printlogo

تا ساعاتی دیگر، طی مراسمی در شهر پاریس از نسل جدید کشنده های اسکانیا رونمایی خواهد شد؛ آخرین سازنده ی گروه 7 که اقدام به بازطراحی محصولاتش نموده است.
کد خبر : 12331
تاریخ انتشار : 02 شهریور 1395 11:58:00

«خبرماشین» - عماد احمد یوسفی / تا ساعاتی دیگر، طی مراسمی در شهر پاریس از نسل جدید کشنده های اسکانیا رونمایی خواهد شد؛ آخرین سازنده ی گروه 7 که اقدام به بازطراحی محصولاتش نموده است. 

اما این اتفاق در دنیای کامیون برای علاقمندان تنها نخواهد بود چرا که ولوو در اقدامی حرفه ای و جسورانه قصد دارد فردا، یک روز پس از معرفی نسل جدید کشنده های اسکانیا، رکورد سریعترین کامیون دنیا را رسماً بشکند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «خبرماشین»، ولوو سابقه درخشانی در شکستن رکورد سرعت با کامیون دارد. سال 2007 کامیون 1600 اسبی ولوو توانست رکورد 1000 متر را با میانگین سرعت 158 کیلومتر بر ساعت و سال 2011 نیز با کامیون هیبرید خود توانست رکورد جدیدی را ثبت نماید.

این رکوردها کاملاً تحت کنترل FIA به ثبت رسیده اند. امسال نیز یا بهتر بگوییم فردا، ولوو قصد دارد دو رکورد جدید 500 و 1000 متر را با کامیون جدید و فوق العاده وحشی و تشنه سرعت خود با نام Iron Knight 2400 به نام خود ثبت نماید. این حرکت ولوو نگاه ها را از سمت مراسم رونمایی اسکانیا به طرف کامیون سرعتی ولوو برگردانده ضمن اینکه می تواند پاسخی باشد برای قدرت نمایی احتمالی اسکانیا.

هر چند مسئولین کمپانی ولوو این حرکت را تنها ادای احترام به سری محبوب FH اعلام کرده اند اما نوعی از نمایش قدرت و مهارت ولوو نیز محسوب می شود. 

در Iron Knight که بیشتر آن را شوالیه آهنی می نامند و نگارنده از آن به عنوان قهرمان آهنی یاد می کند برخلاف انتظار بجای پیشرانه 16 لیتری از D13 استفاده شده که با تجهیز به اینترکولر آب سرد و 4 توربو اختصاصی قادر به خروج 2400 اسب بخار قدرت و 6000 نیوتن متر گشتاور می باشد و از مجموعه کلاچ جدید ولوو یعنی Dual Clutch بهره می برد. در مورد جعبه دنده اطلاعاتی منتشر نشده است.

شوالیه آهنی ولوو 4.5 تن وزن دارد که برای پایین نگه داشتن این وزن از پشم شیشه در ساخت کابین استفاده نموده اند. 

باید دو روز آینده را روزهای سوئدی بنامیم و منتظر هنرنمایی این سنگین وزن های دوست داشتنی باشیم.