printlogo

آغاز بازی جدیدی در بازار خودرو
اختلاف میلیونی در رنگ محصولات خودروسازان چند روزی است که بازار خودرو مبهوت و سردرگم کرده است این در حالی که تا پیش از این اختلاف در رنگ خودروها رقم قابل توجهی نبود اما به نظر می رسد محدودیت در عرضه خودروسازان باعث تقویت حاشیه بازار در برخی از خودروها و افزایش اختلاف قیمت در رنگ آنها شده است.
کد خبر : 13156
تاریخ انتشار : 15 آذر 1395 12:52:00

اختلاف میلیونی در رنگ محصولات خودروسازان چند روزی است که  بازار خودرو مبهوت و سردرگم کرده است این در حالی که تا پیش از این اختلاف در رنگ خودروها رقم قابل توجهی نبود اما به نظر می رسد محدودیت در عرضه خودروسازان باعث تقویت حاشیه بازار در برخی از خودروها و افزایش اختلاف قیمت در رنگ آنها شده است.

رئیس اتحادیه نمایشگاه داران خودرو با اشاره به حاشیه قیمت در بازار برخی از خودروها اظهار داشت :  محدودیت در عرضه با هدف مدیریت در بازار خودرو مدتی است که باعث ایجاد حاشیه بازار در برخی از خودرو شده است چنانچه این اختلاف قیمت به رنگ خودروها نیز سرایت کرده است و باعث اختلاف قیمت گاها چند میلیونی در برخی از خودروها بر اساس رنگ آنها شده است.

سعید موتمنی افزود : در هفته های اخیر برخی شرکت‌های خودروساز با توجه به محدودیت در عرضه خودروهایی که با تقاضای بیشتری مواجه هستند و در راستای جریان عرضه و تقاضا ، باعث افزایش قیمت در بازار شده اند هر چند در هفته جاری نسبت به هفته گذشته اختلاف قیمت ایجاد شده در برخی از خودروها در بازار تغییر چندانی نداشته است.

وی با توجه به اختلاف قیمت کارخانه‌ای و بازار برخی از خودروهای داخلی گفت : در حال حاضر در  پژو 206 تیپ 5 حدود یک میلیون اختلاف قیمت بر اساس رنگ ایجاد شده است به طوری روز گذشته رنگ سفید این خودرو 38 میلیون و 600 هزار تومان  و خاکستری و مشکی آن  38 میلیون و 900 در بازار معامله شده است در حالی که هفته گذشته رنگ مشکی این خودرو  38 و 300 و سفید 39.5 بود.

وی با اشاره به قیمت 37 میلیون و 800 هزار تومانی پژو 206 مدل V8 در کارخانه، اظهار داشت : هم اکنون قیمت خاکستری این خودرو در بازار از سایر رنگ ها افزایش بیشتری یافته است به طوری که رنگ خاکستری آن در بازار 39 میلیون و 300 و سفید آن 38 و 800 در بازار خرید و فروش می شود.

وی همچنین در مورد قیمت رنو کپچر گفت: طی هفته گذشته تا امروز همچنان شاهد اختلاف 5 میلیون تومانی قیمت این خودرو بر اساس رنگ‌های متفاوت آن هستیم به طوری که  قیمت سفید رنو کپچر هم اکنون در بازار 119 میلیون تومانی است در حالی که رنگ نارنجی آن حدود 114 میلیون تومان معامله می شود در شرایطی که قیمت کارخانه ای این خودرو 105 میلیون تومان است.

وی همچنین در خصوص قیمت پژو پارس را در بازار گفت :  قیمت کارخانه این این خودرو هم اکنون  35 میلیون و 400 است در حالی که طی روز گذشته  قیمت رنگ سفید این خودرو  37 میلیون و رنگ مشکی و خاکستری آن به 37 میلیون و 200  رسیده است.

رئیس اتحادیه نمایشگاه داران خودرو در ادامه قیمت پژو 405 را در بازار 30 میلیون و 600 هزار تا 30 میلیون و 800 هزار تومان بسته به رنگ خودرو متفاوت اعلام کرد و اظهار داشت : در حال حاضر اختلاف قیمت یک میلیون تومانی بین بازار و کارخانه در مورد این خودرو وجود دارد.

موتمنی در ادامه در خصوص قیمت رنو ساندرو افزود : هم اکنون قیمت مدل اتومات این خودرو در بازار 53 میلیون و 300 هزار تومان معامله می شود.

وی در خصوص اختلاق قیمت در برخی خودروهای وارداتی گفت : دو خودرو توسان و سراتو در هفته جاری در بازار افزایش قیمت داشته است به طوری که هم اکنون شاهد اختلاف 3 تا 4 میلیونی در قیمت این خودروها در بازار هستیم.

 

منبع: خبرخودرو