printlogo

قرارداد تولید خودروهای بی وای دی، آذر ماه سال گذشته و در جریان سفر گروهی از خبرنگاران به چین و بازدید از خط تولید این شرکت با حضور پویا سالاری مدیرعامل کارمانیا و ای دی هانگ مدیر فروش خاورمیانه و آفریقا BYD امضا شد؛ اما با گذشت 10 ماه، هنوز برخی موارد قرارداد مذکور محقق نشده است.
کد خبر : 14674
تاریخ انتشار : 06 مهر 1396 13:02:00

«خبرماشین» - قرارداد تولید خودروهای بی وای دی، آذر ماه سال گذشته و در جریان سفر گروهی از خبرنگاران به چین و بازدید از خط تولید این شرکت با حضور پویا سالاری مدیرعامل کارمانیا و ای دی هانگ مدیر فروش خاورمیانه و آفریقا BYD امضا شد؛ اما با گذشت 10 ماه، هنوز برخی موارد قرارداد مذکور محقق نشده است.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «خبرماشین»، این قرارداد شامل مونتاژ و واردات خودروهای برقی و هیبرید به بازار ایران، واردات اتوبوس و تاکسی های برقی BYD به ایران، تبدیل شدن ایران به پایگاه صادرات در منطقه آسیای مرکزی، خاورمیانه و شمال آفریقا و همچنین تولید ۳ هزار دستگاه در سال 95، تولید ۱۰ هزار دستگاه در سال 96 و در پایان ۳ سال ۴۰ هزار دستگاه خودرو در منطقه ویژه اقتصادی ارگ بم بود.
اما بررسی آمار رسمی نشان می دهد که شرکت کارمانیا تا پایان اسفند ماه سال قبل 534 دستگاه و تا پایان تیرماه 96 موفق به تولید 759 دستگاه خودرو بی وای دی در کارخانه ای به مساحت بالغ بر 150 هزارمتر مربع شده است.
در حال حاضر کارمانیا، نماینده رسمی BYD چین، مدل S6 و F3 را عرضه می کند.