printlogo

عضو مجمع نمایندگان استان تهران در مجلس با بیان اینکه از رده خارج کردن خودروهای فرسوده پایتخت موضوعی چندوجهی است، نوسازی این خودروها را نیازمند همکاری و هماهنگی دستگاه های مسئول دانست.
کد خبر : 13856
تاریخ انتشار : 23 فروردین 1396 11:57:00

عضو مجمع نمایندگان استان تهران در مجلس با بیان اینکه از رده خارج کردن خودروهای فرسوده پایتخت موضوعی چندوجهی است، نوسازی این خودروها را نیازمند همکاری و هماهنگی دستگاه های مسئول دانست.

علیرضا رحیمی با انتقاد از تردد خودروهای فرسوده در پایتخت، گفت: تردد این خودروها به افزایش آلودگی هوا و ترافیک پایتخت دامن می زند.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه از رده خارج کردن خودروهای فرسوده وظیفه ستاد مدیریت حمل و نقل سوخت است و این نهاد زیر نظر ریاست جمهوری فعالیت می کند، افزود: خوشبختانه اقدامات قابل توجه و ارزنده ای در دولت یازدهم برای سرعت بخشی به موضوع از رده خارج کردن خودروهای فرسوده صورت گرفته است.

وی با تاکید بر اینکه از رده خارج کردن خودروهای فرسوده پایتخت موضوعی چند وجهی است، تصریح کرد: مجموعه های مختلف و متعددی مانند شهرداری، وزرات صنعت، معدن و تجارت، بانک ها و همچنین سازمان حفاظت محیط زیست درگیر از رده خارج کردن و نوسازی خودروهای فرسوده هستند که اگر همکاری و هماهنگی بیشتری میان آنها اتفاق بیفتد به طور قطع شاهد سرعت عمل بیشتری در زمینه نوسازی این خودروها خواهیم بود.

این نماینده مردم در مجلس دهم، با بیان اینکه مالکان خودروهای فرسوده از طبقات ضعیف و متوسط جامعه هستند بر لزوم همکاری هماهنگ بانک ها در جهت پرداخت تسهیلات مناسب با سود و بهره کم به این افراد تاکید کرد و گفت: باید در این رابطه به وضعیت معیشتی صاحبان خودروها و همچنین نحوه پرداخت و بازپرداخت تسهیلات توجه اساسی شود.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس دهم، با یادآوری بررسی لایحه هوای پاک در صحن علنی مجلس، ادامه داد: این لایحه نگاهی جدی به تردد خودروهای پاک دارای معاینه فنی معتبر دارد که با همین محوریت تنظیم شده است و همچنین بر اساس آن ماده ای از آن تمامی اشخاص حقیقی و حقوقی دارنده یا مالک وسایل نقلیه موتوری اعم از سبک، نیمه‌سنگین، سنگین و موتورسیکلت مکلفند وسایل‌نقلیه خود را پس از اتمام سن فرسودگی از رده خارج کنند.

عضو مجمع نمایندگان استان تهران در مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: همکاری و هماهنگ قوی تر دستگاه های مسئول و متولی نوسازی خودروهای فرسوده اجرای مناسب قوانین این حوزه و سریع تر از رده خارج کردن خودروهای فرسوده را به دنبال دارد.

 

منبع: خبرخودرو