printlogo

روز چهارشنبه هفته گذشته پیکاپ کاپرا 2 که توسط شرکت بهمن موتور به بازار عرضه می شود توسط خبرنگاران در جاده های طالقان تست شد.
کد خبر : 14065
تاریخ انتشار : 06 خرداد 1396 12:55:00

روز چهارشنبه هفته گذشته پیکاپ کاپرا 2 که توسط شرکت بهمن موتور به بازار عرضه می شود توسط خبرنگاران در جاده های طالقان تست شد.
آفرود سبک کاپرا 2 جزو پر فروش ترین وانت شاسی بلندهای دو دیفرانسیل است و با چهره ای متفاوت در بازار عرضه می گردد.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «خبرماشین» به نقل از خبرخودرو، داخل کابین این پیکاپ سرشار از آپشن های مختلف است و تغییرات بسیاری در نسل جدید آن نسبت به نسل قبلی اعمال شده است و با قیمت 72 میلیون تومان در بازار عرضه می شود.
این خودرو به موتور 2378 سی سی چهار سیلندر با بیشینه قدرت 130 اسب بخار و گشتاور 205 نیوتون متر مجهز است که مصرف سوخت میانگین 12 لیتر در هر 100 کیلومتر دارد و شتاب صفر تا صد 16 ثانیه را فراهم می سازد.
کاپرا 2 مجهز به سیستم راهیاب با نقشه کامل شهرها و جاده های ایران و نمایشگر لمسی 7 اینچی است. همچنین دوربین عقب، اتاق بار بزرگ تر، چراغ های LED) DRL) و فضای داخلی جدید و مدرنی برای آن در نظر گرفته شده است.
پلتفرم تولید کاپرا 2 همانند نسل قبلی آن است و تنها شاسی آن از 2 هزار و 900 میلی متر به 3 هزار و 100 میلی متر تغییر پیدا کرده است.
مهمترین تغییر صورت گرفته در کاپرا 2 شامل حذف فن مکانیکی و تبدیل آن به فن الکترونیکی است چرا که این تغییر موجب بازدهی بالاتر و کاهش میزان صدای تولیدی فن می شود.
البته تغییراتی در نمای جلو و سپر جلوی خودرو نیز صورت گرفته و چراغ های این آفرود نیز سبک هالوژنی شده است. تغییراتی نیز در داشبورد این خودرو صورت گرفته و سطح کیفی صندلی های آن ارتقا یافته است.
کاپرا 2 عملکرد مناسبی را در پیچ ها از خود نشان داده و در سراشیبی های خاکی نیز موفق عمل کرد. این خودرو توانست در جاده های ناهموار و سنگلاخی کوهپایه ها با تسلط خوبی پیش برود. البته صفحه کلاچ خودرو و سیستم ترمز و هندلینگ آن ضعیف بوده و نیازمند تقویت است.
راننده این خودرو برای حرکت در جاده های باریک نیز باید کمی تسلط بیشتر داشته باشد البته باید گفت فرمان پذیری خوب کاپرا به چشم می آید و در در شیب‌های جاده نیز از کشش خوبی برخوردار است ولی عملکرد خودرو در دست اندازها ضعیف بود .
این پیکاپ از نقاط قوت بسیاری همچون صفحه نمایشگر 7 اینچی لمسی، نمایش دوربین عقب، ارتفاع مناسب، دید بغل مطلوب، آینه های جانبی برقی، قفل مرکزی با ریموت کنترل، ایربگ (راننده+سرنشین جلو)،  سیستم تهویه مطبوع، چراغ رانندگی در روز، فرمان قابل تنظیم، قابلیت برقراری ارتباط با تلفن همراه و پخش USB و کنترل فایل صوتی از طریق بلوتوث، قابلیت پخش فایل های صوتی و تصویری برخوردار است.
شایان ذکر است که این آفرود سبک دارای ارتفاع 1775 میلی متری و عرض 1750 میلی متر و طول 5330 میلی متر است. ظرفیت باک این خودرو 73 لیتر و وزن آن 1765 کیلوگرم است. ظرفیت بار این خودرو 480 کیلوگرم اعلام شده است.
بی شک هدف شرکت بهمن موتور از اعمال کلیه این تغییرات در نسل جدید کاپرا 2 ارتقای سطح کیفی و ظاهری خودرو بوده که تا حدودی توانسته به این هدف دست پیدا کند.