printlogo

بدون شک رنو کلیو یکی از مرسوم ترین خودروهای فوق کوچک در اروپا است این خودرو که در دهه 90 میلادی معرفی شده حالا بیش از نیمی از راهش را رفته و در نسل چهارم قرار دارد.
کد خبر : 14261
تاریخ انتشار : 12 تیر 1396 14:29:00

بدون شک رنو کلیو یکی از  مرسوم ترین خودروهای فوق  کوچک در اروپا است این خودرو که در دهه 90  میلادی معرفی شده حالا بیش از نیمی از راهش را رفته و در نسل چهارم قرار دارد.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «خبرماشین» به نقل از خبرخودرو، بخش B بازار اروپا در حال حاضر بخشی رقابتی است و به نظر اصلا رو به سوی رکود ندارد و همین مسئله باعث شده تا کلیو زمانی بسیار چالش برانگیز را پشت سر بگذارد و بخش زیادی از مشتریانش را در بازار پر تب و تاب شاسی بلندها از دست بدهد.
البته این مشکل تنها پیش روی کلیو نیست و خودروهایی همچون فورد فیستا و سئات ایبیزا نیز با چنین چالشی رو به رو هستند. البته با این حال کلیو مدل کم فروشی هم نیست و شاید همین دلیل باعث شده که شرکت نسل جدیدی از آن را معرفی نکرده. کلیو در حال حاضر نمونه بارز زبان طراحی رنو است و گمان می رود که محصولات آینده بر پایه آن طراحی شدند.
کما این که تاکنون شاسی بلند کلیوس و تالیسمان الهاماتی از آن گرفته اند. کلیو در تمام سال ها تلاش داشته که سطح مناسبی از فناوری ها را در زیر پوسته این خودروی به ظاهر کوچک ارائه کند و شاید همین مسئله یکی دیگر از دلایل بقای آن در بازار باشد. در حال حاضر نسخه به روزرسانی شده کلیو دارای چراغ های جلوی LED C شکل است که علاوه بر نورپردازی بهتر ظاهر آن را نیز بهبود بخشیده اند.