژ و سوخت رسانی مستقیم دو چندان شده است.
با این که هنگام آزمایش، چهار سرنشین داخل اتومبیل قرار داشتند اما در عبور از مسیرهای مختلف، کوچکترین ضعفی در توان یا شتاب وجود نداشت و تعویض دنده ها به نرمی انجام می شد. دید اطراف و جلو وسیع است، آیینه های کنار به عبور از مسیرهای باریک کمک بسیاری می کنند و دوربین عقب و دوربین 360 درجه نقش شایانی در کنترل وضعیت پشت اتومبیل ایفا می کند. مجموعه ترمز به لطف سیستم های ایمنی معمول بسیار مطمئن عمل می کند و فرمان برقی با روکش چرم، راحتی و اطمینان در رانندگی را فراهم آورده است. ارتفاع اتومبیل خیلی بلند نیست و به همین دلیل شتاب عرضی کمتر احساس شده و از پایداری قابل قبولی برخوردار است. ستون D ضخامت مناسبی دارد تا دید را هنگام دنده عقب، کاهش ندهد.
به کارگیری یک صفحه لمسی روی داشبورد با کابری آسان، از تعداد کلیدها کم کرده اما سیستم تهویه به دلیل چندمنظوره بودن دکمه ها، نیاز به دقت بیشتر در استفاده های اولیه دارد. داخل خودرو ویژگی خاصی از نظر طراحی نسبت به سایر رقبا وجود ندارد که باعث حیرت شما بشود و بارزترین آن صفحه کیلومتر شمار دیجیتالی است و در مقابل جنس مواد به کار رفته برتر از رقبای کره ای موجود در بازار است.
فضای قسمت عقب برای قراردادن چمدان های چهار نفر کافی است و امکان ارتباط داخل به قسمت بار از وسط پشتی صندلی مهیا شده است. به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «خبرماشین»، چند سالی است که چراغ انواع فولکس واگن از حالت ساده و یک نواخت خارج شده تا ترکیب دو شکل هندسی مستطیل و کروی، طراحی زیبا و پویا را به آن ها بدهد، مدل تیگوان نیز از این امر مستثنی نیست.  به کارگیری دو لایه چراغ دی لایت در بالا و پایین آن به جذابیت نمای جلوی خودرو کمک کرده است. طرح جلو پنجره فولکس واگن چند سالی است که به نماد اصلی اتومبیل های این شرکت بدل شده و روی هر مدل تازه نیز این طرح لحاظ می شود. تیگوان از جلو پنجره بزرگی برخوردار است که طراحی های هماهنگ با آن، هم جلوی خودرو را زیباتر و جذاب تر کرده و هم حالتی حجمی به آن داده است. پروژکتورهای مستطیل شکل جلو توسط یک خط طولی در قسمت پایین وسط سپر به یک دیگر متصل شده اند. برای جلو پنجره از زه های کرومی استفاده شده که زیبایی آن بهبود می بخشد و خطوط کنار آن با ادامه یافتن تا دو طرف روی در موتور، باعث برآمده شدن و حجیم شدن آن شده اند. ریل آلومینیومی روی سقف به بهبود طرح جانبی کمک کرده است. چراغ های عقب از اشکال مستطیلی تشکیل شده اند که زیبایی را برای این قسمت تیگوان به ارمغان آورده است.
شتاب صفر تا صد تیگوان 7.7 ثانیه اعلام شده که در موقع تست و با توجه به شرایط محیط، بنزین، جاده و تعداد 4 سرنشین کمی بیشتر بود. این خودرو دارای استاندارد آلایندگی یورو 6، دودیفرانسیل و سیستم چهارچرخ متحرک (4WD) و مصرف سوخت ترکیبی 7.4 لیتر در 100 کیلومتر دارد. امکانات این خودرو شامل دکمه استارت به همراه سیستم ورود بدون کلید، سیستم اتوماتیک خاموش/روشن خودرو، امکان تعویض دنده از پشت فرمان، صندلی های جلو برقی 12 حالته همراه با حافظه، صندلی متحرک و تاشو ردیف عقب، گرم کن صندلی جلو و عقب، سیستم مولتی مدیای پیشرفته همراه با صفحه نمایش لمسی 9.2 اینچی، خروجی برق 12 ولت برای سرنشینان ردیف جلو، عقب و فضای صندوق عقب، مجهز به پورت USB و AUX، سیستم تهویه مطبوع سه گانه همراه با فیلتر ضد آلرژی و قابلیت تنظیم جداگانه، آینه های جانبی تاشو و برقی همراه با حافظه و گرم کن، نورپردازی داخلی، گرم کن اتوماتیک نازل آب پاش شیشه جلو، سنسور نمایش گر باد لاستیک (TPMS)، اتوهلد، شیشه های سولار و دودی، درایو مود و کروز کنترل، هدآپ دیس پلی، سقف پاناروما، باز شدن در صندوق عقب به صورت هوشمند، رینگ 19 اینچی آلومینیومی است. تجهیزات ایمنی خودرو شامل 9 کیسه هوا، سیستم پایداری خودرو (ESP)، کمربندهای سه نقطه ای و پیش کشنده برای تمام سرنشینان، سیستم کنترل سرعت در سراشیبی (HDC) و سیستم هشدار خستگی راننده است.
قیمت فولکس واگن تیگوان مدل 2018 از سوی ماموت خودرو 289 میلیون تومان اعلام شده است.

تست رانندگی فولکس واگن پاسات مدل 2018
نسل جدید فولکس واگن پاسات در دینامیک رانندگی، امکانات استاندارد رفاهی،ایمنی و به ویژه جاداری کابین، در زمره بهترین های کلاس خود به شمار می آید. به همین انگیزه پاسات گشاینده استانداردهایی نو در کلاس اتومبیل های کار و خانواده است. پاسات از سوی دیگر اتومبیل برگزیده نویسندگان ماهنامه های معتبر اتومبیل در اروپا و اتومبیل برگزیده سال 2015 در جهان نیز هست. پاسات یکی از پرفروش ترین ساخته های فولکس واگن است و از زمان ساخت نسل نخست آن در سال 1973، بیش از 24 میلیون دستگاه از آن در بازارهای جهان به فروش رسیده است. پاسات در طراحی بدنه از یک فرم مدرن، نسبتا پویا، بی هیجان اما شیک برخوردار است. فرم طراحی بدنه ماشین مانند یک مرد شیک پوش با لباس شیک، کلاسیک و اتو کرده بوده که در آن به کوچک ترین جزئیات نیز فکر شده است. در این میان، افزایش فاصله محوری موجب افزایش فضای درون کابین و کوچک تر شدن سپر در قسمت پشت چراغ های عقب و افزایش دینامیک رانندگی این اتومبیل شده است. با این که پاسات در نماهای جلو، جانبی و عقب از یک طراحی ساده برخوردار بوده، اما اتومبیلی است که بسیاری از خودروسازان آن را سرمشق طراحی خود قرار می دهند. در طراحی پاسات، بیشتر خط های تیز و لبه به چشم می خورند که به همراه برجستگی ها و تورفتگی های بدنه بر پویایی این طراحی نسبتا ساده افزوده اند. در نسل جدید پاسات برای پایین آوردن ضریب آیرودینامیکی و ایجاد فرمی اسپرت، آینه های بیرونی اندکی پایین آمده و روی در نصب شده اند.
با نگاهی گذرا به کابین پاسات، به خوبی دقت بالای طراحی، گزینش مواد با کیفیت بالا و بیش از هرچیز کابینی جادار نمایان است. جلو داشبورد و کنسول میانی از مواد پلاستیکی نرم و رنگ آمیزی با کیفیت بالا ساخته شده اند. در قسمت بالایی‏ کنسول میانی یک صفحه نمایشگر داده‏ های فراوان سامانه‏های رهیاب، رادیو، سامانه پخش از راه‏ های پیوند بی ‏سیم، USB ،AUX، دوربین دنده عقب، سنسورهای گوناگون دورتادور ماشین، مصرف لحظه‏ای و متوسط سوخت، برد با سوخت باقیمانده در باک و... را در اختیار راننده می ‏گذارد.
در قسمت بالای کنسول میانی، زهواره ‏های افقی آلومینیمی، دریچه ‏های هواگیر کابین را در سراسر کنسول میانی به زیبایی در خود جذب کرده است. ناگفته نماند ساعت آنالوگی که درست در قسمت بالای کنسول میانی جا دارد، نشان از یک طراحی کلاسیک همچون شیوه‏ های طراحی مرسدس بنز دارد. نشان‏ دهنده‏ های نسبتاً بزرگ و خوانای این ماشین نیز به‏ گونه استاندارد در گونه عادی و سفارشی در گونه دیجیتال (همچون یک صفحه نمایشگر) نیز قابل سفارش هستند که کاربران آن می‏ تواند بسته به نیاز و به دلخواه، جاگذاری نشان‏ دهنده ‏های گوناگون چون کیلومتر شمار، دور شمار موتور، سامانه رهیاب و کامپیوتر رانندگی را تغییر دهند.  ناگفته نماند که در خانه نشان ‏دهنده‏ های کلاسیک و استاندارد این ماشین نیز یک صفحه نمایشگر کوچک داده‏ های کامپیوتر رانندگی و سامانه رهیاب یا سیستم ‏های دیگر را به خوبی در اختیار راننده این ماشین می‏ گذارد.
با در اختیار داشتن ریموت سامانه ورود بدون کلید و تنها لمس دستگیره در، آینه به‏ گونه اتوماتیک باز می‏ شود و با ورود به داخل کابین، روی صندلی‏ راننده که دارای ارگونومی و گودی مناسبی در نشیمن گاه و تکیه ‏گاه است می‏ نشینم. صندلی‏ و فرمان پاسات از تنظیم ‏های چندگانه برخوردارند که رانندگی را برای هر راننده‏ای آسان می‏ سازند.
پاسات در قسمت‏های جلو و عقب کابین جادارتر از مدل‏های استیشن مزدا ۶، تویوتا اونسیس، آئودی A4 و ب‏ ام  و سری ۳ است. به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «خبرماشین»، با فشار هم زمان روی پدال ترمز و دکمه استارت، پیشرانه 1.8 لیتری توربو بنزینی با قدرت موتور 180 اسب بخار و گشتاور 250 نیوتون متر سر حال این پاسات را روشن و رانندگی را آغاز می‏ کنیم.
پاسات این آزمایش از یک گیربکس ۷ سرعته DSG سود می‏ برد که از مکانیزم تعویضی نرم و بی ‏تکان و لرزش برخوردار است. تعویض دنده ‏های این گیربکس آن چنان بی ‏تکان بوده که شما تنها با نگاه به دور شمار موتور در می‏ یابید که دنده عوض شده است. پاسات با این پیشرانه و گیربکس هیچ چیز کم ندارد. به تندی شتاب و سرعت می ‏گیرد و آوای موتور و چرخ‏ها نیز چندان به کابین راه نمی‏ یابند. شتاب صفر تا صد این خودرو 7.9 ثانیه و دیفرانسیل جلو است.
پاسات سبک‏ ران، بی ‏صدا پر شتاب، آرام، مدرن و به ویژه بسیار لوکس احساس می‏ شود. در این میا‏‏ن مکانیزم باز و بسته شدن درها، کیفیت خوب کابین، فرمان‏پذیری بالا، چسبندگی خوب چرخ‏ها به راه و دینامیک رانندگی آن در مانورها برای بیننده جای هیچ شکی باقی‏ نمی ‏گذارد که این خودرو، یک ماشین اصیل آلمانی است. در رانندگی تند و تیز است و سامانه کروز کنترل اتوماتیک آن‏، امنیت رانندگی را نیز افزایش می‏ دهد. فولکس واگن پاسات هم اکنون فاصله خود را با اتومبیل‏ های کلاس لوکس کمتر کرده و خواسته یا ناخواسته، بزرگان این کلاس را به چالش فرا می ‏خواند.
مصرف سوخت ترکیبی پاسات 5.8 لیتر در 100 کیلومتراعلام شده و این خودرو مجهز به دکمه استارت خودرو به همراه سیستم ورود بدون کلید، سیستم اتوماتیک خاموش/روشن خودرو، امکان تعویض دنده از پشت فرمان، دوربین 360 درجه، سیستم کمکی پارک به همراه سنسور کنترل فاصله، باز شدن در صندوق عقب به صورت هوشمند، فرمان برقی با روکش چرم، گرم کن صندلی جلو و غقب، صندلی های جلو برقی 12 حالته همراه با حافظه صندلی، ماساژور صندلی راننده، نورپردازی داخلی، سیستم مولتی مدیا پیشرفته همراه با صفحه نمایش لمسی 9.2 اینچی، خروجی برق 12 ولت برای سرنشینان ردیف جلو، عقب و فضای صندوق عقب، مجهز به پورت USB و AUX، سیستم تهویه مطبوع سه گانه همراه با فیلتر ضد آلرژی و قابلیت تنظیم جداگانه، آینه های جانبی تاشو و برقی همراه با حافظه و گرم کن، چراغ های جلو LED با قابلیت تطبیق اتوماتیک با جاده، چراغ های روشنایی در روز به صورت مجزا، گرم کن اتوماتیک نازل آب پاش شیشه های جلو، سنسور نمایشگر باد لاستیک ها (TPMS)، اتو هلد، شیشه های سولار و دودی، چراغ مشایعات، درایو مود، کروز کنترل، هد آپ دیس پلی است. تجهیزات ایمنی این خودرو شامل 9 کیسه هوا، کمربند سه نقطه ای، سیستم ایموبلایزر به همراه مانیتورینگ فضای داخل، سیستم پایداری خودرو (ESP)، سیستم کمکی شروع حرکت در سربالایی (HSA) است.
قیمت فولکس واگن پاسات مدل 2018 از سوی ماموت خودرو 275 میلیون تومان اعلام شده است.