printlogo

شرکت پارس خودرو تولید محصولات برلیانس شامل H330 و H320 را از سال 93 آغاز و در سال 95 خطوط تولید 4 محصول دیگر با این برند به منظور تمرکز در تولید، ارتقا کیفیت و مدیریت یکپارچه در فروش از شرکت سایپا به پارس خودرو منتقل شد.
کد خبر : 14187
تاریخ انتشار : 31 خرداد 1396 07:30:00

«خبرماشین» - پس از عرضه موفقیت‌آمیز برلیانس H330 و H320، سدان کوچک‌ تر و ارزان‌ قیمت ‌تر برلیانس از سوی سایپا با نام H230 در بازار عرضه شد که ظاهر خاص و بحث‌برانگیزش باعث شد خیلی زود سر زبان‌ها بیافتد. مدتی بعد از عرضه نسخه سدان، سایپا تصمیم گرفت برای گسترده کردن طیف مشتریان برلیانس سری 200، نسخه هاچ‌بک را نیز به بازار عرضه کند. شرکت پارس خودرو تولید محصولات برلیانس شامل H330 و H320 را از سال 93 آغاز و در سال 95 خطوط تولید 4 محصول دیگر با این برند به منظور تمرکز در تولید، ارتقا کیفیت و مدیریت یکپارچه در فروش از شرکت سایپا به پارس خودرو منتقل شد.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «خبرماشین»، برلیانس یکی از معتبرترین شرکت های خودروساز چین و شریک تجاری ب ام و هست و از نظر فنی و مهندسی، طراحی و کیفیت با شرکت های اروپایی همخوانی دارد و با توجه به تصمیم کارگروه مبنی بر انتقال تولید برلیانس سری H200 از سایپا به پارس خودرو؛ از اوایل بهمن ماه سال گذشته فعالیت عملیاتی برای این انتقال آغاز و سرانجام خرداد ماه امسال طی مراسمی اولین سری از خودروهای برلیانس سری H200 تولید شده در پارس خودرو به مشتریان تحویل داده شد. در ادامه به بررسی برلیانس سری H200 می پردازیم:
خودروهای چینی همواره به کیفیت پایین شهرت دارند و از این جهت هنگام انتخاب، خریداران را دچار تردید می‌کنند. اما راجع به برلیانس های تولید شده در پارس خودرو زود قضاوت نکنید! بیشتر طراحی قطعات این خودرو توسط شرکت های ایتالیایی انجام شده و در چین نیز خودرو برلیانس به عنوان با کیفیت ترین خودرو در بین دیگر خودروهای چینی اعلام شده است.


• برلیانس H220
برلیانس H220 عنوان یک خودرو هاچ بک است که در 2 تیپ مجهز به گیربکس 5 سرعته دستی و گیربکس نیمه اتوماتیک 6 سرعته، تولید و با ویژگی های مناسب فنی و ظاهری مورد استقبال مشتریان قرار گرفته است. برلیانس H220 دارای ظاهری زیبا که ناشی از طراحی هوشمندانه این خودرو با همکاری استودیوهای معروف پینین‌فارینا و جیوجیارو است. این سبک طراحی منتقدان و طرفداران فراوانی دارد. فضای کابین مدرن‌ طراحی شده و رنگ‌بندی مناسب کابین و ترکیب رنگ مشکی و نقره‌ای فضایی دلنشین را پدید آورده. فضای کابین تفاوت چندانی با تیپ ۵ ندارد، اما در قسمت عقب جادارتر و قابل استفاده‌تر است. برلیانس H220 یک پیشرانه ۴ سیلندر با کد BM15L که برگرفته از پیشرانه‌های میتسوبیشی است را در دل خود جای داده. این پیشرانه ۱.۵ لیتری 103 اسب‌بخار قدرت تولید می‌کند. وزن بدنه هم روی ترازو عدد ۱184 کیلو را نشان می‌دهد.

برلیانس H220 به‌عنوان خودرویی راحت، جمع‌وجور و کم ‌مصرف می‌تواند در رفت ‌وآمدهای روزمره شما را به خود علاقه ‌مند کند. گشتاور ۱۳۸ نیوتن‌متر در 3800 دور بر دقیقه پیشرانه نیز کشش مناسبی برای این هاچ‌بک کوچک رقم زده. H220 در 2 نسخه اتوماتیک و دستی در بازار عرضه می‌شود. نسخه دستی با بهره‌گیری از گیرباکس ۵ سرعته و قیمت پایین‌تر انتخاب افرادی است که به دنبال حس متفاوتی از رانندگی هستند. در نسخه اتوماتیک شاهد استفاده از یک گیرباکس ۶ سرعته هستیم که تنها با کلاچ اتوماتیک جفت شده (معروف به AMT) و عملکرد آن نسبتا قابل‌قبول است. در جعبه دنده  این خودرو اجزای مختلف سیستم انتقال قدرت دستی شامل گیربکس و کلاچ حفظ شده است و از این جهت شباهت زیادی به سیستم‌های دستی دارد ولی تعویض دنده بصورت گیربکس های اتوماتیک بدون کلاچ عمل می کند، لذا این مدل را جزو سیستم‌های نیمه اتوماتیک طبقه‌بندی می کنند. در گیربکس‌های AMT پدال کلاچ از زیر پای راننده حذف شده است چرا که عمل کلاچ‌گیری به طور خودکار و توسط یک برنامه کامپیوتری و یک سیستم الکتریکی انجام می‌شود. به علاوه دنده‌ها نیز می‌توانند به صورت خودکار و با هدایت سیستم مدیریت کامپیوتری تعویض ‌شوند هر چند راننده نیز می‌تواند به صورت دستی در کار این سیستم دخالت کرده و دنده‌ها را سبک یا سنگین کند که این کار مشابه گیربکس‌های موسوم به تیپ‌ترونیک به صورت «+ » و«-» است.


از نکات مثبت برلیانس H220 می‌توان به دریافت ۵ ستاره ایمنی از موسسه CNCAP و مصرف سوخت ترکیبی حدود 6.4 لیتر در ۱۰۰ کیلومتر اشاره کرد که از این هاچ ‌بک جمع ‌و جور یک انتخاب مقرون ‌به‌ صرفه ساخته ‌اند. ضمن این‌که پارس‌خودرو با شناخت کامل اشکالات حوزه خدمات، توانسته شرایط خوبی را برای ارائه خدمات پس‌ازفروش فراهم کند.
کیسه هوای جلو، سیستم ترمز ABS، EBD، سیستم تهویه مطبوع، تنظیم الکتریکی آیینه های جانبی، سانروف در مدل اتوماتیک، سیستم ضد سرقت و ... برخی از تجهیزات ایمنی و رفاهی این خودرو است.
 


• برلیانس H230
برلیانس H230 با ظاهری زیبا که ناشی از طراحی هوشمندانه این خودرو است به همراه موتور قدرتمند BM15 و با حجم موتور 1500 سی سی 16 سوپاپ رقیب جدی برای محصولات بازار ایران است و سلایق مختلف مشتریان را برای یک خودروی سواری راحت و ایمن تأمین می نماید.
این خودرو با دو گیربکس دستی 5 سرعته و اتوماتیک 6 سرعته عرضه می شود. حداکثر قدرت تولید شده 102 اسب بخار و حداکثر گشتاور این خودرو 138 نیوتون متر است. نوع فرمان این خودرو الکتریکی، سیستم تعلیق جلو از نوع مک فرسون و سیستم تعلیق عقب SEMI INDEPENDENT است. سیستم ترمز جلو دیسکی خنک شونده و سیستم ترمز عقب از نوع کاسه ای است.


کیسه هوای راننده وسرنشین، سانروف برقی، کامپیوتر اطلاعات سفر، صندلی راننده و سرنشین جلو قابل تنظیم در 4 جهت، صندلی عقب تاشونده، مجهز به سیتسم پیشرفته ترمز EBD+ABS، سنسور پارک دنده عقب، قفل شدن اتوماتیک درها در سرعت، چراغهای جلو هالوژن با قابلیت تنظیم ارتفاع، سیستم ضد سرقت، چراغ مه شکن جلو، قفل مرکزی، شیشه بالابرهای برقی جلو و عقب، مجهز به سیستم تهویه مطبوع دستی، آینه های جانبی برقی، سیستم صوتی و تصویری مجهز به 6 بلندگو (مدل اتوماتیک)، سیستم صوتی و تصویری مجهز به 4 بلندگو (مدل دستی)، پورت USB، رادیو، CD PLAYER و قابلیت پخش MP3، باز کننده درب باک و صندوق عقب از داخل، گرم کن شیشه عقب و ریموت کنترل تجهیزات ایمنی و رفاهی برلیانس H230 هستند.
برلیانس H230 دارای 4390 میلی متر طول، 1703 میلی متر عرض، 1482 میلی متر ارتفاع و وزن خالص 1194 کیلوگرم است. رینگ به کار رفته در مدل دستی 15 اینچ فولادی و در مدل اتوماتیک 15 اینچ آلومینیومی است.
 


• چرا برلیانس بخریم؟
خوشنامی و کیفیت نمی تواند یک شبه خلق شود و خوش نامی امروز پارس خودرو حاصل سال ها  تلاش، دانش، سرمایه گذاری، احساس مسوولیت و تعهد کارکنان این شرکت به خوب بودن است. برلیانس سری H200 دستی با قیمتی زیر 40 میلیون تومان به بازار عرضه شده و به لحاظ ایمنی و آپشن ها جزء محصولات منحصر به فرد در بازار داخل است و قطعا شرکت پارس خودرو این تعهد را دارد که این محصول را با کیفیت خیلی خوب به بازار عرضه کند. با توجه به مشخصات فنی برلیانس H200، این خودرو در رده قیمتی  زیر 40 میلیون تومان می تواند عملکرد منحصر به فرد از خودش ارائه دهد و به جهت قیمت مناسب، ایمنی، کیفیت و مشخصات فنی مورد استقبال مشتریان قرار گرفته است.
خانواده محصولات H200 به ترتیب در سال 2012 (H220) و 2013 (H230) طراحی و رونمایی شده اند و فرایند طراحی آنها پس از سال 2000 میلادی صورت گرفته است که در مقایسه با اکثر خودروهای تولید داخل که متعلق به دهه ی 80 و 90 میلادی هستند، به مراتب جدید تر، به روزتر، با کیفیت تر و پیشرفته تر است؛ این طراحی جدیدتر و پیشرفته تر، غیر از طراحی بدنه بطور کلی شامل تریم داخلی، شاسی (سیستم ترمز، تعلیق و فرمان)، قوای محرکه و سیستم انتقال قدرت (Power train)، سیستم برق و تجهیزات ایمنی و رفاهی خودرو نیز می گردد.
پس اگر بخواهیم تمام موارد بالا را جمع بندی کنیم به این نتیجه می رسیم که: اعتبار و خوش نامی برند پارس خودرو، بدنه بسیار مستحکم با طراحی جدید و سرشاسی های جاذب انرژی و قابل تعویض، صندلی های مشکی با طراحی اسپرت و با کیفیت و راحتی بالاتر نسبا به رقبا، سیستم جدید کنترل کابلی قفل و دستگیره های درب ها، سیستم جدید کنترل کابلی قفل و دستگیره های درب ها، پدالهای نرم و دقیق با قابلیت کنترل و دقت مناسب، پدال کلاچ نرم با سیستم انتقال روغنی (هیدرولیک) بر خلاف سیستم مکانیکی (سیمی)، سیستم انتقال قدرت دستی (MT) خانواده محصولات H200 به خاطر مشارکت با کمپانی صاحب نام ZF آلمان از نظر طراحی و کیفیت در این بازه قیمت بدون رقیب، فرمان دقیق با قابلیت انتقال بسیار مناسب از مسیر به راننده با تکنولوژی سیستم کمکی برقی هوشمند و حساس به سرعت که باعث نرمی بسیار قابل توجه در هنگام پارک کردن خودرو و کنترل دقیق و بالا در سرعت های بالا گردیده است، موتور کم مصرف و جدید تر با آلایندگی پایین، مجهز به سیستم VVT و زنجیر تایم با قابلیت اطمینان و عمر بالا نسبت به سیستم تسمه تایم، ابعاد داخلی بزرگ تر و ... باعث شده است که در این محدوده قیمتی سری H200 برلیانس توانایی رقابت با بسیاری از خودروهای تولید داخل را دارد.

شایان توجه است، شرکت پارس خودرو سری H200 برلیانس را به مناسبت عید سعید فطر به صورت فروش فوری و پیش فروش عرضه می کند. جهت کسب اطلاعات بیشتر به سایت http://saipa.iranecar.com/ مراجعه نمائید.