printlogo

رئیس انجمن صنایع تولید لنت ترمز و کلاچ گفت : هر روز مشکل نقدینگی در این صنعت جدی تر و شرایط وخیم تر می شود.
کد خبر : 12479
تاریخ انتشار : 23 شهریور 1395 14:28:00

رئیس انجمن صنایع تولید لنت ترمز و کلاچ گفت : هر روز مشکل نقدینگی در این صنعت جدی تر و شرایط وخیم تر می شود.

حسین لاجوردی افزود : امروز مشکل اصلی واحدهای تولیدی علاوه بر رکود بازار ، افت شدید تقاضا و مهم تر از همه واردات لنت های خارجی است.

وی تاکید کرد : متاسفانه واردات بی رویه لنت های بی کیفیت و کم کیفیت به داخل کشور افزایش یافته است و این مساله مشکل تولیدکنندگان داخلی را روز به روز جدی تر می کند.

به گفته وی هم اکنون 70 درصد از نیاز بازار را لنت های خارجی تامین می کنند .

وی اظهار داشت : در شرایطی که بخش زیادی از بازار کشور در اختیار لنت های خارجی ، تنها 30 درصد از نیاز بازار توسط لنت های داخلی تامین می دهد این در حالی است پیش از این سهم تولیدات داخل بیش از این بود.

وی با اشاره به اینکه قاچاق  و ورود و لنت های تقلبی را مهم ترین تهدید برای تولیدکنندگان داخلی است ، تصریح کرد : چنانچه با این جریان برخورد نشود مسلما این روند ادامه یافته و نتیجه ای به همراه نخواهد داشت.

رئیس انجمن صنایع تولید لنت ترمز و کلاچ تاکید کرد : متاسفانه هم اکنون بسیاری از لنت ها به صورت قاچاق و بدون پرداخت حقوق گمرکی به کشور وارد می شود که قطعا به تولید داخل ضربه خواهد زد ضمن اینکه بخشی از لنت ها نیز  به صورت تقلبی و قالب  برندهای معتبر تولید و به بازار روانه شدند که این خود نیز آسیب جدی به صنعت و تولید داخل است.

لاجوردی افزود : هم اکنون بیش از 100 برند لنت ترمز در داخل بازار وجود دارد که تاکنون به صورت رسمی وارد نشده اما در داخل به صورت تقلبی تولید و در بسته بندی های مشابه نمونه خارجی به بازار عرضه می شوند.

وی با اشاره به مشکلات واحدهای تولیدی ، از افت بیش از 50 درصدی تولید در واحدهای لنت ترمز خبر داد و اظهار داشت : متاسفانه امروز اغلب واحدهای لنت ترمز با ظرفیتی کمتر از 50 درصد فعالیت دارند .

وی همچنین با توجه به نقش همکاری با شرکتهای خارجی در بهبود اوضاع این صنعت گفت : هر چند اغلب تولیدکنندگان داخلی در تلاش برای مذاکره و همکاری با شرکتهای صاحب برند در این حوزه از صنعت هستند اما تاکنون همکاری جدی در این زمینه حاصل نشده است. 

وی افزود : انتظار می رود در صورت حمایت دولت از تولید و جلوگیری از سیر واردات کالاهای قاچاق و از سویی همکاری مشترک با شرکتهای صاحب برند در این حوزه ، شاهد بهبود اوضاع تولید و توسعه و رونق در این صنعت باشیم.

 

منبع: خبرخودرو