printlogo

پیشرفته ترین خط تولید گیربکس ایران با سرمایه گذاری مشترک شرکت چرخشگر ایران خودرو و رنوپارس با حضور جمعی از مدیران استانی، صبح امروز درتبریز افتتاح شد.
کد خبر : 12840
تاریخ انتشار : 11 آبان 1395 11:52:00

«خبرماشین» - پیشرفته ترین خط تولید گیربکس ایران با سرمایه گذاری مشترک شرکت چرخشگر ایران خودرو و رنوپارس با حضور جمعی از مدیران استانی، صبح امروز درتبریز افتتاح شد.

این خط تولید که با سرمایه گذاری سه میلیون یورویی به بهره برداری رسیده، گیربکس پیشرفته جی.اچ.کیو (JHQ) را تولید خواهد کرد.

"جی.اچ.کیو" نسل جدیدی از گیربکس های دستی و از نوع دیفرانسیل بسته است که به دلیل برخورداری از سیستم کلاج هیدرولیکی، عوض کردن دنده را راحت تر می کند. مقدار روغن مصرفی در این نوع گیربکس نسبت به نمونه های قبلی 0.7 لیتر کمتر است.

ظرفیت تولید این خط سالانه 300 هزار دستگاه گیربکس است و با توجه به تکنولوژی پیشرفته و سطح کیفی بالای گیربکس تولیدی در چرخشگر، امکان صادرات این محصول نیز فراهم است.

فاز اول این پروژه شامل بهره برداری از خط مونتاژ گیربکس، امروز به بهره برداری رسید و برای دو فاز دیگر پروژه یعنی "داخلی سازی پوسته های گیربکس" و همچنین "شفت و دنده ها" برنامه ریزی شده و به ترتیب تکمیل خواهد شد.

ضد خطا بودن ایستگاه‌های کاری، ایمنی بالا در سطح استانداردهای جهانی، قابلیت و امکان ردیابی قطعات و پروسه های تولیدی صورت گرفته بر روی محصول و همچنین سرعت بالای تولید از ویژگی‌های مهم این خط تولید اعلام شده است.

خط تولید راه اندازی شده در شرکت چرخشگر قابلیت تولید همه گیربکس های خانواده J را دارد. این خط پیشرفته دارای سیستم خطا ناپذیری کامل و سطح اتوماسیون بالاست و پیشرفته ترین خط تولید گیربکس در کشور به شمار می آید.