printlogo

می دانیم که تصمیم بریتانیا برای خروج از اتحادیه اروپا که به Brexit مشهور است می تواند تاثیر جدی بر صنعت خودرو داشته باشد.
کد خبر : 13730
تاریخ انتشار : 26 اسفند 1395 12:29:00

می دانیم که تصمیم بریتانیا برای خروج از اتحادیه اروپا که به Brexit مشهور است می تواند تاثیر جدی بر صنعت خودرو داشته باشد.

به عنوان مثال بنتلی تحت تاثیر این تصمیم فعلا عرضه خودروی GT خود و EXP10 Speed 6 را به تعویق انداخته است. بخشی از این تصمیم به عدم تمایل بنتلی به ادامه تولید خودرو در انگلستان باز می گردد که اگر قانونگذاران نتوانند برای ماندن در یک بازار واحد به توافق برسند ممکن است تعرفه های بالایی اجرایی شود. گفته می شود شاید بنتلی خود را برای آینده ای آماده می کند که خودروهایش را در انگلستان تولید نکند. آیا در این صورت می توان بنتلی را خودروسازی بریتانیایی دانست؟

مدیر عامل بنتلی، ولفگانگ دورهیمر هفته گذشته طی مصاحبه ای اظهار داشت: "این بریتانیایی بودن است که ما را بسیار منحصر به فرد می کند اما با توجه به دیگر برندهای خودرویی می دانیم که این تجارت بین المللی است و اگر نتوانیم مدل های بنتلی را در جایی تولید کنیم می توانیم به نقاط دیگر دنیا برویم." دورهیمر به بدترین موقعیت در در انگلستان اشاره کرده است که امکان دارد مقامات این کشور نتوانند با اتحادیه اروپا به توافق برسند. وی افزود: "ما باید 9 تا 12 ماه منتظر بمانیم تا ببینیم چه اتفاقی می افتد و سپس تصمیماتی جدی اتخاذ کنیم. همه این ها به مدل های آینده ما بستگی دارد." اگر انگلستان با اتحادیه اروپا به توافق نرسد، بنتلی تولید خود را به مرکز اروپا انتقال خواهد داد تا از اعمال تعرفه های احتمالی پیش گیری کند.

 

منبع: خبرخودرو