printlogo

اسفند ماه سال گذشته شرکت کارمانیا، نماینده BYD چین در ایران، خبر ورود خودرو برقی e6 به کشورمان را منتشر کرد. هفته گذشته این شرکت در نمایشگاه خودرو تبریز از این اتومبیل تمام برقی رونمایی کرد.
کد خبر : 12626
تاریخ انتشار : 11 مهر 1395 11:55:00

«خبرماشین» - اسفند ماه سال گذشته شرکت کارمانیا، نماینده BYD چین در ایران، خبر ورود خودرو برقی e6 به  کشورمان را منتشر کرد. هفته گذشته این شرکت در نمایشگاه خودرو تبریز از این اتومبیل تمام برقی رونمایی کرد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «خبرماشین»، هفته گذشته، شرکت کارمانیا در نمایشگاه خودرو تبریز طی مراسمی از خودرو BYD e6 رونمایی کرد. در این مراسم آقای مهندس سالاری شریف، مدیرعامل شرکت خودروسازی کارمانیا ضمن سخنرانی در مورد مشکلات و آلایندگی مضاعف خودروهای با مصرف سوخت فسیلی و تجدید ناپذیر به محاسن استفاده از خودروی تمام برقی با آلایندگی صفر و نیز کمک شایان آن به محیط زیست و سلامت شهروندان پرداخت.

خودرو BYD e6 که یکی از پرفروش ترین خودروهای برقی است و در دسته MPV‌ ها جای می‌گیرد ظرفیت جابجایی 7 مسافر را دارد؛ استفاده از ورقه کرومی در بخش زیادی از جلو پنجره نشان از الکتریکی بودن خودرو و نیاز کم آن به هواگیری دارد. همچنین این خودرو با اتکا به پیشرانه محرک تمام الکتریکی، بی‌صدا و آرام با باطری های ۸۲ کیلووات بر ساعت، توانایی تولید قدرت موتور 121 اسب بخار در کنار بیشترین گشتاور 45 نیوتون متر را دارد. 

در e6 از دو موتور جداگانه، یکی در قسمت جلوی اتومبیل و دیگری برای نیرو دادن به چرخ‌های عقب استفاده شده است. این محصول می‌تواند تا 400 کیلومتردر جاده های شهری را بدون نیاز به شارژ مجدد طی کند اما پس از آن به 8 ساعت شارژ نیاز خواهد داشت.

تولید این خودرو برای اولین بار در سال 2010 آغاز و اولین سری آن به یک شرکت تاکسیرانی در شنزن تحویل شد. آمار فروش سالیانه ۱۵۴۴ دستگاه در سال ۲۰۱۳ و ۳۵۶۰ در سال ۲۰۱۴ است.

این خودرو دارای 4560 میلی متر طول، 1822 میلی متر عرض و 1645 میلی متر ارتفاع دارد. طراحی جلو پنجره این خودرو تا حدودی شبیه محصولات هوندا است.