printlogo

با این که سابقه حضور دانگ فنگ در بازار ایران به سال های قبل و ارائه کامیون های سبک و سنگین و وانت ریچ باز می گردد، اما تا سال گذشته خبری از خودروهای سواری این شرکت در کشورمان نبود. تا این که ایران خودرو به منظور اینجاد تنوع هرچه بیشتر در سبد محصولات تولیدی خود اقدام به فروش این خودرو کرد.
کد خبر : 14195
تاریخ انتشار : 31 خرداد 1396 - 13:43

هرگونه کپی برداری از این مطلب و تصاویر ضمیمه در سایت های اینترنتی و نشریات کاغذی حتی با ذکر منبع ممنوع و پیگرد قانونی دارد و فقط با مجوز کتبی از «مجله ماشین» بلامانع است.
«خبرماشین» - با این که سابقه حضور دانگ فنگ در بازار ایران به سال های قبل و ارائه کامیون های سبک و سنگین و وانت ریچ باز می گردد، اما تا سال گذشته خبری از خودروهای سواری این شرکت در کشورمان نبود. تا این که ایران خودرو به منظور اینجاد تنوع هرچه بیشتر در سبد محصولات تولیدی خود اقدام به فروش این خودرو کرد. فارغ از هرگونه نظر در مورد موفقیت یا عدم موفقیت این خودرو در بازار کشور و در ادامه به معرفی اتومبیل H30 Cross می پردازیم.


به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «خبرماشین»، H30 Cross یک کراس اوور کامپکت بوده که بر مبنای نسل سدان خانوادگی کوچک سیتروئن Elysee ساخته شده است. این خودرو برای نخستین بار در آوریل 2010 و هم زمان با برگزاری نمایشگاه اتومبیل پکن معرفی شد، اما ورود آن به بازار حدود یک سال به طول انجامید. از آوریل 2013 نیز مدل فیس لیفت شده H30 کراس وارد بازار شده که همین مدل تولید شده در ایران است.

 

در همین رابطه بخوانید:

دانگ فنگ H۳۰ کراس بخریم یا برلیانس H۳۲۰؟


دور تا دور بدنه H30 کراس با نوعی روکش پلاستیک سخت به رنگ مشکی پوشانده شده و سعی شده تا با استفاده از تجهیزاتی مانند ریل های سقفی، ظاهر یک خودرو شاسی بلند شهری برای آن به ارمغان آورده شود. مدل فیس لیفت شده H30 Cross دارای بدنه ای به طول 4351، با فاصله بین دو محور 2610، عرض 1760 و ارتفاع 1528 میلی متر بوده و حداقل فاصله بین کف اتاق آن تا سطح زمین 175 میلی متر تعیین شده که برای عبور و مرور در جاده های نسبتا ناهموار کافی به نظر می رسد.


این خودرو همچنین با وزن خالی حدود 1220 کیلوگرم، توان حمل 5 سرنشین را داشته و در فضای داخلی صندلی هایی با روکش پارچه، جلوداشبورد ظریف و زیبا و فضای زیاد مقابل صندلی های هر دو ردیف جلو و عقب در آن به چشم می خورند. به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «خبرماشین» گنجایش فضای بار H30 Cross در حالت استاندارد 417 لیتر و در صورت خواباندن صندلی های عقب 1137 لیتر است.


با توجه به شراکت دانگ فنگ و گروه فرانسوی پژو-سیتروئن، موتور نام آشنای TU5 برای قدرت بخشیدن به خودروی H30 Cross در بازار ایران در نظر گرفته شده است. البته پرواضح است که به کارگیری این پیشرانه که سابقه حضور در خودروهایی مانند پژو 206، رانا، پژو 405 و پژو پارس را دارد، مزایای فراوانی برای ایران خودرو خواهد داشت؛ موتور 16 سوپاپ TU5 با تولید قدرتی معادل 105 اسب بخار و گشتاور 142 نیوتون-متر با همراهی گیربکس 4 سرعته اتوماتیک ساخت ژاپن آیسین، حداکثر سرعت 183 کیلومتر در ساعت را با میانگین مصرف سوخت 7 لیتر در 100 کیلومتر برای H30 Cross به ارمغان می آورد.


این اتومبیل همچنین درمحور جلو از سیستم تعلیق مستقل مک فرسون و در محور عقب از سیستم تعلیق پیچشی سود می برد، ضمن این که وظیفه متوقف ساختن آن بر عهده دیسک های خنک شونده در جلو و دیسک های معمولی در عقب همراه با سیستم ABS است. به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «خبرماشین» از مهم ترین تجهیزات خودروی H30 کراس می توان به مواردی از قبیل ایربگ، فرمان هیدرولیک، تهویه مطبوع اتوماتیک، کامپیوتر سفری، قفل مرکزی، چراغ های جلو و عقب LED، غربیلک فرمان با روکش چرم، حسگرهای پارک، دوربین دید عقب و رینگ های اسپرت آلومینیومی به قطر 16 اینچ اشاره کرد.
 

قیمت دانگ فنگ H30 کراس