printlogo

کد خبر : 12438
تاریخ انتشار : 20 شهریور 1395 11:10:00

«خبرماشین» - هفته گذشته، شرکت پارس خودرو از رنو ساندرو استپ وی رونمایی کرد. پس از انتشار خبر این مراسم، سوالات بسیاری از سوی مخاطبان در مورد تغییرات این خودرو نسبت به ساندرو هاچ بک در شبکه های اجتماعی مطرح شد. به همت شرکت پارس خودرو، پنجشنبه هفته گذشته فرصتی فراهم شد تا خبرنگاران نشریات تخصصی و برخی خبرگزاری ها، ضمن رانندگی با این خودرو در حاشیه سد طالقان با قابلیت ها و نقاط ضعف ساندرو استپ وی آشنا شوند.

به گزارش خبرنگار اعزامی پایگاه خبری تحلیلی «خبرماشین»، ساندرو استپ وی که قرار است از ابتدای مهرماه با قیمت 46 میلیون و 550 هزار تومان برای مدل دستی و 52 میلیون و 500 هزار تومان برای مدل اتوماتیک به بازار عرضه شود، ضمن تغییرات ظاهری جزئی، در گیربکس و سیستم تعلیق نیز بهبود یافته است.

مدیر محصول بازاریابی شرکت رنوپارس در حاشیه مراسم تست خودروی « ساندرو استپ وی» در ارتباط با این تغییرات گفت: در این محصول ارتفاع از کف خودرو نسبت به ساندرو 21 میلی متر افزایش پیدا کرده و سیستم تعلیق و گیربکس تقویت شده است. گیربکس این محصول موجب کاهش مصرف روغن داخل گیربکس شده است. همچنین با تغییر سیستم پولوس، دیگر مشکلات ساندور و ال 90 را ندارد.

امین برقی در مورد این مساله که گفته می شود خودروی «ساندرو استپ وی» متعلق به شرکت رنو نیست و همان خودروی «داچیا» است که در رومانی تولید می شود، گفت: رنو محصولات خود را در برخی کشورها با برندهای متفاوت عرضه می کند. به طور نمونه، رنو محصولات خود را در اروپای شرقی از جمله رومانی با برند داچیا و در کره جنوبی با برند سامسونگ تولید و عرضه می کند. محصولات جدید مثل «تالیسمان» (talisman) در کره جنوبی با لوگو رنو-سامسونگ به بازار معرفی شده است. در ایران نیز شرکت رنو محصولات خود را با همان نام رنو عرضه می کند.

وی ادامه داد:‌ استپ وی دو نسل دارد که نسل جدید آن تحت عنوان لوگان جدید در مرحله تولید قرار دارد و استپ وی که به تازگی رونمایی شده حاصل نسل اول است که در دوران تحریم و در سال 2012 طی تفاهمنامه ای میان سایپا و رنو پارس، پروژه تولید آن کلید خورد و دو سال بعد از اینکه پروژه آغاز شده بود، در دنیا ارائه شد. نسل اول بر روی پلت فرم «X90» و نسل دوم بر روی پلت فرم «X52» تولید می شود. ساندرو هاچ بک و ساندرو استپ وی روی همان پلت فرم X90 ساخته شده اند. البته استپ وی جدیدی نیز روی پلت فرم X52 تولید شده اما این محصول هنوز به ایران وارد نشده است.

مدیر محصول بازاریابی شرکت رنوپارس گفت: پلت فرم X90 در سال 2004 میلادی طراحی شد و با ال90 به بازار ایران آمد؛ بعد از این نسل، نسل دوم آن در سال 2014میلادی مطرح شد اما نسل دوم این خودروها هنوز وارد ایران نشده است.

برقی در پاسخ به این سوال که آیا تولید نسل دوم را در برنامه دارید؟، گفت: با توجه به عمر محصولات جاری، در آینده تولید نسل بعدی را در برنامه خواهیم داشت.

طبق آنچه که مدیرمهندسی محصول رنو پارس می گوید؛ تولید این محصول در همه کشورها متوقف شده و فقط در ایران تولید خواهد شد. بنابراین مشتریان ایرانی با محصول سال ۲۰۰۸ روبه رو خواهند بود که گرچه نسبت به سایر محصولات در این رنج قیمتی از نظر فنی کمی بالاتراست اما یک خودروی تقریبا قدیمی محسوب می شود.

گزارش کامل این تست به زودی منتشر می شود.