printlogo

به فاصله چند ماه از عرضه ساندرو توسط شرکت پارس خودرو ، حال خبرها حاکی از عرضه نمونه کراس اوور و به عبارت دقیق تر مدل استپ وی این خودرو مطرح است .
کد خبر : 12400
تاریخ انتشار : 13 شهریور 1395 13:21:00

به فاصله چند ماه از عرضه ساندرو توسط شرکت پارس خودرو ، حال خبرها حاکی از عرضه نمونه کراس اوور و به عبارت دقیق تر مدل استپ وی این خودرو مطرح است . 

ساندرو استپ وی در حالی  توسط پارس خودرو رونمایی و وارد بازار خودروهای کراس اوور کشور خواهد شد که  پارس خودرو و رنو پیش از این تجربیات موفقی در تولید و عرضه  خودرو داشته اند.

امیر حسن کاکایی از کارشناسان صنعت خودرو ضمن اشاره به استقبال بسیار خوب مصرف کنندگان داخلی از خودروهای کراس اوور می گوید: عرضه خودرو استپ وی به عنوان جدیدترین محصول شرکت پارس خودرو و تلاش در جهت تنوع بخشی به محصولات و نیاز بازار از حرکت های بسیار خوب و قابل تقدیر شرکت پارس خودرو است. 

وی معتقد است افزایش تنوع و تولید خودروهایی با تکنولوژی های جدید در شرکتهای خودروساز از منظر مشتریان ، حرکت بسیار خوبی در صنعت خودرو ایران محسوب می شود. 

به گفته وی خودروهای کراس اوور از جمله مدل هایی است که این روزها مورد اقبال بسیاری از مشتریان ایرانی قرار گرفته و  از این رو پیش بینی می شود با توجه به اهتمام پارس خودرو در تولید محصولات با کیفیت و  همچنین نیاز بازار به خودورهای کراس اوور ، ظاهر خوب و متفاوت ، ساندرو استپ وی  محصولی بی رقیب در بازار ایران باشد.

عضو هیات علمی دانشگاه علم وصنعت ایران عنوان می کند در شرایطی که تب تولید خودروهای کراس اوور در میان خودروسازان داخلی بالا گرفته جای بسی خوشحالی است، شرکت پارس خودرو که با کیفیت ترین خودروسازان داخلی محسوب می شود اقدام به عرضه خودرویی در این کلاس کرده تا بازار خودروهای شبه شاسی بلند و به عبارت بهتر کراس اوور را در ایران قبضه کند. 

به گفته کاکایی مشخصات فنی و ظاهری و نقاط قوت استپ وی ، حاکی از برتری کیفی این خودرو در میان خودروهای موجود در بازار دارد. 

وی می گوید محصولات رنو آزمایش خود را در بازار ایران پس داده است بنابراین نمی توان دغدغه ورود یک خودرو تازه را به بازار داشت. 

به گفته کاکایی ساندرو استپ وی  از طراحی  ساده اما با کیفیت و قیمتی مناسب در میان خودرو های هم کلاس برخوردار است و  می توان موفقیت خوبی را در بازار ایران برای این محصول پیش بینی کرد. 

ساندرو استپ‌وی با بهره مندی از پیشرانه K4M و حجم 1600 لیتر در 4سیلندر، توانایی تولید 105 اسب بخار و 140 نیوتن متر گشتاور را دارد . 

ساندرو استپ وی که هم اکنون با پلاک آزمایش فنی در حال تردد است قرار است با 2 گیربکس اتومات و جدیدترین گریبکس 5سرعته دستی رنو که صرفا برای این خودرو طراحی شده است به بازار عرضه خواهد شد.

گفته می شود ترمزهای دیسکی خنک ‌شونده و کاسه‌ای در عقب ، وظیفه کنترل و کاهش سرعت این خودرو را به همراه سیستم‌های کمکی ABS و EBD بر عهده دارد. 

ساندرو استپ وی با توجه به کراس اوور بودنش  طول، عرض و ارتفاع آن به ترتیب 4024 ،1753 و 1544 میلی متر است. 

کیسه‌هوای راننده و سرنشین، تهویه مطبوع دستی، سیستم صوت مجهز به USB ، کنترل‌ سیستم‌صوتی از زیر فرمان، قفل مرکزی، کامپیوتر سفری و پشت‌سری های تنظیم شونده از ویژگی‌های ساندرو استپ‌وی است. 

این خودرو که قرار است در فاز اول با رنگ‌ بندی سفید، مشکی تولید گردد. پیش بینی می شود در رنج قیمتی 50 تا 55 میلیون‌ تومان به بازار عرضه شود.

 

منبع: خبرخودرو