printlogo

پنجشنبه گذشته، خبرنگاران ضمن بازدید از مرکز خدمات پس از فروش مدیران خودرو، با برنامه های این شرکت در جهت تقویت و توسعه این خدمات آشنا شدند.
کد خبر : 12890
تاریخ انتشار : 14 آبان 1395 15:22:00

«خبرماشین» - پنجشنبه گذشته، خبرنگاران ضمن بازدید از مرکز خدمات پس از فروش مدیران خودرو، با برنامه های این شرکت در جهت تقویت و توسعه این خدمات آشنا شدند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «خبرماشین»، شرکت خدمات پس از فروش مدیران خودرو فعالیت خود را از سال 1384 با 114 پرسنل نمایندگی آغاز کرد. این شرکت علاوه بر ارائه خدمات پشتیبانی، با برگزاری دوره های آموزشی تخصصی و فنی، برگزاری آزمون جهت سنجش سطح معلومات کارکنان، توسعه ناوگان امدادی به صورت 24 ساعته، مشاوره تلفنی، اجرای پروژه پیگیری کیفیت عملکرد از مشتریان ناراضی، افزایش فضای انبار قطعات از 7500 به 40000 متر مربع، توسعه شبکه فروشگاه های قطعات یدکی و ... سعی در آسوده کردن خیال مشتریان از بابت خدمات پس از فروش دارد.

در همین راستا ژانگ مدیرعامل شرکت مدیران خودرو در نشست خبری با خبرنگاران گفت: مدیران خودرو قصد دارد خدمات پس از فروش را با کمترین زمان ممکن و بالاترین کیفیت به مشتریانش ارائه کند و این شرکت انبار بزرگی برای تامین و ذخیره قطعات یدکی خودروهای خود تجهیز کرده است. تمامی قطعات مورد نیاز محصولات ام وی ام و چری در کمتر از 2 هفته از چین به این انبار منتقل و در کمتر از 72 ساعت به سراسر ایران ارسال می شود. 

ژانگ با بیان اینکه پیش از این بیشتر مشتریان چینی دغدغه نبودن قطعات خودروهای چینی را داشتند، گفت :برای از بین بردن این دغدغه سرمایه گذاری عظیمی کرده ایم و انبار بزرگی را ایجاد کردیم تا زمان را برای مشتریان به حداقل برسانیم و در حال حاضر در بحث تامین قطعات و خدمات یکی از بهترین شرکت های  ایرانی هستیم.

وی در خصوص برنامه این شرکت برای رسیدن به استانداردهای روز دنیا در خدمات گفت: از ابتدا هم برای ارایه خدمات بهتر ام وی اس به عنوان شرکت مستقل در بحث خدمات پس ار فروش ایجاد شد و هم اکنون هم در تلاش برای ارایه خدمات منطبق با استاندارهای دنیا هستیم.

ژانگ با اشاره به اینکه تنها توجه ما انطباق با استاندارهای بین المللی نیست افزود: به دنبال ارایه خدمات منطبق با انتظار ایرانی ها هستیم و حتی برای اربعین هم خدمات ویژه ای برای  زائرین در نظر گرفته ایم. نمایندگی های ما در حال انطباق بیشتر با استانداردهای روز دنیا هستند و تعداد امدادها افزایش قابل توجهی خواهد داشت.

وی افزود: ایران از نظر صنعتی و موقعیتی بسیار قوی است و همسایه های ضعیفی دارد به همین دلیل یکی از بحث های مهم این است که بتوانیم با هزینه های کمتر از طریق هاب صادراتی ایران محصولاتمان را صادر کنیم هرچندکه این بستگی به قوانین دولت دارد.

مدیرعامل مدیران خودرو همچنین به داخلی سازی قطعات خودروهای چری و ام وی ام اشاره کرد و افزود: در حال حاضر ۲۰ درصد قطعات ما ایرانی است و طبق برنامه ریزی صورت گرفته تا ۵ ماه آینده این میزان به ۳۲ درصد افزایش خواهد یافت.

ژانگ در پاسخ به سوالی در خصوص گران بودن قیمت قطعات در نمایندگی ها نسبت به بازار گفت:قطعات قلابی به طور معمول در بازار ٢ درصد ارزان تر است. دولت امسال سیستم گمرک را تغیر داده و محاسبه آن بر اساس ارز آزاد شده است. با افزایش تعرفه های گمرکی، قیمت قطعات هم افزایش یافته است.

مدیرعامل مدیران خودرو درباره بازار قطعات دست دوم نیز گفت: اگر بتوانیم سیستم خدمات قوی داشته باشیم مشکل این بازار نیز رفع خواهد شد.همچنین در بازار ایران به دنبال عرضه خودروهای جدید و استاندارد سازی سازمان خدمات پس از فروش هستیم که در بازار خودروهای دست دوم تاثیر زیادی دارد و در حال حاضر پلت فرمی را ایجاد کرده ایم که فروشندگان بتوانند خودروهای خود را آنجا به فروش برسانند.

برای مقابله با بازار سیاه نیز در گام اول بازار قطعات را اشباع کردیم و در گام دوم قیمت قطعات را از این پس در وب سایت درج خواهیم کرد تا قیمت ها مشخص باشد. در گام سوم هم فروشگاه های فروش قطعات ایجاد خواهیم کرد.

وی همچنین به تامین قطعات یدکی مورد نیاز تمام خودروهای شرکت اشاره کرد و گفت: هر خودرویی که از طریق شرکت مدیران خودرو عرضه می شود، خدمات پس از فروش و قطعات یدکی آن تامین و به مشتری ارائه می شود.

ژانگ با اشاره به سرمایه گذاری عظیم مدیران خودرو در حوزه خدمات پس از فروش و تامین قطعات یدکی گفت: در حال حاضر یکی از بهترین شرکتهای خودروسازی ایران در حوزه خدمات پس از فروش هستیم و با برنامه ریزی بلند مدت انجام شده، قصد داریم این روند رو به رشد را ادامه دهیم.

مدیرعامل مدیران خودرو همچنین به داخلی سازی قطعات خودروهای چری و ام وی ام اشاره کرد و افزود: در حال حاضر ۲۰ درصد قطعات ما ایرانی است و طبق برنامه ریزی صورت گرفته تا ۵ ماه آینده این میزان به ۳۲ درصد افزایش خواهد یافت.

در ادامه توفیقی آذر مدیرعامل تازه منصوب شده شرکت خدمات پس از فروش مدیران خودرو در پاسخ به سوال خبرنگار «خبرماشین» مبنی بر کمترین مراجعه به تعمیرگاه های خدمات پس از فروش مربوط به کدام خودرو است؛ گفت: خودروی تیگو ۵ و ام وی ام ۱۱۰جدید کمترین مراجعه به نمایندگی های خدمات پس از فروش ما را دارند.