printlogo

شاید کادیلاک خودروساز لوکس شماره یک ایالات متحده نباشد اما مسلما جز یکی از مهم ترین شرکت های عرضه کننده فناوری های پیشرفته بر روی این خودرو ها است.
کد خبر : 13866
تاریخ انتشار : 24 فروردین 1396 12:51:00

شاید کادیلاک خودروساز لوکس شماره یک ایالات متحده نباشد اما مسلما  جز یکی از مهم ترین شرکت های عرضه کننده فناوری های پیشرفته بر روی این خودرو ها است.

این شرکت به تازگی از سامانه ارتباطی V2V خودروها در ایالات متحده پرده برداری کرده است. قرار است که این امکان در کنار سامانه هدایت نیمه خودران Super Cruise که اولین سامانه خودران و هدایت کننده وسایل نقلیه در ایالات متحده است ارائه شود.

البته ممکن است به سامانه Auto pilot تسلا اشاره کنید ولی بایستی بدانید که در سامانه به روزرسانی شده تسلا راننده می بایستی هر لحظه به فرآینده هدایت خودرو توجه کند. حال آن که سامانه کادیلاک این گونه نیست و مستقل می باشد. به این معنا که راننده می تواند دست هایش را از روی فرمان بردارد ولی می بایستی همچنان چشمش به جاده باشد درصورتی که راننده حواسش به جاده نباشد دوربین ها داخل خودرو متوجه شده و به وی هشدار می دهند.

سر مهندس طراحی کادیلاک Super Cruise گفت: در زمان طراحی این سامانه می دانستیم که بایستی راننده را نیز در فعالیت آن دخیل کنیم تا وی تمرکزش را بر روی صحت عملکرد خودرو حفظ کند. در صورت عدم توجه راننده به هدایت خودرو این سامانه به صورت کنترل شده ای از کار می افتد و ضمن اعلام هشدار خودرو را متوقف می کند.

سامانه هدایتی Super Cruise از فناوری حسگرهای LIDAR، دوربین های جلو و عقب، حسگرهای معمولی و جی پی اس برای حرکت و مسیریابی استفاده می کند و تنها در برخی مکان های انتخاب شده مثل بزرگراه ها فعال می شود قرار است که این سامانه برای اولین بار درسال 2018 و برروی کادیلاک CT6 نصب گردد.

 

منبع: خبرخودرو