printlogo

معاون خدمات پس از فروش شرکت ایرتویا در مورد تامین قطعات یدکی خودروهای تویوتا گفت: بیش از 85 درصد قطعات یدکی مورد نیاز این برند در انبارهای شرکت موجود است و مشکلی برای عرضه قطعه نداریم.
کد خبر : 14090
تاریخ انتشار : 09 خرداد 1396 19:39:00

«خبرماشین» - معاون خدمات پس از فروش شرکت ایرتویا در مورد تامین قطعات یدکی خودروهای تویوتا گفت: بیش از 85 درصد قطعات یدکی مورد نیاز این برند در انبارهای شرکت موجود است و مشکلی برای عرضه قطعه نداریم.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «خبرماشین»، مهندس سرهنگی در اولین نشست خبری ایرتویا که با محوریت خدمات پس از فروش  برگزار شد، اظهار داشت: اکثر قطعات مورد نیاز شامل پرمصرف و کم مصرف در انبار شرکت موجود است و در کمترین زمان قطعه مورد نیاز در اختیار مشتریان قرار می گیرد.

وی در مورد سوالی مبنی بر تخصصی بودن تعمیر خودروهای هیبریدی گفت: تمامی پرسنل مربوطه شرکت قبل از ورود خودروهای هیبریدی آموزش های لازم جهت تعمیر این خودروها را کسب و حتی برای ارگان هایی نظیر آتش نشانی که احتمال نیاز به آشنایی با این مدل خودروها را برای مواقع اضطراری را می دادیم، کلاس آموزشی برگزار کردیم.

معاون خدمات پس از فروش شرکت ایرتویا ، از کسب رتبه نخست رضایتمندی مشتریان تویوتا در سال 95 خبر داد و گفت : شرکت ایرتویا (نماینده انحصاری تویوتا در ایران ) سال گذشته برای سومین دوره متوالی رتبه برتر رضایتمندی مشتریان از خدمات پس از فروش را از شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران کسب کرد.

سرهنگی ادامه داد : شرکت ایرتویا در سال 2016  نیز موفق گردید ، جایزه تعالی خدمات به مشتریان تویوتا را برای هفتمین سال پیاپی در دنیا بدست آورد.

وی همچنین در پاسخ به سوالی در خصوص میزان افزایش قیمت قطعات محصولات تویوتا گفت : در سال گذشته هیچ گونه افزایش قیمتی را در قیمت قطعات نداشته ایم بلکه قیمت قطعات یدکی محصولات تویوتا در سال 95 به دلیل تغییر منابع تامین بین 13 تا 15 درصد نیز کاهش داشته به طوری که حجم بالای خرید ، قیمت قطعات را برای نمایندگی کمتر از واردکنندگان شخصی کرده است.

وی در ادامه به روند  تامین قطعات مورد نیاز مشتریان تویوتا پرداخت و اظهار داشت : با توجه به دسته بندی هایی که  برای قطعات مصرفی خودرو وجود دارد که شامل قطعات پرمصرف، مصرف متوسط و کم مصرف می شود هم اکنون  شرکت ایرتویا در بخش قطعات با ضریب مصرف بالا ، قادر به تامین 95 تا 98  درصد از قطعات است.

به گفته وی در حال حاضر بیش از 88 درصد از قطعات مورد درخواست مشتریان در انبار شرکت وجود دارد.

وی در ادامه به با توجه به استقبال بازار از خودروهای هیبریدی به  آموزش های ارائه شده شرکت ایرتویا جهت تعمیر خودروهای هیبریدی اشاره کرد وگفت : شرکت ایرتویا دو سال قبل و پیش از عرضه گسترده خودرو هیبرید به بازار اقدام به برگزاری آموزش مرتبط با این خودرو در نمایندگی ها و تعمیرگاههای مجاز نمود .

وی با اشاره به اینکه لزوم تجهیز تعمیرگاهها ایرتویا برای ارائه خدمات مناسب به خودروهای  هیبریدی  گفت : بی شک نبود تجهیزات تعمیرگاهی و دانش مورد نیاز  برای تعمیر خودروهای هیبریدی بسیار خطرناک است به همین منظور رایزنی هایی با دانشگاهها و موسسات آموزش فنی و حرفه ای برای استفاده از ظرفیت دانشگاهها برای ارتقاء و انتقال دانش فنی خودروهای هیبریدی صورت گرفت و بر این اساس اولین تفاهم نامه ایرتویا با دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی  اواخر سال گذشته به امضاء رسید.

وی تاکید کرد : در راستای این تفاهم نامه بسترسازی مناسب برای اجرای آن در حال انجام است به همین منظور دبیر خانه اجرایی در این خصوص تعریف و مقالاتی در این راستا ارائه و در حال بررسی است و به زودی در همایش سالانه ای که با محوریت خودروهای پاک و هوای پاک برگزار می شود مقالات برتر ارائه خواهد شد.

وی تصریح کرد : در حال حاضر تمام شبکه خدمات پس از فروش ایرتویا آموزش های لازم را برای ارائه خدمات به مشتریان خودروهای هیبریدی را دریافت و بهترین خدمات را به مشتریان خودروهای هیبریدی ارائه می کند.

معاون خدمات پس از فروش شرکت ایرتویا در ادامه از افزایش نمایندگی های این شرکت تا پایان امسال خبر داد و گفت : هم اکنون شرکت ایرتویا 30 نمایندگی فعال در سراسر کشور دارد و برنامه ریزی نموده تا در سال جاری این تعداد را به 45 تا 46 نمایندگی افزایش دهد.

سرهنگی همچنین در خصوص ارائه خدمات آنلاین به مشتریان گفت : مشتریان ایرتویا با مراجعه به سایت شرکت و استفاده از اپلیکیشنی که در این راستا طراحی شده می توانند به صورت اینترنتی درخواست خدمات و تامین قطعه را ارائه نموده و از خدمات شرکت در نزدیک ترین نمایندگی ، بهره مند شوند.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر پریوس پر فروش ترین خودرو هیبریدی در دنیاست ، در خصوص گارانتی و عمر مفید باتری این خودروها  گفت : در حال حاضر عمر مفید باتری خودروهای هیبرید بیش از 10 سال است و با توجه به مدت زمان گارانتی 7 ساله ای که ایرتویا یرای باتری این خودرو در نظر گرفته ، در صورت هر گونه مشکل ، باتری به طور کامل تعویض می شود.

وی در ادامه اجرای طرحی به منظور افزایش ضریب اطمینان مشتریان از خدمات و قطعات مصرفی خبر داد و گفت : در حال حاضر مراحل اولیه این طرح  با نام  "هلوگرام نانو تک " در حال انجام است وظرف دو ماه آتی این پروژه راه اندازی می شود. بر این اساس بر روی قطعات یدکی که هلوگرام نانو نصب باشد تا  شش ماه( 10 هزار کیلومتر)  گارانتی تعویض خواهند داشت.

 

خدمت جدید ایرتویا به مشتریان پریوس هیبریدی

در ادامه این نشست ،  فرزاد صالحی مدیر بازاریابی شرکت ایرتویا نیز با اشاره  به شرایط فروش ویژه این شرکت برای فروش نقدی خودرو پریوس ، اظهار داشت : شرکت ایرتویا به عنوان پرچم دار خودروهای هیبریدی به مناسبت ماه مبارک رمضان برای مشتریان خودرو پریوس هیبریدی طی 2 سال اول (40 هزار کیلومتر پیمایش ) کلیه سرویس های دوره ای را رایگان نموده است به طوری که این طرح علاوه بر خدمت گارانتی 5 ساله و گارانتی 7 ساله باتری خودرو خواهد بود.

وی همچنین با اشاره به استقبال بسیار خوب مردم از خودروهای هیبریدی به خصوص پریوس در شهرهای بزرگ ، گفت : در حال حاضر شبکه گسترده ای از نمایندگی های ایرتویا در کشور وجود دارد و با توجه به آلایندگی هوای شهرهای بزرگ ، تمرکز فروش و ارائه خدمات ایرتویا تنها مختص تهران نبوده و اطلاع رسانی خوبی در بسیاری از شهرهای بزرگ برای خودروهای هیبریدی صورت گرفته است.

وی افزود : البته منظور آشنایی مشتریان با خودروهای هیبریدی شرکت ایرتویا بستری را فراهم  نمود تا برای اولین بار در ایران تست خودرو پیش از تحویل برای متقاضیان عملی شود.

وی گفت : شرکت ایرتویا در سال 95 بیش از 80 درصد از خودروهای تویوتا و لکسوس وارد شده به کشور را با گارانتی شرکت عرضه کرده است.

وی در ادامه در خصوص  عرضه دو خودرو جدید تویوتا CH-R  و لکسوس RX به ایران گفت : بر اساس برنامه ریزی صورت گرفته خودرو CH-R جدیدترین خودرو تویوتا در اواسط  تابستان در 2 تیپ و با قیمتی کمتر از 200 میلیون تومان به بازار عرضه می شود.

 

پیش بینی استقبال چشم گیر از خودرو RX

وی افزود : خودرو RX نیز کلیه مراحل اداری را طی کرده است و انتظار می رود با استقبال چشم گیری از سوی متقاضیان مواجه شود.

مدیر بازاریابی ایرتویا با توجه به رونمایی از  خودروهای جدید تویوتا در نمایشگاه خودرو تهران اظهار داشت : طبق وعده های داده شده به تدریج این خودروها وارد بازار ایران می شوند.

صالحی همچنین با با توجه به طرح برخی سوالات در خصوص تاثیر عرضه خودرو RX بر بازار فروش NX گفت : به نظر ما عرضه خودرو RX بر بازار فروش NX  تاثیر چندانی نخواهد داشت و همان گونه که کرولا و کمری مشتریان متفاوت خود را دارند این خودرو نیز مشتریان متفاوت خود را خواهد داشت.

به گفته وی  با عرضه RX این خودرو تنها 100 میلیون تومان تفاوت قیمت با NX خواهد داشت.