printlogo

شامگاه پنجشنبه، شرکت کیان موتور وارنا نماینده بورگوارد طی مراسمی از دو خودرو BX7 و BX5 در برج میلاد تهران رونمایی کرد.
کد خبر : 14949
تاریخ انتشار : 13 آبان 1396 12:58:00

«خبرماشین» - شامگاه پنجشنبه، شرکت کیان موتور وارنا نماینده بورگوارد طی مراسمی از دو خودرو BX7 و BX5 در برج میلاد تهران رونمایی کرد.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «خبرماشین»؛ شاید امروزه نام شرکت اتومبیل سازی بورگوارد برای کمتر کسی شناخته شده باشد، ولی این کارخانه درعصر طلایی خود، یعنی دهه 1950 در اروپا و آمریکا، نامی کاملا شناخته شده بود. اما پس از بسته شدن آن در ابتدای دهه 60 تنها به عنوان یک خاطره شیرین در اذهان علاقه مندان باقی ماند. اکنون که بیش از 50 سال از آن دوران گذشته، این شرکت می رود که حیات دوباره خود را بازیابد. خرداد ماه سال جاری، مسئولیت نمایندگی بورگوارد در ایران به شرکت کیان موتور وارنا واگذار شد. در همین راستا پنجشنبه گذشته، دو محصول این برند طی مراسمی در برج میلاد تهران رونمایی شد.

بورگوارد BX7
بورگوارد BX7 محصول بزرگ تر این شرکت با مشخصات فنی و ابعادی همچون آئودی Q5 است. پیشرانه این خودرو یک نمونه 4 سیلندر 2 لیتری توربو با 224 اسب بخار قدرت و حداکثرگشتاور 300 نیوتون متر است که انتقال قدرت در آن توسط یک گیربکس 6 سرعته اتوماتیک انجام می شود.
 


بورگوارد BX5
بورگوارد BX5 مدل کوچک تر این برند است مجهز به یک پیشرانه 1.8 لیتری 190 اسب بخاری و حداکثرگشتاور 280 نیوتون متر است که انتقال قدرت در آن توسط یک گیربکس 6 سرعته با حالت اسپرت انجام می شود.