printlogo

کراس اوور C3، اولین محصول مشترک تولیدی سایپا و سیتروئن فرانسه، در خانه رز تهران رونمایی شد.
کد خبر : 15043
تاریخ انتشار : 05 آذر 1396 07:00:00

«خبرماشین» - کراس اوور C3، اولین محصول مشترک تولیدی سایپا و سیتروئن فرانسه، در خانه رز تهران رونمایی شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «خبرماشین»، سیتروئن C3 مدل 2017 کاملا جدید با بهره گیری از سبک طراحی نوین سیتروئن از جمله طراحی روشنایی سه بخشی در قسمت جلو و طراحی منحنی بدنه به مدل هایی همچون دوقولوهای پیکاسو و C4  کاکتوس جدید می پیوندد. در قسمت جلوی این خودرو LEDهای دید در روز باریک سیتروئن کشیده شده به سمت نشان این برند در بالای چراغ های بزرگ تعبیه شده و در برخی مدل های آن نیز یک جفت چراغ مه شکن قاب دار تعبیه شده است. قسمت جلوی C3 جدید به سمت طراحی کشیده ستون A می رود و شیشه جلوی آن ظاهری اسپرت به خودرو می دهد. کابین C3 طرحی کلاسیک تر خواهد داشت. یک نمایشگر لمسی 7 اینچی در مرکز داشبورد این خودرو قرار دارد. چنان چه قبلا گفته شده بود طول کلی این خودرو  3.99متر خواهد بود که حدود 30 میلی متر بیش تر از DS3 و 70 میلی متر کم تر از مزدا 2 محبوب است.

این محصول پرفروش از ابتدای تولید خود یعنی اواخر سال 2016 تا کنون بیش از 200 هزار دستگاه به بازار عرضه کرده است. پس از معرفی C3 در چهار ماه قبل در ژاپن، اکنون این خودرو در ایران رونمایی شد. 

سیتروئن C3 با طراحی متمایز و المان های رنگی خود، طراوت و خوشبینی زیادی به بازار خودرو به همراه می آورد. طراحی بدنه منحصر به فرد و معرفه های گرافیکی خاص انرژی و اعتماد به نفس را بیان می کند. طراحی جسورانه و کاملا خاص ، طرح نهایی ویژه ایی را رقم زده است. فضای داخلی خودرو به دقت طراحی شده است تا راننده و سرنشینان احساس راحتی کنند و هر سفر برایشان تجربه ایی لذت بخش باشد. این خودرو به آخرین فن آوری های موجود، از جمله صفحه نمایش لمسی 7 اینچی و تجهیزات ایمنی مانند ESP و 4 کیسه هوا تجهیز شده است. با ورود C3 جدید، یک نسیم تغییر در فضای خودرو وزیده می شود.

سیتروئن C3 مجهز به یک پیشرانه 4 سیلندر 1.6 لیتری توربو با حداکثر قدرت 165 اسب بخار و 240 نیوتون متر گشتاور و گیربکس اتوماتیک از نوع EAT6 است. حجم صندوق عقب 300 لیتر و فاصله دو محور 2.54 متر است.

تولید این خودرو از سال آینده در کارخانه سایپا-سیتروئن در کاشان آغاز می شود. زانتیا آخرین محصول تولیدی سیتروئن در ایران بود که تولید آن در سال 89 متوقف و C5 محصول وارداتی این برند بود که در سال 2011 آخرین گروه از این مدل در ایران عرضه شد.