printlogo

رئیس اتحادیه فروشندگان دوچرخه و موتورسیکلت تهران می گوید : موتورسیکلت های انژکتوری نیمه دوم امسال به بازار عرضه می شود.
کد خبر : 14392
تاریخ انتشار : 07 مرداد 1396 12:35:00

رئیس اتحادیه فروشندگان دوچرخه و موتورسیکلت تهران می گوید : موتورسیکلت های انژکتوری نیمه دوم امسال به بازار عرضه می شود.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «خبرماشین» به نقل از خبرخودرو، محمد خادم منصوری با اشاره به جریان رکود در بازار فروش موتورسیکلت در کشور گفت : با وجود توقف تولید موتورسیکلت های کاربراتوری ، اما همچنان برخی از مدل ها مثل هوندا 125  سی سی کاربراتوری در کارخانجات تولیدی وجود دارد در حالی که به جهت بازاری رکودی که بر اغلب صنوف حاکم است تقاضای چندانی نیز در بازار این وسیله نقلیه نیز وجود ندارند.
وی با تاکید بر جریان رکود حاکم بر اغلب بخش های تولیدی و صنعتی تصریح کرد : طبعا بازار موتورسیکلت نیز جدای از شرایط سایر بخش های تولیدی و اقتصادی نیست.
وی خاطر نشان کرد : با وجود اینکه تابستان فصل رونق بازار موتورسیکلت است اما امسال به جهت جریان توقف کاربراتوری ها و تولید موتورهای انژکتوری شاهد  بلاتکلیفی و افت تقاضا در بازار موتورسیکلت هستیم.
وی در ادامه در خصوص بازار قطعات یدکی در این صنعت گفت : با وجود توقف تولید موتورسیکلت در سال جاری ، اما در حوزه قطعات به جهت نیاز بازار قطعات یدکی ، تولید در این بخش همچنان ادامه دارد.
وی همچنین در خصوص تاثیر جریان تولید بر قیمت موتورسیکلت در بازار اظهار داشت : با وجود عدم سودآوری در بخش های تولیدی ، تاکنون قیمت موتورسیکلت در بازار تغییری نداشته است.
رئیس اتحادیه فروشندگان دوچرخه و موتورسیکلت تهران در ادامه با ابراز تاسف از نبود فرهنگ استفاده از کالای داخلی در کشور خازطر نشان کرد : در شرایطی که قطعات یدکی موتورسیکلت در داخل کشور از کیفیت بالایی برخوردار است متاسفانه استفاده از قطعات چینی که عمدتا کیفیت کمی نیز دارند تحت عنوان قطعات خارجی با اقبال بیشتری از سوی مشتریان مواجه می شوند.
خادم منصوری تاکید کرد : امید است که در دولت دوازدهم ، وزارت صنعت و معدن در بخش صنعت موتورسیکلت و تصمیم گیری در این حوزه ،از نظرات فعالان این بخش که عمدتا از سوابق بالایی در تولید در این صنعت برخوردارند ،بهره ببرند.
وی در ادامه همچنین با توجه به الزام دریافت مجوز ورود به طرح ترافیک برای موتورسیکلت ها به تاثیر اجرای این طرح ترافیک بر جریان قیمت و فروش موتورسیکلت در بازار اشاره کرد و گفت : هر چند بعید است دریافت طرح ترافیک در حوزه موتورسیکلت ها به سهولت اجرایی شود اما چنانچه این مساله اجرایی نیز شود به جهت ایتم های زیادی در ارائه طرح ترافیک وجود دارد مثل بحث معاینه فنی ، پیش بینی می شود بازار موتورسیکلت نیز با افزایش تقاضا روبرو شود.
وی تاکید کرد : قطعا اجرای طرح ترافیک و معاینه فنی موتورسیکلت ها تاثیری بر قیمت موتورسیکلت در بازار نخواهد داشت.