printlogo

خطوط تولید 4 محصول با برند برلیانس به منظور تمرکز در تولید، ارتقا کیفیت و مدیریت یکپارچه در فروش از شرکت سایپا به پارس خودرو منتقل و این محصولات موفق به کسب 3 ستاره کیفیت شدند.
کد خبر : 13497
تاریخ انتشار : 16 بهمن 1395 21:15:00

خطوط تولید 4 محصول با برند برلیانس به منظور تمرکز در تولید، ارتقا کیفیت و مدیریت یکپارچه در فروش از شرکت سایپا به پارس خودرو منتقل و این محصولات موفق به کسب 3 ستاره کیفیت شدند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «خبرماشین»، معاون مهندسی پارس خودرو امروز (شنبه) در جریان بازدید خبرنگاران از خط تولید برلیانس در شرکت پارس خودرو ضمن اعلام خبر بالا گفت: برلیانس یکی از معتبرترین شرکتهای خودروساز چین و شریک تجاری ب ام و هست و از نظر فنی و مهندسی و طراحی و کیفیت با شرکت های اروپایی همخوانی دارند و با توجه به تصمیم کارگروه مبنی بر انتقال تولید برلیانس سری H200 از سایپا به پارس خودرو؛ از اوایل بهمن ماه فعالیت عملیاتی برای این انتقال آغاز شد. البته به دلیل این که برلیانس سری H300 در حال حاضر در پارس خودرو به تولید می رسد و خط تولید این خودرو به راحتی با سری H200 هم کالیبره می شود، پروژه انتقال H200 تنها حدود 14 روز زمان برد. 

 

طهماسبی در خصوص توقف تولید در دو هفته زمان مورد نیاز برای انتقال H200 به پارس خودرو نیز گفت: به دلیل این که پیش بینی کرده بودیم که چند روزی تولید باید متوقف شود، قبلا تیراژ تولید را بیشتر کردیم تا بتوانیم به نیاز بازار پاسخ دهیم. ضمن این که به دلیل استقبال بازار از این خودرو از اولین روزهای عرضه توسط سایپا در سال گذشته نیز قیمت آن در بازار بیش از کارخانه بود. هر چند ما با افزایش تیراژ در پارس خودرو بازار آزاد آن را هم کنترل خواهیم کرد.

معاون مهندسی پارس خودرو با اشاره به سابقه این خودرو در بازار ایران گفت: این خودرو نزدیک به دو سال است در بازار ایران وجود دارد و با توجه به طراحی خوب و کیفیت بالایی که دارد از همان ابتدا مورد استقبال قرار گرفت.

وی ادامه داد: پارس خودرو از درباز به عنوان یک شرکت بزرگ و با محصولات با کیفیت در صنعت خودرو مطرح بوده و امروز برلیانس های تولیدی این شرکت هم موفق به دریافت ۳ستاره کیفیت شدند.

معاون مهندسی  پارس خودرو با اشاره به مشارکت بیشتر این شرکت در داخلی سازی قطعات خودروهای برلیانس گفت: خودروهای برلیانس دارای طراحی زیبا و توان موتوری مناسب هستند و با تمرکز تولید این محصولات در پارس خودرو هم عمق ساخت داخل این خودروها افزایش می یابد و هم کیفیت برلیانسها افزایش پیدا خواهد کرد.

وی ادامه داد: در این رنج قیمت و با این آپشن ها خودرویی در این کلاس وجود ندارد و برلیانس هم مانند بقیه محصولات پارس خودرو حداقل ۳ ستاره کیفیت را خواهد داشت.

معاون مهندسی پارس خودرو همچنین در پاسخ به پرسشی درباره گلایه صاحبان خودروی برلیانس از نبود لوازم و قطعات یدکی به اندازه کافی در بازار نیز گفت: مدیریت شرکت با قوت در حال پیگیری این موضوع بوده و بودجه لازم برای تحقق این مهم تخصیص یافته است.

طهماسبی تصریح کرد: بیشتر طراحی قطعات این خودرو توسط شرکت های ایتالیا انجام شده و در چین نیز خودرو برلیانس به عنوان با کیفیت ترین خودرو در بین دیگر خودروهای چینی اعلام شده است.

وی در خصوص ویژگی های محصولات برلیانس گفت: آپشن های مختلف، مصرف سوخت پایین از جمله ویژگی های محصولات برلیانس سری H220 است.

معاون مهندسی پارس خودرو در حاشیه این بازدید در گفت وگو با ایرنا افزود: اکنون بیش از 20 درصد این خودرو داخلی سازی شده، اما در سه ماهه نخست سال آینده به بیش از 30 درصد خواهد رسید.

وی یادآور شد: ظرفیت مونتاژ و تولید کنونی این خودرو 120 دستگاه در روز است که پس از تعطیلات نوروز 96 به 200 دستگاه در روز افزایش خواهد یافت.