printlogo

مدیرعامل اموال تملیکی خبر داد
مدیر عامل سازمان اموال تملیکی، از صادرات مجدد ٢٨ پورشه متروکه توسط صاحب کالا خبر داد و گفت: ١٣٧ دستگاه خودرو لوکس برای صادرات مجدد در شرف تعیین و تکلیف است.
کد خبر : 12416
تاریخ انتشار : 14 شهریور 1395 13:25:00

مدیر عامل سازمان اموال تملیکی، از صادرات مجدد ٢٨ پورشه متروکه توسط صاحب کالا خبر داد و گفت: ١٣٧ دستگاه خودرو لوکس برای صادرات مجدد در شرف تعیین و تکلیف است.

امین دلیری در نشست خبری خود به مناسبت  هفته دولت ، اظهار کرد: حدود ٢٨ پورشه با حجم موتور بیش از ٢٥٠٠ سی سی با اقدامات بسیار مناسب و دریافت تعهد، خودرو متروکه در اختیار صاحب کالا برای صادرات مجدد قرار داده خواهد شد.

وی افزود: در کنار ٢٨ دستگاه پورشه، ١٣٧ دستگاه خودرو متروکه پورشه، بنز، ب ام و، هامر و فورد در انتظار تعیین تکلیف صادرات مجدد هستند.

معاون وزیر اقتصاد ودارایی  یادآور شد: بیش از ٣٤٠ دستگاه خودرو با حجم موتور ٢٥٠٠ سی سی در اختیار این سازمان وجود دارد، که در صورت تاىید صلاحیت استاندارد و اعلام مسئولین شماره گذاری امکان فروش در داخل کشور را دارند.

مدیرعامل سازمان اموال تملیکی، در رابطه با واردات شورولت گفت: واردات شورولت ممنوع است و اگر خودرویی در مرز وجود داشته باشد مرجوع می شود.

دلیری با بیان اینکه کالای کشف شده و در اختیار دولت قرار داده شده دیگر نام قاچاق بر ان اتلاق نمی شود. گفت: در اقتصاد قانون عرضه و تقاضا وجود دارد و زمانی که تقاضا برای کالای قاچاق وجود داشته باشد وبی تفاوتی از سوی خریدار وجود داشته باشد، نمی توان آنچنان با کالای قاچاق مبارزه کرد و نیاز به فرهنگ سازی وجود دارد.

وی خاطرنشان کرد: اکثر افراد در انتظار امحای خودرو لوکس هستند اما با توجه به قانون، خودرو به دلیل فسادناپذیری، دوام بالا و امکان صادرات مجدد، صادرات بر امحا ترجیح داده شده است.

مدیرعامل سازمان اموال تملیکی با تاکید بر اینکه دنیا قاچاق و میزان واردات رسمی را با تعرفه کنترل کرده است، بیان کرد: میزان کالای قاچاق در سال گذشته ١٥/٥ میلیارد دلار بوده که قاچاق خروجی در حدود ١ میلیارد دلار است.

 

منبع: میزان