printlogo

خودرو دنا پلاس جدید با تغییراتی در ظاهر و مشخصات فنی درحالی رونمایی شد که هنوز قیمت رسمی برای این خودرو اعلام نشده است.
کد خبر : 13402
تاریخ انتشار : 26 دی 1395 14:40:00

خودرو دنا پلاس جدید با تغییراتی در ظاهر و مشخصات فنی درحالی رونمایی شد که هنوز قیمت رسمی برای این خودرو اعلام نشده است.

ایران خودرو با هدف ارتقا محصولات خود دنا پلاس را با امکانات جدید و تغییراتی در ظاهر و موتور خودرو رونمایی کرد.

در همین رابطه کیوان وزیری، قائم مقام معاونت طراحی و توسعه محصول ایران خودرو در نشست معرفی دنا پلاس با اشاره به طراحی دنا پلاس توسط کارشناسان و متخصصان ایران خودرو گفت: طراحی این محصول توسط مهندسان داخلی انجام شد اما در ساخت ماشین آلات مورد نیاز خط جدید تولید از همکاری شرکتهای بین المللی بهره بردیم.

وی ادامه داد: اجرای پروژه دنا پلاس 14 ماه زمان برد و در این پروژه ایران خودرو حدود 500 میلیارد ریال سرمایه گذاری انجام داد.

وزیری با بیان این که دنا پلاس دارای امکانات و تجهیزاتی است که برای نخستین بار در یک خودروی ساخت داخل با برند ملی وجود دارد،افزود: این محصول با طراحی و نصب کیسه های هوای جانبی، با چهار ایربگ وارد بازار می شود. همچنین دنا پلاس، نخستین محصول ملی است که با سان‌روف In-Built ،دوربین دید عقب و جایگزینی سیستم چندرسانه ای جدید با مالتی مدیای فعلی به بازار عرضه می شود.

وی به دیگر تغییرات این خودرو نیز اشاره کرد و گفت: تحول گرافیک داخلی چراغ ها، باعث جذابیت بیش‌تر خودرو شده البته شکل کلی چراغ و ابعاد فیزیکی آن بدون تغییر باقی مانده است.

وزیری ادامه داد: افزودن لامپ های ال ای دی به خودرو به عنوان چراغ دید در روز یا روزنما (daytime running lights) و نیز چراغ‌های کوچک (position lights) از جنس نئون که در خودروهای روز دنیا مثل آئودی، ب ام و، مرسدس بنز و ... هم دیده می شوند، از جمله تغییرات در چراغ های این خودرو به شمار می روند. در چراغ های عقب نیز تغییراتی، البته کم تر از جلو،  اعمال شده و چراغ های کوچک نئونی در این قسمت نیز دیده می شوند.همچنین برای این خودرو هنوز قیمت رسمی اعلام نشده و حال باید دید با اضافه شدن امکانات جدید، این خودرو با چه قیمتی روانه بازار خواهد شد.